Hei.
Aion laittaa solumuovia, lattialämmitysputkia hakasilla, raudoituksen ja lopuksi tasoitusmassan. Korkeus valmiiseen lattiaan on noin 110 mm betonista. Kellarikerros alapuolella. Joitakin kysymyksiä:
1. Tuleeko tiukkaa 50 mm solumuovilla, jos kaikki on peitettävä tasoitteella?
2. Tarvitaanko raudoitusverkkoa todella ottaen huomioon, että se on betonilaatta?
3. Jättääkö listat pois ja laittaa raudoitusverkon suoraan solumuovin päälle ja kiinnittää putki verkkoon?
4. Kuinka kiinnittää solumuovi betoniin? Liima? Uretaanivaahto? Ruuvit ja prikat?
5. Millä tiivistetään levyjen välit?
6. Kuinka tiivistää viereiseen parkettilattiaan, joka on nyt auki alapuoleltaan?

Olen kauhuissani siitä, että tasoite pääsee karkuun pumppuauton poistuttua ja tasoitteessa on painanteita tai polystyreenisaaria...

Jos teillä ei ole vastausta kaikkeen, ehkä teillä on vastaus johonkin. 😬

• Rakennustyömaa, jossa keskeneräinen katto ja lattia, johon on tulossa lattialämmitys. Keskellä huonetta pölynimuri betonilattialla.
B Björn_Nilsson sanoi:
Hei. Aion asentaa solumuovia, lattialämmitysputkea kanteissa, joissa on koukkuja, raudoitusta ja lopuksi itsetasoittuvaa laastia. Korkeus valmiiseen lattiaan on noin 110 mm betonista. Kellarikerroksessa alla. Muutamia kysymyksiä: 1. Tuleeko tiukkaa 50 mm solumuovilla, jos kaikki pitää peittää laastilla? 2. Tarvitaanko oikeastaan raudoitusverkkoa, kun otetaan huomioon, että on betonilaatta? 3. Jättääkö kannet väliin ja asettaa raudoitusverkon suoraan solumuovin päälle ja sitoa putki verkkoon? 4. Kuinka kiinnitetään solumuovi betoniin? Liimaa? Uretaanivaahto? Ruuvit/levy? 5. Millä tiivistetään liitokset levyjen välillä? 6. Kuinka tiivistetään viereiseen parkettilattiaan, kun se on nyt auki alapuolelta? Pelkään, että laasti karkaa, kun pumppuauto on lähtenyt, ja syntyy kuoppia tai solumuovisaarekkeita laastissa… Jos teillä ei ole vastausta kaikkeen, ehkä teillä on vastaus johonkin. 😬
Kohta 3. Niin tekivät minulla. Ulkoistin työn. He asettivat 70 mm solumuovia betonilaatalle, sitten jonkinlaista kangasta, joka taitettiin seinää vasten ”pitämään” itsetasoittuva laasti. Se tiivistettiin uretaanivaahdolla aukkoihin, hopeanauhalla ym. Luulen, että kokonaisuus oli suunnilleen kuten sinulla, ehkä hieman enemmän (120-130 mm) Ei tarvinnut tiivistää solumuovilevyjen väliltä. Kuitenkin he laatoittivat yhden kerroksen tasoittaakseen epätasaista laattaa. Voidaan asettaa solumuovilevy pystyasentoon parkettilattiaa vasten, jotta se ei vuoda. Punainen käsisammutin seinällä, taustalla näkyy vaalea huoneen seinä ja vaalea lattia, joka on tehty tasaisemmaksi levittämällä kerros lentolaastia. Kuva näyttää betonilaatan suojattuna muovikankaalla ja verkolla, joka estää laastin valumisen. Seinän vieressä on lisätuki. Betonilattia, jossa on 70 mm solumuovia ja peitetty verkkomatolla. Maton reunat taittuvat ylös seinää vasten, pohjustus tasoitetta varten. Lattialämmitysputket asennettu betonilaatan päälle, näkyvissä punaisilla merkityt kohdat ja säännöllinen kuviointi putkilinjassa.

• Tykkään
Rickard.lj
  • Laddar…
R roberob sanoi:
Kohta 3. Näin he tekivät minulla. Ulkoistivat työn. He laittoivat 70mm solumuovia betonilaatan päälle, sitten jonkinlainen kangas, joka taitettiin ylös seinille "pitämään" tasoitteen. Se tiivistettiin uretaanivaahdolla, hopeateipillä ym.
Luulen, että yhteensä tuli suunnilleen sama kuin sinulla, ehkä hieman enemmän (120-130mm).

Ei tarvinnut tiivistää solumuovilevyjen välejä.
Sen sijaan heidän piti valaa tasoitekerros tasoittamaan epätasaista laattaa.

Voit laittaa solumuovilevyn "sivuttain" vasten parkettilattiaa, jotta se ei pääse valumaan sitä kohti.

[kuva]
[kuva]
[kuva][kuva]
Kiinnostavaa ja kiitos vastauksesta. Teipattiinko kankaan saumat?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.