Hei, aion laajentaa kesämökkiä,
Siinä on kaksi rakennusta, jotka ovat 4 metrin päässä toisistaan, ja niiden väliin tulee keittiö, joka on kooltaan 4x3m.
Olen aloittanut kaivamisen ja pilarien valamisen, väli on noin 2 m +- 20 cm riippuen siitä, kuinka suuria kiviä on tiellä.
Ajattelin käyttää 45x145 palkkia/kantavaa lattiakehikkoa ja palkkikenkiä saadakseni matalan rakennuskorkeuden ja vastatakseni olemassa olevien rakennusten lattiatasoa.
Sisälattia tulee olemaan 33x175mm mäntylattia, joka on ruuvattu lattiakehikkoon.
Aloin epäillä, riittääkö 45x145.
Ehkä kaksinkertainen 145 kantaville palkkeille riittää?
kuinka tiheästi lattiajänteet pitäisi asentaa?
tarkistan, onko mahdollista nostaa yksi tai kaksi kokoluokkaa.

Kahdella 4 metrin kantavojalla, perustusväli noin 2 metriä, ja 3 metriä pitkät lattiajuoksut c/c-välillä 600 mm, sinun täytyy käyttää 45x220 C 24 kauttaaltaan. Jos haluat pärjätä 45x145, sinun tulee sekä pienentää kantavojien perustusväli noin 1,3 metriin, että lisätä kolmas kantapalkki keskelle tukemaan lattianiskoja (tällöin riittää itse asiassa 45x120).

Hieman kuten epäilin,
Mitä lattianpalkkeja voi olla 300c/c:ssä
Ja kaksinkertainen 145 kantavalinjassa, onko se tarpeeksi vahva?

Ongelmana on painuminen lattian lattiapalkeissa. Jos lisäät ruuviliimatun lattialastulevyn, niin 45x145 C 24 riittää c/c 300. Mutta onhan se tuhlausta kunnon lattialaudat. Kaksois-145:t kantopalkiksi eivät riitä, sinun on noustava kaksois-45x170:een. Jos korkeus on herkkä, voit aina erikoistilata liimapuupalkkeja 140x145, ne riittävät. Vaihtoehtoisesti voit ostaa valmiin 140x180 ja halkoa ne, jos sinulla on hyvä saha. Sen on oltava homogeenista liimapuuta, jossa kaikki lamellit ovat yhtä vahvoja.

Kiitos, olen paikalla huomenna tarkistusmittausta varten ja nähdäkseni, mikä toimii.

Puualustan mukaan 45*195 toimii hyvin ruuvattuun lattiaan.

Kuva rakentamisen mitoitusohjelmasta, jossa näkyy palkkikoko ja pisin vapaa kantopituus eri materiaalivaihtoehdoille.

pisin etäisyys paalujen välillä on 190 cm.
Pitäisikö riittää kaksois-45*195 kantavana palkkina?
Onko olemassa paikkaa, jossa voi laskea sen?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.