1 476 lukukertaa ·
34 vastausta
1k lukukertaa
34 vastausta
Kuinka saada seinäeristys vakaaksi tuulensuojalevyn ja sisäseinän paneloinnin väliin?
Olemme rakentamassa pientä mökkiä, eteismökkiä asuntovaunulle. Sen tulee olla siirrettävä, kevyt ja kylmävarastoituva, diffuusiolle avoin rakenne. Rakenne on, ulkoa sisäänpäin, vaakasuora paneeli, rimoitus 22x45, tuulensuoja, kantavat koolaukset 45x95, hounton puukuitueristys, diffuusiosulku, vaakasuora sisäpaneeli. Nyt jotain kiusallista. Olin uskonut, että tuulensuoja, joka oli tarkoitus pitää ulkopuolella, ja eristys, joka kuvataan muotonsa säilyttäväksi, riittäisivät pitämään eristyksen paikoillaan, mutta nyt kun olemme näin pitkällä rakentamisessa, ymmärrän, että se ei toimi. Paras olisi ollut käyttää leveämpiä rimoja, jotka olisivat tukeneet ulkoapäin. Ajatuksena nyt on niitata jokin naru koolausten väliin sisäpuolelta lähellä tuulensuojaa pitääkseen eristyksen paikoillaan. Onko kenelläkään parempaa ideaa?
Cc 60, olemme asentaneet sen lattiaan ja se täyttää hyvin. Seinissä se tulee painamaan tuulta vasten, joka on joustava. Koska rimalautojen paksuus on vain 22, se todennäköisesti painaa ulkoverhoukselle asti ja silloin meillä ei ole enää kapillaarikatkoa "kerrosta".F fribygg sanoi:
Kiitos, valitettavasti rockwoll ja lasivilla eivät toimi niin hyvin diffuusioavoimissa rakenteissa, olisi ollut niin paljon helpompaaF fribygg sanoi:
Olen aiemmin käyttänyt sekä lasikuitua että kivivillaa, mutta silloin vasten kiinteitä alustoja. Luulen, että ajatus siitä, että ainoastaan tuulipussi, joka on paljon joustavampi kuin tuulensuojapaperi aiheuttaa ongelmia. Mietin, että minun on jotenkin "autettava" tuulipussia kestämään eristyksen aiheuttamaa painetta, mutta se ei ole helppoa, kun suuri osa ulkopaneelista on jo paikoillaan.F fribygg sanoi:
Hei Bo, kyllä me pohdimme sitä, mutta halusimme pitää painon alhaalla, koska se tulee siirrettäväksi. Jälkikäteen ajatellen se olisi ollut hyvä idea. Nyt melkein koko paneeli on jo ylhäällä, joten meidän täytyy löytää ratkaisu, joka kuitenkin toimii. Luulen, että olemme kallistumassa siihen, että kiinnitämme muurilangan niittipyssyllä seinätolppien väliin tukeaksemme eristeitä tuulensuojakangasta vasten, mutta otan mielelläni vastaan vinkkejä muihin ratkaisuihinBo arnold sanoi: