Sen jälkeen kun olen laittanut laatat kylpyhuoneen lattiaan, minun on nyt asetettava viimeinen rivi laattoja, se joka rajoittuu lattiaan. Koska lattialla on kaato, ei ole aivan helppoa saada laatoille oikeaa kulmaa. Onko kellään hyvää vinkkiä kuinka tämä mitataan helpoiten? Muistan nähneeni jonkun vinkin jossain, mutta en muista miten/missä... :S

Itse mittasin vain metrimittalla, kuinka korkea laatta olisi kummallakin puolella, piirsin viivan laatalle ja leikkasin. Se onnistui erinomaisesti. Mutta viittamasi kikka voi olla seuraava:

1. Pidä leikattavaa laattaa (kutsutaan sitä "A") platinana yläpuolisessa rivissä.
2. Mittaa lattiasta tarkalleen yhden "laatankorkeuden" ylös (esimerkiksi pienen jämäpalan avulla aikaisemmasta leikkauksesta tai muulla sopivalla tavalla) ja merkitse laatalle A, mihin tämä korkeus tulee. Tee tämä koko laatan leveyden matkalta niin noudatat tarkasti lattian muotoa.
3. Leikkaa merkin mukaan, laatta A tulee nyt sopimaan täydellisesti aukkoon.

HUOM, jos sinulla on saumanleveys laatan ja lattian välillä, sinun pitäisi tietenkin kompensoida sitä ja leikata laatta A hieman pienemmäksi (alemmaksi) kuin merkintä (tai käyttää "merkintätyökalua," joka on hieman pidempi kuin laatankorkeus).

Toivottavasti tämä oli ymmärrettävää?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Bberg
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.