Puuaita pystytettynä betonilohkon keskelle, jossa on pieni rako betonin ja puun välissä; ympärillä multaa ja ruohoa. Puuaita pystytettynä betoniin, 95x95 mm tolppa, jossa on noin 5 mm rako ympärillä. Maa ja nurmikko ympäröivät betonialustaa. Pystyn tukipylvään alaosa, joka on asetettu betoniin nurmikkoalueella, näkyy jättäen noin 5 mm väljyyden ympäriinsä.

Hei.
Vaihdat tukipylvään, jossa on aiemmin kaivettu kuoppa, pylväs alas ja täytä laastilla.

Olen nyt porannut pylväsholkin.

Mina painekyllästetyt 95x95 pylväät ovat noin 5 mm väljät ympärillä.

Onko olemassa hyvää kemiallista tuotetta, kuten saumausmassa, joka toimii betoni/puu/talvi?

Aion myös asentaa pylväskenkän.

Kuvat näyttävät, kun kallistan pylvään eri suuntiin saadakseni käsityksen etäisyydestä pilari/piikki.

Kiitos etukäteen,
Jörgen

Ei. Puutolppa, käsitelty tai ei, joka valetaan betoniin, tulee kestämään suhteettoman lyhyen ajan. Se lahoaa. Oletan, että olet huomannut tämän, koska suunnittelet tolpan vaihtamista. Ratkaisu on myös vaihtaa toimintatapaa:
Poista tolppa. Sekoita jonkinlainen laasti, jota sinulla on kotona. Täytä reikä. Työnnä tolpanjalan rauta laastiin ja anna kovettua. Kiinnitä tolppa tolpanjalkaan.

• Tykkään
Hank_Ö ja 3 muuta
  • Laddar…
Minun on varmaan samaa mieltä, lopeta puun käyttö ja siirry galvanoituun teräkseen tai johonkin muuhun kestävämpään kymmenen senttimetriä maanpinnan yläpuolella. Puu on lyhytikäinen maan alla.

• Tykkään
erikssonjorgen ja 1 muu
  • Laddar…
M
Kuten aiemmat puhujat, tämä on täysin väärä lähestymistapa! Valitse pylväskenkä reikään niin, että pylväs jää muutaman senttimetrin maanpinnan yläpuolelle.

• Tykkään
erikssonjorgen ja 1 muu
  • Laddar…
Ok! Kiitos palautteestanne. Voin kuitenkin todeta, että tolpat ovat erinomaisessa kunnossa alapuolella ja betonissa. Olleet paikallaan vuodesta 1970.

onko kenelläkään vinkkejä raudasta, joka mahtuu 100x100 reikään? Ajattelen, etteivät ne ehkä saisi olla aivan reunan kohdalla, mutta niiden täytyy olla kulmassa kohdatakseen 95x95.

En ole kovin kiinnostunut kengästä, jossa on vain yksi raudoitusrauta keskellä alaspäin. Tuntuu siltä, että se voisi ajan myötä löystyä tärinästä. Vai mitä?
Kiitos,
J

Voin lisätä, että aita on 2,60 m korkea.

Kaksi kunnollista plinttirautaa toimivat paremmin korkeassa aidassa. Tolppakengät eivät ole kovin hyviä ottamaan vastaan vääntökuormia.

sitten on olemassa erilaisia painekyllästysluokkia, ja on olemassa sellaisia, jotka kestävät pitkään maassa.

• Tykkään
Claes Sörmland ja 1 muu
  • Laddar…
Larsa Larsa sanoi:
Kaksi kunnollista sokkelirautaa toimivat paremmin korkealla aidalla. Tolppakengät eivät ole hyviä kestämään vääntökuormia.

Sitten on olemassa eri luokitus painekyllästetylle puulle, ja on niitä, jotka kestävät kauan maassa.
Uskon myös sokkelirautoihin, mutta ne toimivat huonosti, kun ne osuvat kuopan reunaan. Tarvitsisin sellaisia, jotka ovat taivutettuja.
J

Ne voi taivuttaa ruuvipuristimella ja käsivasaralla. Olen itse tehnyt sen, kun olen muurannut luonnonkivimuurin lankkujen kanssa. Silloin kivet ovat usein tiellä.

• Tykkään
erikssonjorgen
  • Laddar…
K
Jos haluat päästä helpolla, käytä ankarmassa. Kovettuu kivikovaksi. Se myös tiivistää melko hyvin, jos laitat sitä ympäri tolpan yläosaa. Estää sadeveden valumisen alas reikään. Ankarmassa ei ole kovin halpaa, mutta se on yksi harvoista asioista, joita ostan Biltemasta, heidän ankarmassa näyttää itse asiassa toimivan hyvin. Mutta kuten muutkin ovat jo huomauttaneet, itse rakenne ei ehkä ole optimaalinen, tolppa on todennäköisesti märkä/kostea alaosasta koko ajan. Mutta jos sinulla ei ole liian monta tolppaa tehtävänä, olisin kuitenkin käyttänyt ankarmassaa ja käyttänyt sitä täyteaineena.

• Tykkään
erikssonjorgen
  • Laddar…
Hei.
Ajoin Biltemaan saadakseni selville erilaisia ratkaisuja. Mitä mieltä olette alla olevista?

Galvanoitu tolpanpidin, jossa metallinen runko ja pitkänomainen kiinnike betoniin. Sijaitsee harmaalla laatalla.
Tolpan pidike, joka ruuvataan alas betonimöhkäleeseen ja tolpan sivulle. Galvanoitua rautaa, joka upotetaan tolppaan ja valetaan möhkäleen reikään. Tarvitsen tässä tapauksessa galvanoidut raudat.

Galvanoitu teräksinen tolpanpidike ja Multibond-tiivistemassa laatalla.
Tolpan pidike avataan alhaalta, ja tolppa kulkee läpi ja alas betonimöhkäleeseen. Täytetään multibondilla tai ankkurimassalla. Tolpan pidike ruuvataan betoniin ja tolppaan.

Galvanoitu metallinen stolppituki jalustalla, joka kiinnitetään betonilaattaan. Näkyy harmaa graniittilaatta alla.
Tolppakenkä valetaan ja tolppa ruuvataan. Olen epävarma tuulesta 2,6 m aidalle. Valetaanko täyteen ja sitten porataan ja ankkurimassa raudalle?

Kaksi galvanoitua metallipalikkaa lattialla, käytetään tolppatukien kiinnittämiseen betoniin.
Taivutus ja valaminen plinttirautaan. Tolppa ruuvataan.

/J

Plintin raudan tarkoitus on, että saat ruuvit/pultit kauemmaksi päädystä ja pidemmälle etäisyydelle. Ei ole kokemusta Bilteman raudoista, mutta mitä pidempi, sen parempi. Parasta on, jos voit tehdä sen läpivientipultilla/kierretangolla.

• Tykkään
vanpire ja 1 muu
  • Laddar…
Mietin vähän lisää vaihtoehtoa 2. Onko olemassa pohjattomia tolpanpidikkeitä, eli läpikulkevia?

/J

E erikssonjorgen sanoi:
Pohdintaa vaihtoehdosta 2. Onko olemassa pohjattomia tolpanpidikkeitä, ts. läpikulkevia?

/J
"Neliöprofiili"

• Tykkään
erikssonjorgen
  • Laddar…
Kuulostaa siltä, että harkitset uudelleen käyttämistä reikää ja asettamassa paalu sinne kuitenkin.

Ajattele, että ne paalut, jotka olivat siellä 70-luvulta lähtien, oli myös kyllästetty 70-luvulla. Silloin oli sallittuja täysin erilaisia aineita, jotka antoivat *huomattavasti* pidemmän käyttöiän puulle. Jos yrität toistaa sen tollainen paalu kanssa, jonka olet ostanut nyt, tulet olemaan hyvin pettynyt pian.

• Tykkään
erikssonjorgen ja 1 muu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.