9 235 lukukertaa ·
9 vastausta
9k lukukertaa
9 vastausta
lisää liimapuuta
niin oli taas aika 20 kappaletta liimapuuta, 13,5 metriä pitkiä ja 315X95. Puu on K24-laatua. Osa ruuveista on ostettu Biltemasta
6X180 mm = erittäin hyvä laatu, varmasti samaa terästä kuin harjateräksessä

6X180 mm = erittäin hyvä laatu, varmasti samaa terästä kuin harjateräksessä

Viimeksi muokattu:
Bilteman valkoinen puuliima, vedenkestävä, toimii hyvin. Olen hitsannut yhteen 14 kulmaa, jotka olen tasapainottanut kuormalavoilla, joihin pakkaan yhteen kiskot, liimaan ja ammun yhteen naulapyssyllä, sekä ruuvaan. Paino = noin 200 kg.
Olen tehnyt samanlaisen autotalliin aiemmin, mutta silloin rakensin ne korkealle ja löin ne yhteen käsin, 5:illa. Näissä on 50 mm ylitystä, mutta notkoa ei ole, joten katto tulee hiukan kyttyräselkäiseksi, mutta se näyttää hyvältä. Näin suuren määrän valmiiden palkkien ostaminen olisi tullut kalliiksi, ja niiden kuljetus olisi aiheuttanut ongelmia.
kiitos kiinnostuksesta.
Olen tehnyt samanlaisen autotalliin aiemmin, mutta silloin rakensin ne korkealle ja löin ne yhteen käsin, 5:illa. Näissä on 50 mm ylitystä, mutta notkoa ei ole, joten katto tulee hiukan kyttyräselkäiseksi, mutta se näyttää hyvältä. Näin suuren määrän valmiiden palkkien ostaminen olisi tullut kalliiksi, ja niiden kuljetus olisi aiheuttanut ongelmia.
kiitos kiinnostuksesta.
Kunhan tiedät mitä teet, niin se toimii. Jos olet käyttänyt jotain netistä löytyvää laskentaohjelmaa, suosittelen, että kasvatat hieman mittoja. Jos sinulla on vain 2 tukipistettä 7 metrillä, se asettaa vaatimuksia palkille, ikävää jos se alkaisi roikkua hieman alaspäin vuoden kuluttua. Nosta mieluummin 95X450, niin olet turvallisemmalla puolella.injonil sanoi:
Se ei todennäköisesti olisi saman tasoinen kuin "finbalk", ellet ole perillä puutavaran laadusta (C30 ulkolamelleissa ja C18 sisälamelleissa L40-palkissa), sen kosteuspitoisuudesta, sormijatkannasta, liimatyypistä, liimamäärästä, puristuspaineesta ja puristusajasta. Siihen liittyy hieman enemmän kuin pelkkä tikkujen yhteen laittaminen.injonil sanoi:
haha, tikut.......... Me kutsumme 45X95 nimellä reglar. Mutta jos on epäluuloinen, ei missään nimessä pitäisi valmistaa omia. Itse asiassa mielestäni valmiiksi ostetuissa on liikaa taipuisuutta. Tässä ovat aiemmat liimapuupalkkini = mallia "ammattilainen"

Viimeksi muokattu:
Joo, varmaan parasta siirtyä isompaan kokoon kuten sanot Saturnus. Aion lukea vähän alkuperäisiä viestejäsi omista lamellipalkkeista ennen kuin aloitan...
Tyylikästä työtä! Kauniit värikombinaatiot ja hieno viimeistely!
Tyylikästä työtä! Kauniit värikombinaatiot ja hieno viimeistely!
Kiitos injonil, kuulen että Sinulla on hyvä makuinjonil sanoi:
"Siistitty"

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
teräspalkki liimapuuta tai hirttä ??
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Saksiristikko tarvitsenko liimapuupalkkia myös?
Hirsi vs liimapuupalkki
Liimapuupalkki hirsiseinää vasten hitsatulla palkkikengällä.
Kraftig limträbalk (vid mer isolering) fördyrar takkonstruktion (plattak)
Tak & Vind