2 653 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Liian paksu eristys 120välille?
Hyvää iltaa!
Olen parhaillaan kunnostamassa pientä piharakennusta ja olen purkanut suurimman osan seinistä saadakseni kunnollisen lämmityksen siihen.
Seinässä on 45x120mm koolaukset, eristys, joka oli kiinnitetty, oli niin ällöttävä, että se on heitetty pois, MUTTA minulla on kasa (noin 200 m²) 45mm eristettä aiemmista projekteista, joten aloin miettiä sen käyttöä.
Joten kysymys on, laitetaanko 3 kerrosta 45mm eristettä ja saadaan yhteensä 135mm 120mm koolausten väliin?
Kyseessä on vain ylläpitolämpö, joka on noin 15 astetta, joten sen ei tarvitse olla supertarkka, vai onko 120-seinälle liikaa eristystä?
Olen parhaillaan kunnostamassa pientä piharakennusta ja olen purkanut suurimman osan seinistä saadakseni kunnollisen lämmityksen siihen.
Seinässä on 45x120mm koolaukset, eristys, joka oli kiinnitetty, oli niin ällöttävä, että se on heitetty pois, MUTTA minulla on kasa (noin 200 m²) 45mm eristettä aiemmista projekteista, joten aloin miettiä sen käyttöä.
Joten kysymys on, laitetaanko 3 kerrosta 45mm eristettä ja saadaan yhteensä 135mm 120mm koolausten väliin?
Kyseessä on vain ylläpitolämpö, joka on noin 15 astetta, joten sen ei tarvitse olla supertarkka, vai onko 120-seinälle liikaa eristystä?
Juuri näin ajattelinkin, pitää vain yrittää saada se paikoilleen parhaalla mahdollisella tavalla haha!1977bjorn sanoi:
Mutta kiitos vastauksesta kuitenkin ja mukavaa iltaa!
surris
Rakennusveteraani
· Sverige
· 1 468 viestiä
surris
Rakennusveteraani
- Sverige
- 1 468 viestiä
Jos eristystä laitetaan liikaa ja on cc 600mm, voi olla riski, että levymateriaali pullistuu hieman. 15 mm pitäisi olla rauhallista, lasivillaa voi puristaa enemmän kuin kivivillaa.
Voihan jakaa 45mm niin saat noin 110mm, se on mitä minä olisin käyttänyt.
Voihan jakaa 45mm niin saat noin 110mm, se on mitä minä olisin käyttänyt.
Joo, minullakin oli se mielessä, mutta osb ja kipsilevy 1200 leveänä cc60 koolauksessa ei kai pitäisi kaareutua?surris sanoi:
Mutta aion kokeilla molempia paksuuksia ja katsoa mikä on helpointa
surris
Rakennusveteraani
· Sverige
· 1 468 viestiä
surris
Rakennusveteraani
- Sverige
- 1 468 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Risk med FÖR tjock isolering i tak i mitt fritidshus?
Isolering -
Kuinka paksu kerros vaahtolasia riittää eristykseen? Olen saanut erilaisia neuvoja, 0,3-0,6 välillä. Kiitollinen avusta :)
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Vilken tjocklek på isolering behövs för att bona ett förråd?
Isolering -
För tjock isolering ?
Isolering -
Något för tjock isolering för väggen, funkar det?
Isolering