Hei, ajattelin asentaa takkakasetin muuriimme, mutta ennen kuin aloitan purkamisen, haluan varmistaa, että se on mahdollista, pelkään, että muuri sortuu.
Kun teen aukon, ajattelin tehdä aukon +5 cm isommaksi joka puolelta.
Onko jotain erityistä mitä minun pitäisi ottaa huomioon, kun poraan aukkoa?
Pitäisikö minun porata yhden rivin ylempää ja vahvistaa "I-palkilla" siinä, missä aukko on suurin, ja sitten muurata palkki sisään?
Olen yrittänyt etsiä oppaita, mutta en löydä mitään. Olisin kiitollinen kaikesta avusta, jonka voin saada.
Takkakasetti on Contura i5 seuraavilla mitoilla:
Muuri on 53 cm paksu.
Ulommat kanavat ovat ilmanvaihtokanavia.
Paras mitä voit tehdä on puhua nuohouksen kanssa, hän tekee kuitenkin tarkastuksen ennen kuin saat sytyttää tulen, hyvin käytetyt rahat, koska hän tietää melkein kaiken savupiipuista ja voi sanoa BU tai BÄ.
Jonkinlainen teräsvahvike on muurattava sisään. Nuohoojalla ei luonnollisesti ole osaamista päättää, miten se pitäisi tehdä, mutta hänellä on oikeus sanoa ei. Toivottavasti hän tuntee vastaavia yrityksiä. Mielestäni projekti vaikuttaa riskialttiilta, paljon riippuu savupiipun iästä ja kunnosta. Contura-kamiinan asentaminen savupiipun eteen pitäisi olla helpompaa, niin olen itse tehnyt.
Toivotan luonnollisesti sinulle onnea ponnistuksissasi. Harvat asiat vetävät vertoja modernille takalle. Muutamia asioita, joita kannattaa harkita: takan syvyys on noin 43 cm ja savupiipun 53. Uskon, että nuohooja haluaa ainakin yhden täyskiven (noin 25 cm) takan taakse. Contura i5:n teho on 3-9 kW. Oletko varmistanut takkamyyjältä, että se on oikean kokoinen takka teidän pieneen olohuoneeseenne? 9 kW on todella paljon pieneen huoneeseen.
Talo on 1 1/2 kerroksinen noin 90m2 asuinpinta-alalla, +15-20m2 lisätilaa vinokaton vuoksi. Meillä on avoin pohjaratkaisu, olohuone, keittiö, eteinen ja yläkerta ovat täysin avoimia. Joten 9kw on juuri sopiva.
Se saattaa riittää koko talolle, mutta se voi olla liikaa huoneeseen. Tarkista se, se on tärkeää. En ole varma, että I-palkki on paras ratkaisu, uskon enemmän L-palkkiin tässä tapauksessa. Jos käytätte kokenutta savupiipun muuraria, hän tietää tarkalleen, kuinka hänen tulee tehdä. Mutta kuten sanottu, odottakaa nuohoojan ilmoitusta.
Hadin nuohoojan täällä hetki sitten ja hän päätyi samaan ratkaisuun kuin te. Hänen suosituksensa oli olla rakentamatta spiskasettia (saa laajentaa savupiippua noin 30 cm) vaan vaihtaa spiskasetti takkaan. Nyt täytyy vain toivoa, että yritys haluaa vaihtaa spiskasetin takkaan.
Jos aiot asentaa takan, mieti kuinka savuhormi kulkee, mikä on mahdollista , taaksepäin ylöspäin. Taaksepäin on lyhyt putki, ylöspäin pitkä putki, sinulla on uuniseinä täysin takana, ehkä voit leikata hormin hieman ylemmäksi noin 80-100 cm, saat säteilylämpöä savuhormista, voi olla jopa 1,5 kW ilmaiseksi. Putken ollessa takana olet hyvässä asemassa varisten kanssa
Nyt olemme saaneet uuden kamiinan, "valitettavasti" liitäntä on suoraan taaksepäin, kun vanha liitäntä on melko alhaalla noin 70 cm:ssä.
Minun täytyy nostaa liitäntä noin 75 cm:iin ja suurentaa putken halkaisija noin 13 cm:stä 15 cm:iin.
Tällä hetkellä minulla on L-muotoinen alaosa ja pohdin, miten minun pitäisi toimia.
Voinko katkaista alaosan ja puhdistaa c-laastilla ympäriinsä tiivistääkseni?
Meidän savupiippu jatkuu kellariin asti, oletan, että sinne tulee reikä.
Vai voinko jättää sen avoimeksi kuten tässä kuvassa?
Kapennetun alaosan ja kamiinaliitännän väliin ei tule jäämään niin suurta väliä (1-5 cm väliin).
Onko se koko tai puoli kiviä ulkopuolelta savukanavaan, voit leikata putken niin, että se tulee tasan sisäpinnan kanssa ja muurata sen sisään, tarkista vain, että se on tarpeeksi pitkä eikä keikahda kun se on muurattu sisään. Mitä tulee kanavaan kellariin, onko sinulla siellä nuohousluukku? Täydellistä, jos on, silloin et tarvitse sellaista ylhäällä, ja voit työntää noen suoraan kaminaputkeen, eikä nokea kaminan ulkopuolella ja nuohouksen aikana se on alhaalla, sen voi vain hakea.
Muuten voi olla helpompaa aloittaa oikeasta päästä? Mitä kamiinoja on olemassa, jotka toimivat nykyisillä edellytyksillä? Kaikkein helpointa on löytää jokin, jonka voi liittää olemassa olevaan reikään.
Luulen, että se on puolikiveä savukanavaan, en ole alkanut piikata. Kyllä, siellä on nokiluukku alhaalla samassa kanavassa. Tulin epävarmaksi johtuen siitä putkentaivutuksesta, joka on siellä nyt, onko pakko olla sellainen. Tarvitseeko minun laittaa c-bruk savupiipun sisäpuolelle, jos se on epätasainen?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.