D09
Hei

Löysin vanhempia keskusteluita, mutta ne olivat muutaman vuoden vanhoja, joten kysyn uudestaan, jos jokin on muuttunut ajan mittaan.

Aion asentaa laminaattilattian kellarihuoneeseen.

Lattialämmitys on valettu 10 cm betonilaattana, jossa alla on 30 cm eristys ja sorapeti.

Se on kuiva ja siisti, hyvä salaojitus eikä merkkejä kosteudesta ole missään.

Siitä tulee makuuhuone.

Pitäisikö laittaa foam, paperi tai jotain muuta alle?

Haluaisin itse asiassa laattaa, mutta kotona on vastustusta tälle ;)

Olin lisännyt foamia saadakseni ainakin hieman joustoa kantapäille ;)

• Tykkään
D09
  • Laddar…
D09
Joo, olin myös ajatellut foamia tasaamiseen ja vaimennukseen :)

D09
Kävin juuri ostoksilla hornbachissa

Ostin 5mm foam-levyjä, jotka laitetaan kuin palapeli. (29kr/m2)

7mm laminaattilattia hintaan 79kr/m2 (pähkinäpuu)

Sekä heräteostot = 2 mittakeppiä ja 1 työntömitta :)

Katsotaan, jos ehtii kokeilla sunnuntaina :)

O
Työntömitta? Olen juuri sijoittanut uuteen silmämääräiseen arviointiin...
yhdessä näkökulman kanssa....
:p

• Tykkään
swejocke ja 1 muu
  • Laddar…
D09 sanoi:
Hej

Egentligen så vill jag ha klinkers men det finns motstånd för detta i hemmet ;)
Tarkoitatko, että on joku, joka mieluummin haluaa laminaatin kuin klinkkerin? :x

• Tykkään
D09
  • Laddar…
D09
Stefan N sanoi:
Tarkoitatko, että joku valitsisi mieluummin laminaatin kuin klinkkerin? :x
Kyllä, ja jos aion pitää poliittisen asemani maailmassa, minun tulisi kuunnella ;)

Työntömitat ja mittatikut ovat kulutustavaroita, joita ei voi ostaa hetken mielijohteesta tai liian suuria määriä ;)
Ainoa asia, jota olen aina ihmetellyt, on minne ne katoavat?

• Tykkään
D09
  • Laddar…
D09
thomasx sanoi:
Työntömitat ja metrimitat ovat kulutustavaroita, joita ei voi ostaa hetken mielijohteesta tai liian suuria määriä ;)
Ainoa asia, jota olen aina miettinyt, on minne ne katoavat?
Ne kutistuvat ja katoavat lopulta

Metrimitta, joka minulla oli aiemmin, oli kutistunut 20 cm :)

D09 sanoi:
Oikeastaan haluaisin klinkkerit, mutta kotona on vastustusta tälle ;)
Olen samassa tilanteessa kuin sinä, mutta käytän ProVentiä, joka on ikääntymistä kestävästä muovista tehty vaahto.

• Tykkään
D09
  • Laddar…
D09
Odjuret sanoi:
Työntömitta? olen juuri sijoittanut uuteen silmämäärään...
yhdessä näkökulman kanssa....
:p
He he, asensin tienpuomin muutama vuosi sitten sen jälkeen, kun joku yritti päästä talollemme rakennusaikana. Mutta auraamaton mäki pysäytti heidät viimeisessä mutkassa.

Ostin puomin hieman impulsiivisesti ja tajusin, kun se saapui muutaman päivän kuluttua, että maa oli jäätynyt, joten heitin sen pensaikkoon =P

Pari vuotta myöhemmin innostuin ja asensin puomin, mutta tajusin, että se ei riittänyt kokonaan. Joten minun täytyy pidentää sitä putkella, ja siihen tarvitsin työntömitan ;)

Projekti on vienyt minulta noin 4-5 vuotta, ja en ole koskaan ollut näin lähellä sen valmiiksi saattamista kuin nyt ;)

Kaikki työkalut ovat tarpeen :)

D09
Fred vom Jupiter sanoi:
Olen samassa tilanteessa kuin sinä, mutta käytän ProVentiä, joka on ikääntymistä kestävää muovia sisältävä vaahto.
Pohdin, jos en nähnyt jotain vastaavaa, mutta metallifoliolla, mutta tulin epävarmaksi ja käytin pelkkää "liikuntasalin mattoa" :)

Kyllä, työntömitta on erittäin tärkeä ja hyvin käytetty työkalu. Mikä muistuttaa minua siitä, että minun pitäisi mitata vaunun vetotangon halkaisija, jotta voin ostaa uuden suojuksen, joka sopii :)

D09
Rakennustyömaa, lattialle asennettu vihreä alusta, vieressä imuri, työkalut ja kädet näkyvät kuvan oikeassa reunassa.
Huoneen lattiaremontti käynnissä, parkettilattia asennettu osittain, työkalupakki, vasara ja pölynimuri näkyvät. Valmis asennettu puulattia vinyyliviimeistelyllä; seinälle asennettu televisioteline.

Erittäin hyvä pohja :)

Nyt jäljellä on vain nähdä, miten se kestää ajan myötä, mutta pohja tasoitti korkeuserot ym. 👍

Ikääntymistä kestävä muovi ja tavallinen harmaalumpapp olivat käytössäni. Jos kyseessä olisi ollut maanvarainen laatta tai suht. uudisrakennus, olisin käyttänyt testattua järjestelmää kuten Fonda special.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.