Kun repäisen pois kylpyhuoneen ulkoseinän keltaiset laatat, huomaan, että se koostuu Träullitista, sementillä päällystetystä puulastulevystä. Vanha rappaus irtosi laatan mukana, kun se revittiin alas.

Eräs muurari, joka oli kotona muiden töiden vuoksi, sanoi, että minun on asennettava rappausverkko, jotta rappaus pysyy paikallaan. Voiko se pitää paikkansa? Luulin, että Träullit on hyvä rappausalusta. Seuraava kysymys on tietenkin, miten kiinnittää rappausverkko huokoiseen alustaan. Sen voi murentaa sormilla. Ruuvit, tulpat, ankkurointimassa tai muu ei tule kiinnittymään.

Lisäksi mietin, onko minun hiottava pois vanha märkätilamaali kohdista, joissa seinät eivät ole olleet kaakeloituja? Olisi mukavaa välttää se, mutta kysymys kuuluu, tarttuuko uusi vedeneristys riittävän hyvin?

Tietääkö joku?

Ei pitäisi olla tarpeen, en ole löytänyt mitään verkkoa kellarini seinistä, joissa olen korjannut vaurioita, ja se rappaus pysyy hienosti kiinni vuodesta 1958 asti puuvillalla.

Rappausverkko ei ole kiinnittymistä varten. Se on halkeamien välttämiseksi. Esimerkiksi T:n tapauksessa, jossa pitäisi olla vedeneristys päällä.

• Tykkään
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.