4 268 lukukertaa ·
12 vastausta
4k lukukertaa
12 vastausta
Kuinka voin parhaiten rakentaa palloseinän ilman kattokiinnitystä?
Ajattelin rakentaa palloseinän pojille ladon sisälle. Ajatuksena oli käyttää spontta 17x95 tai 20x95. Se tulee olemaan noin 5 metriä leveä ja 3,5 metriä korkea. Koska ladon kattokorkeus on noin 11 metriä, minun täytyy kiinnittää koolingit olemassa olevaan seinään (tyyppiä sementtiseinä) ja lattiaan (puulankut). Onko olemassa kiinnikkeitä, jotka sopivat tällaiselle idealle, vai miten kiinnitän koolingit turvallisimmin seinään? En halua, että koko seinä kaatuu, joten mieluummin 500 kiinnityspistettä liikaa kuin yksi liian vähän.
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 857 viestiä
En ole ihan varma, mitä tarkoitat tässä.
* Mitä palloja aiotaan lyödä seinää vasten? Onhan sillä merkitystä, onko kyseessä esimerkiksi tennispalloja tai jalkapalloja.
* Onko sen tarkoitus olla kiinni olemassa olevassa seinässä vai hieman ulkona?
Jos sen on tarkoitus olla kiinni seinässä, voi vain ankkuroida muutamia poikittaisia tukipuita betoniseinään ja sitten ruuvata pontit siihen. Käytä esimerkiksi naulatulppia tai vielä paremmin ankkurimassalla kiinnitystä (ne pysyvät kyllä paikoillaan).
* Mitä palloja aiotaan lyödä seinää vasten? Onhan sillä merkitystä, onko kyseessä esimerkiksi tennispalloja tai jalkapalloja.
* Onko sen tarkoitus olla kiinni olemassa olevassa seinässä vai hieman ulkona?
Jos sen on tarkoitus olla kiinni seinässä, voi vain ankkuroida muutamia poikittaisia tukipuita betoniseinään ja sitten ruuvata pontit siihen. Käytä esimerkiksi naulatulppia tai vielä paremmin ankkurimassalla kiinnitystä (ne pysyvät kyllä paikoillaan).
Jalkapallot, tennispallot, koripallot.
Ajatuksena oli kiinnittää olemassa olevaan seinään cc60 välein regeli ja kiinnittää sen jälkeen raakapontti niihin regelihin.
Kysymys oli, miten parhaiten kiinnitetään regelit seinään? Siitä tulee aika iso seinä.
Mutta tämä oli vain minun ideani. Ehkä on olemassa parempia tapoja tehdä se.
Ajatuksena oli kiinnittää olemassa olevaan seinään cc60 välein regeli ja kiinnittää sen jälkeen raakapontti niihin regelihin.
Kysymys oli, miten parhaiten kiinnitetään regelit seinään? Siitä tulee aika iso seinä.
Mutta tämä oli vain minun ideani. Ehkä on olemassa parempia tapoja tehdä se.
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 857 viestiä
Siinä ei ole mitään vikaa, päinvastoin.
Kuten sanottu, poraa pultteja varten, lisää ankkurimassa, kiinnitä pultit siihen, kiinnitä koolingit pultteihin, kiinnitä spontti koolinkeihin. Oikein toteutettuna siitä tulee niin vahva, että voit käyttää sitä kiipeilyseinänä.
Olen käyttänyt Fischerin järjestelmää, jota aiemmin myytiin Byggmaxissa mutta joka näyttää poistuneen, jossa ankkurimassa tuli lasipatruunoissa, jotka asetettiin porausreikiin ja rikottiin, kun pultteja kiristettiin. Voin sanoa, että nuo pultit pysyvät paikoillaan ikuisesti.
Kuten sanottu, poraa pultteja varten, lisää ankkurimassa, kiinnitä pultit siihen, kiinnitä koolingit pultteihin, kiinnitä spontti koolinkeihin. Oikein toteutettuna siitä tulee niin vahva, että voit käyttää sitä kiipeilyseinänä.
Olen käyttänyt Fischerin järjestelmää, jota aiemmin myytiin Byggmaxissa mutta joka näyttää poistuneen, jossa ankkurimassa tuli lasipatruunoissa, jotka asetettiin porausreikiin ja rikottiin, kun pultteja kiristettiin. Voin sanoa, että nuo pultit pysyvät paikoillaan ikuisesti.
Anteeksi jos olen vähän hidas. Ei tunnu kovin vähältä...
"Kuten sanottu, poraa pultteja varten, lisää ankramassa, kiinnitä pultit siihen, kiinnitä koolaukset pultteihin"
Kiinnitä koolaukset pultteihin? Pultit jotka olen jo laittanut sinne.....
"Kuten sanottu, poraa pultteja varten, lisää ankramassa, kiinnitä pultit siihen, kiinnitä koolaukset pultteihin"
Kiinnitä koolaukset pultteihin? Pultit jotka olen jo laittanut sinne.....
Pultit ovat vähän karkeampia ruuveja, joiden kanssa käytät usein mutteria.
Joten se, mitä ricebridge yrittää sanoa, on että teet reikiä sopiviin paikkoihin betoniseinässäsi. Laitat kiinni pultit. Kun pultti on kiinni, se ulkonee seinästä. Sitten poraat reiän lankkuun ja pujotat lankun pulttiin. Sitten kiinnität mutterin, joka pitää lankun seinässä
Ricebridge on maininnut ankkurimassalla varustetut pultit. Voit myös käyttää laajennuspulttia. Ne ovat melko edullisia ja pysyvät myös erittäin hyvin. Jos haluat käyttää vähemmän voimakkaita kiinnityksiä, naularuuvit/naulatulpat toimivat myös varmasti. Naulatulpan laitat helposti paikoilleen poraamalla ensin reiän lankkuun. Sitten pidät lankun seinää vasten ja merkitset seinään, mihin kohtaan reiän keskikohta tulee. Poista lankku uudelleen ja poraa reikä. Laita muovitulppa reikään. Laita lankku paikoilleen. Naulaa sitten ruuvi pohjaan asti. Voit sitten irrottaa naulatulpan ruuvaamalla. Kuitenkin ruuvi (tai ainakin reikä) on tällöin käytetty. Mutta toivottavasti sinun ei tarvitse irrottaa sitä enää.
Joten se, mitä ricebridge yrittää sanoa, on että teet reikiä sopiviin paikkoihin betoniseinässäsi. Laitat kiinni pultit. Kun pultti on kiinni, se ulkonee seinästä. Sitten poraat reiän lankkuun ja pujotat lankun pulttiin. Sitten kiinnität mutterin, joka pitää lankun seinässä
Ricebridge on maininnut ankkurimassalla varustetut pultit. Voit myös käyttää laajennuspulttia. Ne ovat melko edullisia ja pysyvät myös erittäin hyvin. Jos haluat käyttää vähemmän voimakkaita kiinnityksiä, naularuuvit/naulatulpat toimivat myös varmasti. Naulatulpan laitat helposti paikoilleen poraamalla ensin reiän lankkuun. Sitten pidät lankun seinää vasten ja merkitset seinään, mihin kohtaan reiän keskikohta tulee. Poista lankku uudelleen ja poraa reikä. Laita muovitulppa reikään. Laita lankku paikoilleen. Naulaa sitten ruuvi pohjaan asti. Voit sitten irrottaa naulatulpan ruuvaamalla. Kuitenkin ruuvi (tai ainakin reikä) on tällöin käytetty. Mutta toivottavasti sinun ei tarvitse irrottaa sitä enää.
Pultti ei sisällä kierteitä. Mihin sitten tarvitaan mutteria?T tobbbias sanoi:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bult
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 857 viestiä
Pitää ehkä selventää vähän seinän materiaalin osalta. Ehkä muuttaa hieman ehdotettuja menetelmiä? Katso kuva....
Toimisiko ESSVE Heavy Load?
http://essve.se/webcatalogue/infastning-gips-stenmaterial/689495-lattbetongskruv-heavy-load/
Vai onko kyseessä expanderbult?
Toimisiko ESSVE Heavy Load?
http://essve.se/webcatalogue/infastning-gips-stenmaterial/689495-lattbetongskruv-heavy-load/
Vai onko kyseessä expanderbult?
Viimeksi muokattu:
Minulla on kotona kevytbetoniseinät ja käytän melkein yksinomaan naulatulppia, mikä toimii erittäin hyvin minulla. Niin hyvin, etten koskaan aio käyttää mitään muuta. Muutan vain naulatulpan mitan riippuen siitä, onko kyseessä hattunaulakko/TV-seinäteline/huonekalut jne. joita pitää kiinnittää. Kun rakensin uudet seinät kellarissa, käytin laajenevaa pulttia betonilaattoihin. Mutta sinun tapauksessasi voima kohdistuu 9 kertaa 10:stä sisäänpäin seinään. Joten ei tule kovin suuria vetovoimia seinästä ulospäin, jos yrität tehdä siitä pallomaisen...
Olisin käyttänyt naulatulppia.
Olisin käyttänyt naulatulppia.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hur reglar man upp gaveln runt takstolen på 1,5 plans hus bäst?
Lösvirke & Timmerhus -
Bästa upplägget för läggning av klinker
Badrum -
Bästa lösning för underlagstak med bärreglar på takstolar.
Tak & Vind -
Hur renoverar/fräschar jag upp gamla fönster snabbast och enklast?
Fönster & Dörrar -
regla upp bastu med plåtreglar?
Bastu