Rakennan leikkimökkiä ja minulla on koolaukset lecaharkkojen päällä. Ajattelin käyttää lastulevyjä "alustana" ja sitten parkettia sen päälle. Mietin, pitäisikö lastulevyjen alle laittaa jotain suojaamaan kosteudelta. Solumuovi vai bitumikuitulevy?

Lastulevyt ja parketti eivät ehkä kuulosta leikkimökiltä, mutta meillä kaikilla on erilaiset kunnianhimotasot :)

Jos sinulla on läpäisevä kerros sorasta alla ja riittävästi ilmaa, sitä ei pitäisi tarvita. Mutta perinteisessä puurakenteessa onhan pohjana öljykarkaistua boardia.

• Tykkään
Dan_Johansson
  • Laddar…
Rakensin leikkimökin vuonna 2010 lecaharkkojen päälle, vain yksi harkko per säännös, joten täysin ilmastoitu alapuolelta, en edes poistanut ruohoa, Beijersin rakennussarjasta käsittelemättömästä raakapontista, joka oli ohutta kaliberia lattiana, laitoin muovimaton raakapontin päälle lattian sisäpuolelle, olin melko huolissani ensimmäiset 2 vuotta, se rapistui voimakkaasti mielestäni, mutta ei se varmaankaan oikeasti tehnyt, minä vain olin pilkunviilaaja. Sitten siinä leikittiin ehkä 10 vuotta, sain toisen lapsen muutama vuosi myöhemmin. Nyt se on ollut ruukkuvarasto viimeiset 5 vuotta, enkä välitä yhtään sen kunnosta, mutta se vaikuttaa olevan täsmälleen samanlainen kuin 10 vuotta sitten, siisti mutta ei vastarakennettu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.