Hei, olen rakentamassa varastoa autotallin viereen, ja minulla on ongelmia miten kiinnittää palkki julkisivuun, liimapuupylväs on mahdollinen mutta mieluummin haluaisin välttää sitä. Onko kellään tietoa miten tämä voisi mahdollisesti ratkaista?

Rakenteilla oleva varasto autotallin kyljessä; näkyvissä runko ja tukipalkki, valkoinen puuverhous taustalla. Kuva puurakenteisesta seinästä, jossa on eristysmateriaalit ja vesivaaka sekä sininen kanisteri. Rakentaja etsii ratkaisua palkin kiinnittämiseen.
 
Oletan, että aiot käyttää liimapuupalkkia harjapalkkina, jonka sisäpääty on jollain tavalla tuettu autotallin seinään? Jotta se olisi mahdollista ilman erityistä tolppaa, autotallin paneelin takana täytyy olla sääntö, jota voit käyttää jonkinlaisen kulmaliitoksen kiinnittämiseen.
 
Hei ja Kiitos, aion pitää avoinna katon harjalle asti ja silloin tarvitaan palkki, joka kantaa kattorakenteessa, mitä mieltä olette lyhyestä liimapuupalkista noin 60 cm reglarin välissä autotallissa, johon kiinnitetään palkki kattoon?
 
Se voi varmasti toimia, mutta se täytyy laskea, myös kiinnitystä huomioiden.
 
Ok, tutkin, miten lasketaan ja mitä vaaditaan. Kiitos
 
Jos kerrot, kuinka suuri varastokaton pitäisi olla ja mikä kaltevuus sillä pitäisi olla, niin voin auttaa sinua.
 
Paljon kiitoksia! Varasto on 5,30 x 2,70 ja katto tulee olemaan hiukan suurempi, kaltevuuden haluan olevan sama kuin autotallissa, jonka näet kuvassa, en tiedä kaltevuutta mutta voin selvittää sen. Ajattelin ensin käyttää kattotiiliä, mutta ehkä pelti on helpompi, joten se voisi auttaa kantavuutta.
 
Kaltevuus näyttää olevan yli 30 astetta, siinä tapauksessa se on kiinnostava. Suurin kattokuorma on lumi, joten pelti tai tiili ei ole merkityksellinen.
 
Ok, kiitos, opettavainen ilta.
 
Jos laitan lyhyen liimapuupalkin regalien väliin autotallissa ja sitten asetan liimapuupalkin sen päälle ja sitten vielä toisen lyhyen liimapuupalkin taakse, joka pitää sitä päädyssä "vaikea selittää" ehkä se pysyy.
 
Kuorma harjanpalkin päässä voi olla jopa 7 kN eli noin 700 kg. Tärkeää ei ole palkki, jonka laitat autotallin seinän naulojen väliin, vaan sen kiinnitys. Se, mikä on mahdollista, riippuu siitä, miltä autotallin seinän sisäpuoli näyttää.
 
Hej och Tack! Limträbalken jag använder är 45x270, både som nockbalk och "bärbalk" i garaget så jag tror det håller, frågan är om reglarna i garaget håller 45x140 ?
Bifogar bilder hur jag tänkt, där limknekten sitter tänkte jag sätta en balk som "lock" .


Rakennustyömaa, jossa on esillä puinen palkki noin 270 x 45 mm, kiinnitettynä toiseen rakenteeseen garageprojektissa. Limknekten puristaa puupalkkia seinää vasten rakentamisprojektissa autotallissa.
 
Paras vaihtoehto olisi, jos lyhyt liimapuupalkki voisi levätä molemmissa päissä ylimääräisellä 45x95 koolauksella, joka kulkee koko matkan alas sokkeliin ja on vasten olemassa olevia pystykoolauksia. Poikkipalkin ei oikeastaan tarvitse olla niin vahva, mutta koska sinulla on sellainen pala leikattuna, se ei ole haitaksi.
 
J justusandersson sanoi:
Olisi parasta, jos lyhyt liimapuupalkki voisi levätä kummassakin päässä ylimääräisellä 45x95 tukipuulla, joka kulkee koko matkan alas perustuspuuhun asti ja nojautuu olemassa oleviin pystytukiin. Poikkipalkin ei oikeastaan tarvitse olla niin voimakas, mutta koska sinulla on tällainen kappale leikattuna, siitä ei ole haittaa.
Ok. Ei voi laittaa palkkia alas perustuspuuhun, joten ratkaisu on silti liimapuupylväs autotallin ulkoseinän päälle.
 
Jos ei ole mahdollista saada pylväitä sokkeliin, voit tyytyä kiinnittämään liimapuuta ympäröiviin koolauksiin. Sekä kaksi vahvaa kulmarautaa alhaalla että useita vahvoja ruuveja pystykoolauksien läpi. Yhteensä ruuvien on kestettävä 700 kg + marginaali, eli vähintään 1000 kg kuormaa pituussuunnassa. Ranskalaiset ruuvit ovat luultavasti parhaita.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.