Heippa, minä ja avopuolisoni olemme parhaillaan tekemässä talon täydellistä remonttia, jonka olemme ostaneet. Sisäseinät ovat yksinomaan lastulevyä, joka on kiinnitetty nauloilla ja liimalla rankoihin. Kun yritän poistaa lastulevyjä, jää paljon jäämiä kiinni rankoihin, katso kuvat, joita ei saa pois. Olen yrittänyt poistaa jäämät talttapäällä ja vasaralla, tiigersahalla, monitoimityökalulla ja hiomakoneella, mutta joko se menee liian syvälle puuhun tai sitten ei tapahdu mitään. Kuinka voisin parhaiten poistaa ne ja välttää, että rankoja vahingoitetaan liikaa? Raakalautojen päällä olevat lastulevyn jäännökset, jotka on vaikea poistaa. Taustalla näkyy vaaleaa eristemateriaalia. Halka, joka on jäänyt puurunkoon teräsvillaa muistuttavan eristeen vierellä, kun lastulevy on irrotettu seinäremontissa.

Olin varmaan silti panostanut monityökaluun. Hyvällä karkeahampaisella sahanterällä. Aseta terä vaakasuorasti sääntöä vasten. Sitten kuvittelen, että voit sahata suoraan liimasaumaan. Sen pitäisi toimia.

Luultavasti olen hidasjärkinen, mutta en ymmärrä miten tämä on rakennettu annettujen kuvien perusteella.
Eikö olisi helpompaa myös repiä pois kiinnikkeet ja asentaa uudet?

Saatuaan kaikki naulat pois, voi tavallinen käsihöylä toimia hyvin.. niin tein, kun revitsin pois golvspånin....

Ehkä sellainen auttaisi

• Elhööylä Meec Tools 230 V, 900 W, punainen; hinta 599 kr, asiakasarvio 4 tähteä.
  • Tykkään
fribygg
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.