Tarvitsen katkaista pari pilariharkkoa tontilla, jotka on valettu eterniitissä. Valitettavasti koko pilariharkkoa on vaikea kaivaa ylös.
Onko kenelläkään vinkkejä, miten tekisin sen parhaiten?
Ajattelin kostuttaa eterniitin, laittaa läpinäkyvän muovipussin pilariharkon päälle, tehdä pieni reikä muoviin ja sitten porata useita reikiä ja täyttää etanadynamiitilla?

Nosta se sen sijaan. Silloin sinun ei tarvitse miettiä sitä. Sen voi nostaa suoraan ylös tunkkien avulla.

• Tykkään
Taxture ja 1 muu
  • Laddar…
D Daniel 109 sanoi:
Nosta se sen sijaan. Silloin sinun ei tarvitse miettiä sitä. Se saattaa onnistua nostamalla suoraan ylös tunkkien avulla.
Olin toivonut, että välttyisin kaivamasta betoniperustuksia, koska ne ovat 80 cm syviä suurella betonipaakulla pohjassa, mutta se on varmaan pakko tehdä.

Suuri kulmahiomakone timanttiterällä tai kiviterällä niin homma on valmis muutamassa minuutissa. Valettu rauta katkaistaan tietenkin teräslevyllä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
hempularen
  • Laddar…
Intet Intet sanoi:
Iso kulmahiomakone timanttilaikalla tai kivilaikalla, niin se on valmis muutamassa minuutissa. Valettu rauta kannattaa luonnollisesti leikata metallilaikalla.
Betonipalkki on valettu asbestikanavaan, joten olen hieman huolissani asbestista.

P perka99 sanoi:
Kruunu on valettu eterniittikanavaan, joten olen hieman huolissani asbestin vuoksi
nosta kruunu pois, jos olet huolissasi eterniitin sahaamisesta

Voiko eterniittiä murskata vasaralla niin, että se irtoaa betonista?

Silloinhan voisi ensin kostuttaa sen ja peittää muovilla.

• Tykkään
perka99
  • Laddar…
P perka99 sanoi:
Perustus on valettu eterniittikanavaan, joten olen hieman huolestunut asbestista
Luin sen. Ensinnäkin se on ulkona ja toiseksi et leikkaa eterniittiä ammatiksesi vuodesta toiseen. Ja kolmanneksi et luultavasti myöskään ole suurten määrien tupakoitsija. Mikä tässä tapauksessa ei ole kovin merkittävää.
Joten eterniitti ei ole ongelma lainkaan. Siksi annoin käytännöllisiä neuvoja, kuinka nopeasti leikata perustukset. Koska sehän oli se, mitä halusit tehdä.

• Tykkään
perka99 ja 1 muu
  • Laddar…
Kaivoin lopulta plintin ympäriltä, kaadoin sen ja täytin takaisin

• Tykkään
schmakita
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.