1 546 lukukertaa ·
14 vastausta
2k lukukertaa
14 vastausta
Kuinka ratkaisen ongelman liian matalan kaiteen tolpan kanssa?
Hei!
Toivottavasti joku, jolla on enemmän tietoa, voi antaa minulle hyviä vinkkejä
Tämä tolppa, joka kulkee koko matkan kellarista ja ylös keskelle portaita, pitäisi joko pidentää tai katkaista, jotta saadaan asennettua kaide, joka on korkeampi kuin nykyinen, joka on noin 70 cm korkea. Tolpalla on epätasaisesti pyöristetyt kulmat eikä se ole lainkaan neliö.
Mikä on paras tapa tässä, yrittääkö pidentää sitä 30 cm vai katkaista lattian tasolla ja asentaa sitten uusi tolppa jollakin tavalla?
Ja miten saadaan aikaan hyvä lopputulos?
Toivottavasti joku, jolla on enemmän tietoa, voi antaa minulle hyviä vinkkejä
Tämä tolppa, joka kulkee koko matkan kellarista ja ylös keskelle portaita, pitäisi joko pidentää tai katkaista, jotta saadaan asennettua kaide, joka on korkeampi kuin nykyinen, joka on noin 70 cm korkea. Tolpalla on epätasaisesti pyöristetyt kulmat eikä se ole lainkaan neliö.
Mikä on paras tapa tässä, yrittääkö pidentää sitä 30 cm vai katkaista lattian tasolla ja asentaa sitten uusi tolppa jollakin tavalla?
Ja miten saadaan aikaan hyvä lopputulos?
Olin pidentänyt sen sellaisenaan. Merkittävästi suuremmat vaatimukset liitokselle lattian äärellä kuin ylhäällä päässä. Valmista puupala samalla profiililla ja liitä karkeilla tapeilla, esimerkiksi 10 mmx10 cm, hio tasaiseksi ja liimaa pinnat. Nyt en ole puumestari, joten alan asiantuntevat foorumilla voivat varmasti antaa parempia liitostäkyjä.
Pidennä se sitten osta jyrsinkin, esimerkiksi ryobi sähkökäyttöinen käsijyrsin. Maalaa kaikki niin ei huomaa mitään
Olisin liimannut yhteen muutamia 45x145 lankkuja ja sahannut palan niin, että ne saavat samat mitat, sitten jyrsin kulmat sen jälkeen, kun olet asentanut sen
Olisin liimannut yhteen muutamia 45x145 lankkuja ja sahannut palan niin, että ne saavat samat mitat, sitten jyrsin kulmat sen jälkeen, kun olet asentanut sen
Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta mitat tolpan ympäri ovat melko epätasaiset eikä ne ole suorat. Olen liimannut yhteen kolmen 45x145 lohkon, mutta ongelmana on, että kumpikaan jiirisahani tai pöytäsahani ei pysty sahaamaan näin suuria lohkoja.K Knight sanoi:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 viestiä
Katkaise ensin, liimaa sitten. Sen jälkeen höylää kunnes palat sopivat yhteen.ranzor sanoi:
Uskon myös lohenpyrstöliitokseen niille, jotka osaavat sen tehdä, mutta en kadehdi sinua, joka tarvitsee sen tehdä. Kokeilisin sen sijaan kolmea tai neljää pienempää tapperia tai kierteisiä tankoja ja rampamuffeja.
Voit kääntösahata pöytäsahalla eli tehdä viilto, kääntää kappaletta ja sahata toisesta suunnasta jättäen 15-20 mm keskelle säästöön. Viimeisen osan voit tehdä käsisahalla. Vaihtoehtoisesti tee viilto pöytäsahalla ja loput käsin. Käsisaha toimii myös, jos aiot vain katkaista. Halkaiseminen onnistuu, mutta vaatii enemmän tekniikkaa ja sahaa.ranzor sanoi:
Jos aiot liittää, tee jokin päällekkäisyys, esim. puoliksi päällekkäinen (stillestånd i hjärnan, englanniksi se on half lap-joint). Se on yksi yksinkertaisimmista liitoksista.
Miksi tehdä siitä niin monimutkaista? Anna tolpan olla eri profiililla viimeisen osan, ja tee siitä osa kaiteen muotoilua. Silloin voit esimerkiksi kiinnittää kunnollisilla plugilla nykyiseen päähän.
Miten sen saa näyttämään siistiltä? Minulla on varmaan huono mielikuvitus miten sen voisi tehdä.jonmo sanoi:
Jäsen
· Stockholm
· 4 489 viestiä
Voit pyytää sepän tekemään korotuksen raudasta hienon luonnoksen perusteella.
Vain ruuvaa paikoilleen ilman ongelmia.
/W
Vain ruuvaa paikoilleen ilman ongelmia.
/W
Luulen kuitenkin, että ei ole kovin hyvä idea jättää nykyisiä kaiteita, sillä niistä voi tulla kiipeilyystävällisiä. Sinun tulee ainakin varmistaa, että täytät vaatimukset. Min 90cm
https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...akerhet-vid-anvandning/racken-och-ledstanger/
https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...akerhet-vid-anvandning/racken-och-ledstanger/
Klikkaa tästä vastataksesi