Minulla on ongelma lattian rakenteessa, jonka tekemiseen olen palkannut rakennusliikkeen, ja suunnittelijat eivät halua ottaa vastuuta ratkaisusta vaan ovat ohjanneet minut jonkun kevytrakennevalmistajan puoleen.

Kuten liitteenä olevasta piirustuksesta voi nähdä, kyseessä on kevytrakennehila, joka on 250 mm korkea, ja jonka välissä OSB-levy on laskettava alas ennen Minerit-levyjen ja laatoituksen asettamista.

OSB-levyjen tukena on kaksi 45x170 palkkia, jotka lepäävät alemmalla laattian pohjalla, joka puolestaan lepää kevytrakenteen alaosan/lahdekatteen päällä.

Lattian osan mitat ovat 2000 mm x 2200 mm. Portaikko tulee myös olemaan lattialla. Kevytrakennepalkit ovat 7500 mm pitkiä ja niissä on kolme tukikohtaa.

Mietin, voiko kevytrakenteen alaosa kantaa tämän tyyppisen rakenteen painon.

Voisiko joku auttaa minua?

En tekisi noin ilman muuta, se joka suunnitteli palkin, on luultavasti ajatellut, että kuormituksen tulee kohdistua ylhäältä käsin ylälaippaan, nyt palkin elämään kohdistuu tiettyä vetokuormaa, mikä ei luultavasti ole tarkoitus. Jos rakennusrakennesuunnittelija ei halua ottaa vastuuta tästä rakenteesta, varoittaisin asiasta.

Kiitos, se oli myös minun ajatukseni.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.