5 278 lukukertaa ·
15 vastausta
5k lukukertaa
15 vastausta
Lisäeristetyt ulkoseinät kellarissa,
Sivu 1 / 2
Olen kunnostamassa kellariani. Lattialle olen laittanut eristeen, raudoituksen ja putken sekä valanut päälle. Seinille olen laittanut platon ilmanraoksi. Rakentanut runkorakenteen ja eristänyt. Nyt olen laittamassa lastulevyjä näihin. Tarkoituksenani on ollut päällystää lastulevyt kipsillä. MUTTA, appeni, joka on työskennellyt rakentajana, on kyseenalaistanut menettelyni ja väittää ehdottomasti, että lastulevyt riittävät. Haluaisin, että kipsi on uloimpana, mutta minulla ei ole hyvää syytä siihen.
Voisiko joku auttaa minua perustelemaan, miksi minun pitäisi laittaa kipsiä seinille näiden lastulevyjen lisäksi?
Kiitollinen kaikista näkemyksistä ja tuesta!
Voisiko joku auttaa minua perustelemaan, miksi minun pitäisi laittaa kipsiä seinille näiden lastulevyjen lisäksi?
Kiitollinen kaikista näkemyksistä ja tuesta!
Riski on, että lämmin ilma tiivistyy platonmaton sisäpuolelle.... Mutta se riippuu täysin siitä, kuinka paljon eristystä on jne.
Jos haluat jättää kaikki pinnoitevaihtoehdot avoimeksi, niin tietenkin pitäisi käyttää kipsiä. Maalaaminen lastulevylle ei ole kovin hyvä idea.
Jos haluat jättää kaikki pinnoitevaihtoehdot avoimeksi, niin tietenkin pitäisi käyttää kipsiä. Maalaaminen lastulevylle ei ole kovin hyvä idea.
Totte: Revin pois sisäseinät, jotka oli peitetty platonin, puurimojen eristyksen ja kipsin kanssa, juuri siksi että kosteusriski on ilmeinen. Kosteus tarttuu kaikkiin orgaanisiin materiaaleihin, kuten puuhun, lastuun ja kipsiin. Mitä tein, oli sisäpuolelta rappaus kipsilaastilla, pesin sen niin, että siitä tuli kaunis elävä kuvio, ja sitten eristin perustan ulkopuolelta. Sen osan, joka ulottuu maan yläpuolelle, eristän erityisillä eristyslevyillä (En muista kuitenkaan niiden nimeä), jotta siitä tulee lopulta lämmin. Minusta siis vaikuttaa siltä, että olet jo rakentanut itsesi hieman umpikujaan... mutta siitä kiistellään edelleen kaikilla tasoilla.
Olen samaa mieltä kellareiden suhteen kuin sinäMilkshaken sanoi:
Oikeastaan ei ole epäilystäkään siitä, että kellariseinän sisäpuolelle asennettava eristys katsotaan riskirakenteeksi. Platonmattan ei tässä yhteydessä vaikuta suuntaan tai toiseen - se estää kellariseinää kastumasta sisäilmasta, mutta ei varmasti pelasta orgaanista materiaalia sisäpuolella.Milkshaken sanoi:
Löysin tämän isola:n verkkosivustolta, ehkä jotain mietittävää?
Platon Multi
Jos haluaa kunnostaa vain yhden huoneen kerrallaan eikä ole liian suuria kosteusongelmia, sisäpuolinen kosteussuojaus on järkevä ja hyvä ratkaisu. Platon Multi:ssä on liitosläpät, jotka tekevät asennuksesta helpon ja tiiviin. Tyyppihyväksytty sekä erillisenä tuotteena että täydellisenä järjestelmänä.
www.isola.se
Platon Multi
Jos haluaa kunnostaa vain yhden huoneen kerrallaan eikä ole liian suuria kosteusongelmia, sisäpuolinen kosteussuojaus on järkevä ja hyvä ratkaisu. Platon Multi:ssä on liitosläpät, jotka tekevät asennuksesta helpon ja tiiviin. Tyyppihyväksytty sekä erillisenä tuotteena että täydellisenä järjestelmänä.
www.isola.se
Jäsen
· Älvsborg/Göteborg
· 235 viestiä
gaia sanoi:Minulla on sama käsitys kellareista kuin sinulla. Ei tarvita paljon, että kosteus löytää orgaanisen materiaalin ja alkaa homehtua jossakin nurkassa lattialistan vieressä. Sandwich-rakenteet kestävät yleensä melko kauan ennen kuin huomataan, että jotain on vialla.... useimmiten se on tarkastusmies, joka kaivaa tämän esiin talonkaupan yhteydessä
.
Niin kauan kuin saan päättää, kellariseinäni pysyvät kalkkilaastilla rapattuina - kaunista, riskitöntä eikä ollenkaan kylmää, jos huone on lämmitetty.
gaia
olen samaa mieltä tästä myös, kun juuri purin eristetyn kellarini!
Lainaan ketjua
Työskentelen kellarin parissa juuri nyt ja harkitsen eristämistä solumuovilla sillä osalla seinää, joka on maanpinnan yläpuolella. Alla minulla on Pordrän eristyksenä ulkopuolella.
Mitä mieltä olette?
Työskentelen kellarin parissa juuri nyt ja harkitsen eristämistä solumuovilla sillä osalla seinää, joka on maanpinnan yläpuolella. Alla minulla on Pordrän eristyksenä ulkopuolella.
Mitä mieltä olette?
Olin hieman epäselvä. Tarkoitan kellarin sisäpuolen eristämistä maanpinnan yläpuolella solumuovilla. Seinät paneloidaan metallikarmilla ja kipsilevyllä.Wigert sanoi:
Se mitä Totte on tehnyt voi hyvinkin toimia, vaikka se ei ole tehty kuten pitäisi. Taloni on rakennettu vuonna 1925 ja muutama vuosi sitten poistin lastulevylattian, joka oli ollut siellä 25-30 vuotta. Ainoa mikä oli kosteusvaurioitunut siinä lattiassa olivat koolaukset, jotka olivat suoraan betonilattiaa vasten, eivätkä nekään olleet erityisen huonossa kunnossa. Lastulevyt olivat täysin vaurioittamatta kosteusvaurioista.