Hei !
Onko joku, joka voi antaa vinkkejä siitä, mitä laastia minun pitäisi käyttää, kun tarvitsen korjata rapattuja seiniä, jotka irtoavat, kun asennan uuden keittiön. Talo on rakennettu vuonna 1953, ja kuten sanottu, keittiötä ollaan remontoimassa.
Sitten mietin, mitä minun pitäisi tehdä, kun olen purkanut parkettilattiani samassa keittiössä, ja sen alla oli hiekkaa, jonka olen poistanut.
Mitä minun pitäisi laittaa uudeksi alusmateriaaliksi uudelle parkettilattialle, koska hiekka oli kostea, niin käytän Okab:ia ja kuivatan lattiaani juuri nyt?

Kaksi kysymystä, joihin haluaisin todella saada asiantuntijavinkkejä siitä, miten edetä!

Kiitos etukäteen.

"Putsbruk C" käytetään yleensä tämän aikakauden rappauksen korjaamiseen.

Oliko parketti asennettu suoraan hiekan päälle? Onko tämä poistettu kokonaan huoneesta?
Henkilökohtaisesti olisin tällaisessa tapauksessa tehnyt koolaukset ja laittanut aluslattian jostain edullisesta puulajista (esim. mänty) ja sitten parketin päälle. Älä unohda eristystä koolausten väliin, jotta se ei kuulosta "ontolta"...

eviljava sanoi:
"Putsbruk C" brukar det vara för att laga puts från denna period.

Oliko parketti suoraan hiekan päällä? Onko se kokonaan poistettu huoneesta?
Henkilökohtaisesti olisin silloin tehnyt runkorakenteen ja asentanut aluslattian jostakin edullisesta puulajista (esim. mänty) ja sitten parketin sen päälle. Muista laittaa eristettä runkopuiden väliin, jotta se ei kuulosta "ontolta"...
Hei ja kiitos vastauksestasi.
Aion hankkia Putsbruket C, koska kun mainitsit sen niin olen kyllä kuullut siitä aiemminkin.
Eikö runkopuiden päälle laiteta jonkinlaisia rakennuslevyjä, ja mitä eristettä luulet että pitäisi käyttää?:wow:

Kyllä, levyjä voi myös käyttää. Se on kai makuasia... Levyt ovat vähän nopeampia.

Kun olen asentanut aluslattiaa, olen kuitenkin laittanut mäntylattiaa, mutta tein sen lähinnä siksi, että halusin tehdä samalla tavalla kuin tehtiin, kun talo rakennettiin.

Eristyksestä luulen, että sillä ei ole niin suurta merkitystä? Tärkeintä on, että et rakenna bongo-rumpua (eli jätä sitä tyhjäksi). Jos katsot taloja tältä ajalta, voi äänieristyksenä olla kaikkea hiekasta sahanpuruun, ja se on ilmeisesti toiminut todella monta vuotta.

Myös tavallinen mineraalivilla toimii varmaankin erinomaisesti tähän tarkoitukseen.

Kiitos vastauksistasi, sitten minulla on vähän o fixa o dona med, kiitos

Mineraalivilla on paras, sitten olisin tasoittanut mahdolliset epätasaisuudet lattianiskalattiassa, ruuvannut ja liimannut lattialastulevyt ja asentanut uuden lattian. Se on taloudellisinta, mutta pidän ajatuksesta rakentaa uudelleen samoilla tekniikoilla kuin talo rakennettiin. Onnea matkaan!

Ystävällisin terveisin, Kristoffer

Ps. Varmista, että eristys täyttää kunnolla, jos palkkiväli on 220 mm, täytä 220 mm eristystä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.