Hyvää iltaa!

Olen parhaillaan kunnostamassa pientä piharakennusta ja olen purkanut suurimman osan seinistä saadakseni kunnollisen lämmityksen siihen.

Seinässä on 45x120mm koolaukset, eristys, joka oli kiinnitetty, oli niin ällöttävä, että se on heitetty pois, MUTTA minulla on kasa (noin 200 m²) 45mm eristettä aiemmista projekteista, joten aloin miettiä sen käyttöä.

Joten kysymys on, laitetaanko 3 kerrosta 45mm eristettä ja saadaan yhteensä 135mm 120mm koolausten väliin?
Kyseessä on vain ylläpitolämpö, joka on noin 15 astetta, joten sen ei tarvitse olla supertarkka, vai onko 120-seinälle liikaa eristystä?

15mm plus tuskin olisi mitattavissa… ehkä hieman hankalampi laittaa, mutta on kyseenalaista, että siitä tulisi iso ongelma.

• Tykkään
JontePe
  • Laddar…
1977bjorn 1977bjorn sanoi:
15mm plus tuskin olisi mitattavissa... ehkä hieman hankalampi saada paikalleen, mutta on kyseenalaista, että siitä tulisi suuri ongelma.
Juuri näin ajattelinkin, pitää vain yrittää saada se paikoilleen parhaalla mahdollisella tavalla haha!
Mutta kiitos vastauksesta kuitenkin ja mukavaa iltaa!

• Tykkään
Stippe ja 1 muu
  • Laddar…
surris
Jos eristystä laitetaan liikaa ja on cc 600mm, voi olla riski, että levymateriaali pullistuu hieman. 15 mm pitäisi olla rauhallista, lasivillaa voi puristaa enemmän kuin kivivillaa.

Voihan jakaa 45mm niin saat noin 110mm, se on mitä minä olisin käyttänyt.

surris surris sanoi:
Jos laitat liikaa eristystä ja on cc 600mm, on olemassa riski, että levyaines vähän kaareutuu. 15 mm pitäisi olla rauhallinen, lasivillaa voi puristaa enemmän kuin kivivillaa.

Voit jakaa 45 mm, jolloin saat noin 110 mm, sitä käyttäisin.
Joo, minullakin oli se mielessä, mutta osb ja kipsilevy 1200 leveänä cc60 koolauksessa ei kai pitäisi kaareutua?
Mutta aion kokeilla molempia paksuuksia ja katsoa mikä on helpointa :)

surris
J JontePe sanoi:
Ja jag hade det i bakhuvudet också, men osb och en gips på 1200 breda på cc60 reglar borde väl inte bukta så?
Men får testa båda tjockleken och se vad som blir enklast :)
Jos eristystä on liikaa, niin se voi ehdottomasti pullistua. Mutta 15 mm ei pitäisi olla ongelma.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.