Hei!

Tarvitsen apua ymmärtääkseni, miten voisin vaihtaa tolpan, jonka olen ympyröinyt liitetyssä kuvassa (jätä huomiotta rikkaruohot, jotka peittävät kiinnikkeet - kuva on otettu viime kesänä. Ulkona sataa kaatamalla, joten en halunnut mennä ulos ottamaan uutta).

Tolppa näyttää alkaneen lahota alhaalta, luultavasti siksi, että puu on ollut suorassa kosketuksessa sementtiperustuksen kanssa.
Epäilen vahvasti, että tolppa on kantava, mikä tekee minusta erityisen epävarman siitä, miten edetä.
Olen melko kätevä, mutta en ole tehnyt mitään vastaavaa aiemmin, joten kaikki vinkit siitä, miten väliaikaisesti tukea, vaihtaa tolppa tai onko tämä edes työ, jonka voi tehdä itse, olisivat erittäin arvostettuja.

Kiitos etukäteen!

• Rakennuksen edessä oleva pylväs, joka on ympyröity punaisella ja alkaa lahota tyvestä. Taustalla puinen talo ja satelliittiantenni.
Kyllä, se on kantava. Mene vain lähimpään vuokrauspisteeseen, esim. cramo, ja vuokraa ns. tuki, jonka asennat tueksi sillä aikaa kun vaihdat pilarin rauhassa.

Metallituki, jota käytetään rakennustyömaalla kantamaan painoa. Kuvassa on säädettävä tuki, jossa on kiinnikkeet ja metallilevyt ylhäällä ja alhaalla.

Varmista, että sinulla on mukana ns. kruunu (kouru) ylimpänä, joka sopii pilarista talon seinään kulkevaan palkkiin.

Aseta tuki tukevan lankun päälle jakaaksesi maapainetta. Kiinnitä tuen jalka lankkuun varmuuden vuoksi ja tarkista vatupassin avulla, että tuki on pystysuorassa. Ruuvia kiristämällä nostat tukea kunnes huomaat, että pilariin ei kohdistu painetta.

EDIT: Tarkennettu

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Smeafan ja 4 muuta
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sanoi:
Kyllä, se on kantava. Menet vain lähimpään vuokraamoon, esim. Cramo ja vuokraat ns. stämp, jonka asetat tukemaan sillä aikaa kun vaihdat pilarin rauhassa.

[kuva]

Huolehdi siitä, että saat mukaan sk. krona (halkio) ylhäällä, joka sopii sääntöön, joka menee pilarista kohti talon seinää.

Aseta stämp tukevalle lankulle jakaaksesi maanpaineen. Kiinnitä stämpin jalka lankkuun varmuuden vuoksi ja tarkista vesivaa'alla, että stämp on suorassa. Kierrä stämpiä ylös, kunnes huomaat, ettei pilarilla ole painetta.

EDIT: Täsmennetty
Suurkiitokset! Nyt tiedän, miten saan sen tehtyä repimättä koko taloa.

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.