Olen vaihtamassa lattiaa ja olen kohdannut pienen ongelman suuremman määrän putkiläpivientien kanssa. Aiemmin ne oli tiivistetty lasivillalla, sillä siellä oli vähän keltaista roskaa hiirten jätösten, pesien, kuolleiden lintujen, auringonkukansiementen ja kaiken muun seassa, mitä ne olivat raahanneet sisään ja ulosteitaan jättäneet. Tämän vuoksi en ole erityisen innostunut jatkamaan lasivillan käyttöä. Joten kysymys kuuluu, mitä voisi käyttää sen sijaan saamaan sen tiiviiksi, eristetyksi ja mahdollisimman hiirivapaaksi.

Useita muovisia putkia ja sähkökaapeli kulkevat kellarin seinän läpi. Taustalla näkyy puurakenteita.
Kuten kuvasta näkyy, on kyseessä melkoinen määrä putkia. Ainoa vaihtoehto, joka tulee mieleen, on vaahtomuovi, joka saisi sen tiiviiksi, eivätkä hiiret kuulemma erityisesti pidä siitä nakertaa. Mutta kuinka hyvä on suihkuttaa vaahtoa suoraan kantavaan rakenteeseen ja lattian tukipalkkeihin? Erityisesti ulkoilmatuuletetussa hieman kosteassa ryömintätilassa?

Mitä vaihtoehtoja minulla on?
Kiitos,
Johan

C
Olisin valanut itse läpiviennin kipsilaastilla. Hygroskooppinen, halpa, helppokäyttöinen, hiirille kelpaamaton ja melko helppo työstää, jos tarvitset täydentää/muuttaa jotain. Tai polyuretaanivaahto. Näin pieni pinta tuskin aiheuttaa suurempaa vahinkoa, jos sinne sattuisi pääsemään kosteutta ajattelen.

• Tykkään
johan_p
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.