1 727 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Kuinka paljon tasoitemassaa lattialämmitykselle
Hei!
Onko kukaan tasoittanut esimerkiksi LK 16mm lattialämmitystä olemassa olevan lastulevylattian päälle suuremmalle alueelle?
Haluaisin laittaa vesikiertoisen lattialämmityksen noin 80m2 alueelle. Ajattelin 2,5mm raudoitusta, 16mm letkua + 21,5mm tasoitetta = yhteensä 40mm. Mutta LK sanoo, että se on aivan liian vähän. Vähimmäissopiva määrä on 30mm tasoitetta 16mm letkun korkeimman kohdan yläpuolella.
Tietääkö joku varmasti, onko lämmönjakelun kanssa katastrofi, jos tasoitteen paksuus on 20mm letkun yläpuolella?
Onko kukaan tasoittanut esimerkiksi LK 16mm lattialämmitystä olemassa olevan lastulevylattian päälle suuremmalle alueelle?
Haluaisin laittaa vesikiertoisen lattialämmityksen noin 80m2 alueelle. Ajattelin 2,5mm raudoitusta, 16mm letkua + 21,5mm tasoitetta = yhteensä 40mm. Mutta LK sanoo, että se on aivan liian vähän. Vähimmäissopiva määrä on 30mm tasoitetta 16mm letkun korkeimman kohdan yläpuolella.
Tietääkö joku varmasti, onko lämmönjakelun kanssa katastrofi, jos tasoitteen paksuus on 20mm letkun yläpuolella?
Miten tämä lopulta meni? Seurasitko alkuperäistä suunnitelmaasi?
Olen ajatellut tehdä saman. Klinkkerit sen päälle. Toivon, että kipsi yhdessä noin 30 mm klinkkerin kanssa putkien yläpuolella riittää jakamaan lämpöä.
Olen ajatellut tehdä saman. Klinkkerit sen päälle. Toivon, että kipsi yhdessä noin 30 mm klinkkerin kanssa putkien yläpuolella riittää jakamaan lämpöä.
Kyllä työ on tehty! 20-25 mm putkien yläpuolella. Ei kuitenkaan vielä kytketty lattialämmitystä😂 koska jatkoimme ja purimme myös tekniikkahuoneen/kodinhoitohuoneen. Mutta pian on sen aika 👍🏻 En ole enää huolissani, olen puhunut useiden alan ihmisten kanssa ja 20 mm putkien yläpuolella ei ole ongelma. Erityisesti klinkkerin kanssa, joka antaa noin 10 mm lisää 👍🏻👍🏻G GandalfMeck sanoi:
Mahtavaa! Kiitos nopeasta vastauksesta.
Sitten tämä on myös suunnitelma minulle. Se on hallissa, joten lämmittelystä tulee hieman "raidoitettu", joten ei sillä ole niin suurta merkitystä.
Sitten tämä on myös suunnitelma minulle. Se on hallissa, joten lämmittelystä tulee hieman "raidoitettu", joten ei sillä ole niin suurta merkitystä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Kuinka paksu tasoite sähköiselle lattialämmitykselle ja vahvistukselle
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Mögelrisk flytspackel o vattenburen golvvärme på trägolv över spån
Golv -
Hur reflektera elgolvvärmen uppåt i flytspackel
Värme allmänt -
Golvvärme - kassetter eller flytspackel?
Golv -
Flytspackel - golvvärmeplåt
Badrum