Betonilaatassa on halkeama, josta tippuu vettä sateella. Yläpinta on ulkona.
Sain ehdotuksen betonifirmalta tiivistää jollain epoksijärjestelmällä. Mutta tarjous oli superkallis.
Onko se jotain noituutta? Miten sen tekee?

Halkeamat injektoidaan epoksilla, epäselvää miten se tehdään käytännössä. Voiko sen sijaan laittaa vedeneristyskerroksen päälle?

Viimeksi muokattu:
Karrock
Sen pitäisi olla epoksi tai polyuretaani, jota he ovat tarjoneet. Onko ongelma todella halkeama? Ei mikään vedeneristyskerros? Onko se Ruotsissa?

Tämä on Ruotsissa. Schönox-tiivisjärjestelmä (sininen matto) on laitettu ennen klinkkeriä. Se oli 12 vuotta sitten. Valitettavasti tekijät ovat kampanneet kiinnityslaastin poikittain kaadon suuntaan, joten vesi on kerääntynyt laattojen alle eikä ole voinut valua pois.
Uskon, että tässä tapauksessa laatat pitäisi asettaa tasaiseksi laastipinnaksi, ilman kamppausta.
Mutta nyt meillä on halkeama.

Karrock
Juuri sana valinta noituus on hauska... Injisointi kiveen on historiallisesti kuvattu noituudeksi geologian/pohjavesiprofessorien toimesta.

Epoksi ja PUR vaativat erityiset suojavarusteet, jos niitä käsitellään vakavasti, mikä järkevästi nostaa hintaa.

Ei ole omaa kokemusta betoninkorjauksesta. Mutta ei ole koskaan sataprosenttista saada aineita, oli ne mitä tahansa, kokonaisuudessaan halkeamaan. Ehkä laskea riskitekijä ja verrata, mitä maksaa pinnan uudelleen kattaminen uudella vedeneristeellä?

Tai, voi myös olla järkevää kokeilla oman käden korjausta asennusvaahdolla ja harvoin halkeamaan poratuilla rei’illä (koepaineistuspumppu ja sementti on toinen vaihtoehto, tai suurempi ruisku ja epoksi halkeaman teippaamisen jälkeen kolmas).

Minulla on hiuksenhieno halkeama parvekkeessa, josta kosteus pääsee sisään sateella ja lumella. Minulle suositellaan tätä tiivistykseen:
https://www.mapei.com/se/sv/produkt...oduktlista/produktbeskrivning/mapepoxy-bi-imp

Lukemalla tietolehteä voisi tämä tai joku vastaava olla tarpeisiisi sopiva.

En ole kuitenkaan vielä ehtinyt tehdä sitä. Vaikka siinä lukee "ammattilaiskäyttöön", pitäisi sen onnistua itsekin, jos miettii hieman.

F fallskydd sanoi:
Minulla on hiuksenhieno halkeama parvekkeessa, johon tunkeutuu kosteutta sateella ja lumella. Suositeltiin tätä tiivistämiseen:
[linkki]

Jos lukee tietolomakkeen, tämä tai jokin vastaava voisi ehkä olla juuri se, mitä tarvitset.

En ole kuitenkaan ehtinyt tehdä sitä vielä. Vaikka siinä lukee "ammattilaisten käyttöön", sen pitäisi onnistua itsekin, jos vähän miettii.
Kiitos, se kuulostaa hyvältä. Kysymys on vain, kuinka parhaiten levittää se niin, ettei tule turhaa työtä.

Tietolehdessä lukee jonkin verran, kohdassa Sovellus.
En tiedä tarkalleen, millaiset olosuhteet sinulla on, mutta itse ajattelen:
* tiivistä/teippaa alapuoli ja sivut
* maskaa särön sivuilla
* laita epoksijuova särön päälle, tarvittaessa ruiskulla ja neulalla
* anna imeytyä, täytä lisää
* toista, kunnes se ei enää imeydy
* vedä tasaiseksi pinnan kanssa.

Vaikuttaa siltä, että sen pitäisi imeytyä hyvin säröihin jopa 0,1 mm asti.
Mutta kuten sanottu, minulla ei ole vielä itse kokemusta...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.