M
Hei. On huone 3. kerroksessa, jonka lattia on erittäin vino ja se tarvitsee tasoitevalua. Vanha tasoite pitää jyrsiä pois, jotta uusi tasoite voidaan levittää 1-10 mm paksuudella. Ongelma on siinä, että kerroksen lattia (rakennettu 20 cm paksusta betonielementistä) on niin vino, että betonia pitäisi jyrsiä noin 1,5 cm itse betonissa huoneen toisessa päässä, jotta uutta tasoitetta voidaan laittaa ilman ongelmia. Talo on rakennettu 70-luvun lopussa betonielementeistä (koottu samalla tarkkuudella kuin Mamma Mu-maja).

Eli... onko ainoa tapa käyttää timanttihiomakonetta ja hioa betonia noin 1,5 cm? Lattian korottaminen ei olisi hyvä ratkaisu, koska se aiheuttaa ongelmia oven ja käytävän lattiakorkeuden kanssa.

M mattie_river sanoi:
Hei. Minulla on huone 3. kerroksessa, jonka lattia on hyvin vino ja se tarvitsee tasoituslaastia. Vanha tasoituslaasti täytyy hioa alas, jotta uusi ylälaasti voidaan levittää 1-10 mm paksuudella. Ongelma on se, että kerroksen lattia (rakennettu 20 cm paksusta betonista esivalmistetusta elementistä) on niin vino, että se vaatisi 1,5 cm hiomista itse betonista huoneen toisessa päässä ylälaastin levittämiseksi ilman ongelmia. Talo on rakennettu 70-luvun lopussa betonielementeistä (koottu samalla tarkkuudella kuin Mamma Mu-maja).

Joten... onko se vain kiinni timanttihiomakoneen käytöstä ja betonin hionnasta noin 1,5 cm verran? Lattian korottaminen ei oikein toimi, koska se johtaa ongelmiin oven ja käytävän lattian kanssa.
Jos kyse on vain korkeuseroista, niin ei siinä pitäisi olla mitään ongelmaa käyttää hiomakonetta. Jos minulla ei olisi lomaa, voisin käyttää tietokonetta ja laskea sen. Mutta jos et kohtaa tasoero-ongelmia, voit vain levittää uutta laastia olemassa olevan päälle.

M
F Fjonken sanoi:
Onko kyse vain korkeuksista, joista sinun tarvitsee jyrsiä, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia ajaa rautaa. Jos en olisi ollut lomalla, olisin voinut käyttää tietokonetta ja laskea sen. Mutta jos sinulla ei ole ongelmia korkeuserojen kanssa, niin voit vain lastata olemassa olevalle
Se on katkoviivainen alue vasemmalla, joka tarvitsee olla alempana. Tuo alue on lähimpänä kantavaa seinää, jonka lattiataso on. Koko tason jänneväli on noin 5,2 metriä. Sanotaan näin - jos betoni olisi hiottu näkyväksi lattiaksi, olisi todennäköisesti tarvittu 1 - 1,5 cm "hioa läpi" kaikki kuopat ja epätasaisuudet. Olen hieman epävarma, mutta voi olla, että he laittoivat betonia esivalmistetulle elementille, kun he rakensivat. Mielestäni yläpinta on erittäin epätasainen ollakseen tehtaalla tehty. (Ovi on - tietysti - siellä, missä lattia on alimmillaan...)

• Käsin piirretty kaavio, joka esittää pohjapiirroksen ja mittauksia betonilattian tasoittamista varten; mittasuhteet ja tilan koko näkyvissä.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.