Hei!

Ajattelin oikaista hieman täällä kotona, kun minun piti laittaa kattolistat paikoilleen. Asensin paneelin olohuoneen päätyyn ja sen sijaan että olisin poistanut kattolistan pitkillä sivuilla, annoin niiden jäädä paikalleen ja poistin vain listan seinältä, jota muokkasin.

Ajattelin, että voisi onnistua olla jiiraamatta listaa ja sen sijaan muotoilla sen niin, että se menee toisen listan sisään niin sanotusti. Mutta teen vain virheitä, virheitä, virheitä, tulen todella hulluksi! Onko tämä edes mahdollista tehdä näin? Jalkalistat menevät hyvin, mutta ne ovat suoria ja tämä lista on kulmassa. Kuvat saavat kertoa. Jos se ei onnistu, minun täytyy kai repiä muutkin listat ja laittaa uudet :)
Katto- ja seinäpaneelin nurkka, jossa näkyy valkoinen katto ja tumma puinen seinä, keskeneräisesti kiinnitetty kattolista ja kaksi sähköjohtoa roikkuu. Valkoinen kattolista, panelin reuna ja paljas sähköjohto olohuoneen nurkassa, keskeneräinen asennus. Kulmassa eripituiset ja -väriset paneelit ja koristeellinen kattolista, lähikuva. Oikeassa alakulmassa näkyy myös pieni johtorimpsu. Katto- ja seinälistojen nurkka, jossa yrittämätön saumayhteys, sekä esillä olevat sähköjohdot. Valkoinen kattolista ja puupaneeliseinä kulmauksessa, esillä suojattomia sähköjohtoja.

Lista on "antik"

Saatko raon nurkkaan? Ajattelen, että muotoonsahaus toimii vain, jos toinen lista on sahattu suoraan ja menee koko matkan seinään asti. En ole koskaan kokeillut tätä itse, joten nämä ovat vain ajatuksiani.

Kiitos vinkeistä!
On melko helppoa gera, paitsi nyt kun en aio gera vaan sahata muotoa.

Juuri kuten sanoit Snobben, toisen tulisi mennä ihan seinään asti, mutta koska olen lisännyt 20 mm panelin, lista tulee menemään sen verran ulos, että sen pitäisi onnistua kuitenkin.
En vain saa muotosahausta onnistumaan, koska lista ei ole suora kuten sokkeli :/
Olen mallinnut, piirtänyt, sahannut ja en tiedä mitä muuta haha

Sopii kuitenkin kohtalaisesti, jos asetan listan viistosti alaspäin lattiaa kohti siihen, jonka olen muotoillsahavi. Teen jonkin kohtalokkaan virheen, jota en ymmärrä.

On harvinaista saada kaikki täysin täydelliseksi. Jos siinä on pieni rako, kannattaa ottaa esiin kotikutoijan paras ystävä; ihana akryylimassa :)

Käyttäisin mielelläni akryylimassaa! Mutta en 1 cm... Haha! Menetan hiukseni ennen kuin olen valmis

Sinun täytyy leikata lista "väärään" suuntaan, jotta siitä tulee oikein, sitten veistät veitsellä pois osan, joka on "väritön", mutta sinun täytyy pitää veistokulma loivempana kuin 45 astetta, ja kun olet melkein valmis, listaosasta, joka menee olemassa olevaan, tulee joissakin kohdissa niin ohut, että se helposti halkeaa! Ota tavallinen holkkalista ja kokeile ensin, kun osaat tekniikan hyvin, tee samanlaisesti vanhalle listallesi! Helppoa, jos osaa!:confused:

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
Muistakseni se kutsutaan "täyttämiseksi", kun "veistetään" listoja, ehkä löydät jonkun hyvän elokuvan "internetistä" Onnea matkaan ja älä unohda ostaa vähän ylimääräisiä listoja!

Pagno sanoi:
Sinun täytyy leikata lista "väärään" suuntaan, jotta siitä tulee oikein, sitten veistät veitsellä ulos sen osan, joka on "värittömänä", mutta sinun täytyy pitää veistäminen loivempana kuin 45 astetta, ja kun olet melkein valmis, on listan osa, joka menee olemassa olevaan, niin ohut joillakin kohdilla, että se helposti halkeaa! Ota tavallinen holkkalista ja kokeile ensin, kun osaat tekniikan hyvin, teet saman vanhalle, joka sinulla on! Helppoa, jos osaa!:confused:
Hmm väärään suuntaan en ole ihan mukana.
Tietenkin se on helppoa, jos osaa kaiken, haluan myös osata!

Voitko havainnollistaa jotenkin? Tiedän, että olen nähnyt tästä kuvia aikaisemmin, mutta nyt en löydä mitään.

Niinpä se on! Kiitos!

Ooooja olen jo käyttänyt 4 metriä... :D

Kurkistin vähän blogia, se oli hyvä, mutta mielestäni sinun kannattaa ostaa valmiiksi maalattu nurkkalista, jotta saat vähän käsitystä ennen kuin alat käsitellä kattolistoja. Maalatun listan käyttö helpottaa, jos lista on käännetty ja sahattu oikein päin, sillä voit "vain" poistaa maalaamattoman osan. Jos haluat todella ymmärtää tekniikkaa, vuole maalaamaton osa pois eri vaiheissa. Vaihe yksi: vuole maalaamaton osa pois 90 asteen kulmassa, pidä sitten palaa olemassa olevaa 90 asteen kattolistaa vasten. Jos teit vaiheen yksi oikein, sinulla on oikea profiili, jotta se näyttää sopivan, mutta se ei vielä sovi. Sinun on vuoltava enemmän takapuolelta, ja melko reilusti! Itse teen "karkean" leikkauksen jiirisahalla, jotta vältyn liialliselta vuolemiselta. Sitten on tärkeää, että lista puristetaan toista vasten. Tämä tarkoittaa, että saumausta ei tarvita, jos vuoleminen on tehty tarpeeksi tasaisesti. Se näyttää täydelliseltä kaikista kulmista, jos sen tekee hyvin! Voin ottaa muutaman kuvan kattolistoistani, mutta siitä ei ole paljon apua! Toivottavasti onnistut!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.