Minulla on kattotuoli, joka sijoittuu täsmälleen suunnitellun ilmanvaihtoreitin yläpuolelle.
Kuva 1 näyttää punaisena putken, joka on ongelma.
Kuva 2 näyttää kaiken ylhäältä päin, 2 kpl venttiiliputkia dim 125 eristyksellä noin 210 mm, vihreä putki estää minua siirtämästä punaista putkea kauemmaksi tekemättä siitä suurempaa, mitä en halua, koska kamiinan tulisi olla vinon seinän edessä.
Kuva 3. Haluaisin katkaista alakiskon / hanpalkin ja liittää sen ylhäältä vaihtoehtoisesti tekemällä jotain muuta, sen pitäisi olla mahdollista, jotta saan putkeni oikeaan paikkaan?
Mielestäni voisi tehdä rummusta suuremman, mitä et halua tehdä. Tai asettaa palkin korkeammalle koko sen pituudelta, se ei ole sopivaa liittää kuin olet ajatellut, kun käsivarsissa on niin korkeat vetojännitykset.
Lattarauta on erittäin hyvä "vetovoimissa", mikä (mielestäni) puuttuu piirustuksistasi.
Jos voisit "laajentaa" kattoristikkoa siten, että voit asettaa esim. 50x5mm lattarautaa molemmille puolille ilmanvaihtoputkea alimpaan osaan kattoristikkoa, niin minusta tuntuu, että olisit turvallisilla vesillä erittäin hyvällä marginaalilla.
Mutta ennen kuin alan puuhata sellaisen kanssa, tutkisin hyvin tarkasti Robert-san01:n kommentin!
Lattateräs on erittäin hyvä "vetojännityksissä", mikä (minkä näen) puuttuu piirustuksistasi.
Jos voisit "rakentaa" kattokannattimen siten, että voit laittaa esim. 50x5mm lattateräksen kummallekin puolelle ilmanvaihtoputkea aivan kattokannattimen alareunaan, on tunteeni se, että pärjäisit hyvin hyvällä varmuusmarginaalilla.
Mutta ennen kuin alan puuhata sellaista, tutkisin Robert-san01:n kommentin erittäin tarkasti!
Sitten minun on laitettava ne paikoilleen ennen kuin katkaisen niin, että ne ottavat kuorman vastaan. Haluaisin mieluummin laittaa jotain päälle, kuten kuvassa, mutta ruuvikiinnikkeillä.
Katsotaan, mahtuuko oikea määrä, jotta vetojännitys kestää.
Täytyykö niiden olla eristetty? Tavallisesti putket eristetään vain, jos ne kulkevat kylmässä tilassa.
Siellä on kylmä ullakko, missä kattotuoli on, nykyään 95 mm katt eriste tulee olemaan enemmän, mutta ehkä ei tänä kesänä, koska talossa on paljon muuta tehtävää. Joten putki on eristeen yläpuolella noin 80 mm.
Minun kaksi senttiäni on tehdä rummusta suurempi, mitä et halua tehdä. Tai asettaa palkki korkeammalle koko pituudeltaan, se ei ole sopivaa liittää kuten aioit, kun käsivarsissa on niin korkeat vetojännitykset.
Onko olemassa ohjelmia, jotka voivat laskea vetojännitystä ilmaiseksi, muuten trusscon on ainoa, mitä tiedän.
Hei,
Minulla on samanlainen kysymys. Tarvitsisin kaivertaa pois pienen osan liimapuupalkkeja katosta, jossa ne nousevat ylös harjaan ilmanvaihtokanavia varten. Palkki on 315 mm paksu ja tarvitsisi kaivertaa pieni pyöristetty osa ilmanvaihtoputkea varten, jotta se mahtuisi alle. Putki on 125 mm ja tarvitsen 30 mm palkista, jossa putken pitäisi kulkea. Uskotteko, että tämä voidaan tehdä vaikuttamatta liikaa rakenteeseen? Jos ei, voinko vahvistaa palkkia naulalevyillä tai vastaavalla pienen reiän yläpuolella?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.