Hei!
Olen keskellä tyttöjen uuden makuuhuoneen remonttia, kun huomasin, että puinen sisäkatto, jonka ajattelin asentaa, päätyy "väärin" päin, koska olen oppinut, että katto ja lattia tulee asentaa kohtisuoraan ikkunaan nähden. Lyhyen keskustelun jälkeen paremman puoliskoni kanssa on selvää, että katto tulee asentaa kohtisuoraan ikkunaan, vaikka harvataivas ei tue tätä. On myös toivottavaa, ettei lisätä vain ylimääräistä kerrosta harvataivasta nykyisen alle, koska tämä alentaisi huonekorkeuden noin 235-236 cm:iin.
Joten kysymykseni on: Onko jollakulla hyvä ratkaisu tähän tai kokemusta samanlaisista ongelmista? Onko olemassa jokin yksinkertainen ratkaisu, jonka voi ostaa, mikä ei tarkoita, että minun pitäisi tunkea harvataivas nykyisen paneelin yläpuolelle ja sitten sahata pieniä paloja, jotka sitten ruuvaan yhteen tunkemani harvataivaan kanssa saadakseni harvataivaan oikealle korkeudelle ja oikeaan suuntaan?
Sen voi rauhallisesti sanoa! Onneksi se on kaksikerroksinen talo, joten yläpuolella on olohuone. Olen ymmärtänyt, että yleensä ei asenneta höyrynsulkua kerrosten väliin omakotitalossa, mutta voin olla väärässä. Kun talo rakennettiin 60-luvun lopulla, saatiin kai vain pohjakerros valmiiksi, yläkerta oli täysin keskeneräinen, se piti ratkaista muuton jälkeen. Mutta aion asentaa höyrynsulun harvalaudoituksen ja sisäkaton väliin. Ei supertiivis, mutta parempi kuin ei mitään, muuten talossa ei ole mitään erityisen tiivistä, joten ajattelen, että se ratkeaa lopulta
Yksi ajatus tuli juuri mieleen, onko olemassa ohuempaa glespanelia, jota voin hankkia kotiin? Kuinka ohut glespanel voin käyttää? Sisäkatto koostuu viistetyistä valmiiksi maalatusta kattolaudasta meistä kaikkien suosikista: Bauhaus.
Mitä aiotte laittaa kattoon paneeliksi? Johdonmukainen suorakulmainen asennus voi luoda raidallisen katon, ja se voi saada tilan näyttämään suuremmalta. Mutta mahdollinen vinous tulee heti esiin. Poikittaissuunnassa vinous peittyy ja ennen kaikkea ei synny saumoja, jotka voisivat antaa periksi ja aiheuttaa häiritseviä reunoja tai rakoja.
Mitä paneelia teillä on katossa? Jatkuvasti kohtisuoraan kulkeminen saa aikaan pitkänomaisen katon, tietysti se voi näyttää suuremmalta. Mutta mahdollinen vinous korostuu heti. Poikittain niin vinous peittyy ja ennen kaikkea ei tule saumoja, jotka voivat antaa periksi ja aiheuttaa reunoja tai rakoja, jotka häiritsevät.
Olen samaa mieltä kanssasi, mutta olemme asentaneet katot muualla talossa kohtisuoraan ikkunoihin nähden, joten ei ainoastaan puolisoni väitä tästä, keskustelusta tulee myös jatkuvuudesta, näin siitä tuli makuuhuoneemme viitteenä:
On ihan OK katto, mutta pieni varoituksen sana mitoista, jos harvarima on valmiina ja huone on suuri, sekä haluaa laittaa levyt pitkin harvarimaa, niin se ei tule sovittumaan harvariman ja levyjen välillä. Huntonitilla on kapeammat mitat kuin 300 tai 600 normaali C/C-mitta harvarimalle. Itse osuin siihen, kun aioin laittaa Huntonitin isossa huoneessa, jouduin ottamaan alas ja harventamaan uudelleen. On tärkeää mitata harvarima kunnolla.
Jatkaaksesi tätä höyrysulusta, mustat läiskät, mitä ne ovat?
Hyvä kysymys! Meillä oli hieman paniikkia, kun purimme sisäkaton. Olemme kuitenkin todenneet, että mustat läiskät ovat ylöspäin, eli ne ovat eristystä vasten ja eriste näyttää täysin koskemattomalta, samoin kuin rimoitus, ainoa läiskikäs on höyrysulku. Parhaimman arvauksemme mukaan se on ollut ulkona tai likaantunut asennuksen aikana, mutta jos sinulla on hyvä idea siitä, mitä se voi olla ja kuinka huolissamme meidän pitäisi olla, kerro ihmeessä, olen liittänyt lähikuvan:
Kottlingar på cc 600 enligt johnsvis förslag, eller spontad plywood i hela taket som underlag för taket
Yksi etu tällä foorumilla on se, että saa nopeasti monia hyviä ideoita ratkaisuihin, ja etuna on myös se, että voi melko nopeasti keskustella asiasta paremman puoliskonsa kanssa, joka sitten huomaa, että kaikki ratkaisut, jotka eivät tarkoita uuden harvalaudoituksen asentamista vanhan päälle (mutta poikittain) tai yksinkertaisesti katon asentamista "väärin" päin, johtavat valtavaan lisätyöhön projektissa, joka on jo huomattavasti ylittänyt aikataulun . Luulen, että päädymme asentamaan uuden harvalaudoituksen vanhan päälle ja laskemme kattoa, mutta olen löytänyt harvalaudoitusta 22x70 Beijer byggmaterialista ja "koolinkeja" 22x70 Bauhausista. Voiko näitä käyttää 28x70:n sijaan? Siten voitaamme 6 mm
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.