Haluamme käyttää 22 mm raakaponttia sisäkaton verhoukseen, ja meillä on kattorakenteet 70 x 28 mm kiinnitettäväksi. Suositeltu naulan pituus on 75 mm, mutta silloin rikkoutuu höyrysulku... Voiko kiinnityksen ratkaista toisin? Kiitollinen neuvoista/vinkeistä!

Olen itse asentanut raakaponttia kattoon 28x70

Valitsin ruuvata pontin. Huomattavasti aikaa vievämpää kuin naula keskellä.

U
Karapenkata höylää vasten muuten. Jos aiot käyttää sitä vain sisätilan pintapäällysteenä, niin silloin riittää kuivanaula. Tai haluatko näkyviä nauloja?

Olen asentanut 150 neliömetriä paneelia kattoon 18g naulapyssyllä, 1.2x50 mm, se pysyy. En haluaisi vasaroida siinä työasennossa.
Yläkerran huoneen katto on osittain paneloitu. Puupaljastukset ja työkalut näkyvät, samoin kuin eristysmateriaalit kattotuolien välissä.

nimhed nimhed sanoi:
Olen itse asentanut raakapontin kattoon 28x70

Päätin ruuvata pontin. Paljon aikaa vievempää kuin naula keskelle.
Aha, muistatko ruuvien mitat?

U Utsliten och utdömd sanoi:
Kynsiviila urassa muuten. Mutta jos aiot käyttää sitä vain sisäpintana, niin riittäähän se dyckertillä. Vai haluatko näkyviä nauloja?

Olen asentanut 150 neliömetriä paneelia kattoon 18g naulapyssyllä, 1.2x50 mm, se pysyy. En haluaisi vasaroida siinä työasennossa.
[kuva]
Se kuulostaa lupaavalta! Haluamme mieluiten piilottaa naulat/ruuvit. 1,2 x 50 mm dyckert urassa ... ei not:ssa?

Düsseldorff
G Gubben Ubbe sanoi:
Se kuulostaa toiveikkaalta! Haluamme mieluiten piilottaa naulat/ruuvit. 1,2 x 50 mm dyckert kielekkeeseen... ei uraan?
Ei, vaan lankanaula kielekkeeseen, lautaa vasten.

• Tykkään
Utsliten och utdömd ja 1 muu
  • Laddar…
G Gubben Ubbe sanoi:
Aha, muistatko ruuvien mitat?
Ei ole supertärkeää ruuvauskohdassa pituuden suhteen. Se pysyy kiinni.

Yritä kuitenkin löytää ohuita ruuveja. Minulla oli ensin joitakin 3.2mm, jotka toimi hyvin suoraan ruuvattaessa. Kun ne loppuivat, ostin 4.2mm, ja ne saattoivat joskus haljeta, joten minun piti alkaa esiporata näille. Nyt tosin ei ollut 22mm raakapontti vaan 17mm.

• Tykkään
Gubben Ubbe
  • Laddar…
Düsseldorff
Onko sinulla naulain? Muuten se on pirun hankalaa, erityisesti katossa.

• Tykkään
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
A
G Gubben Ubbe sanoi:
Se kuulostaa toiveikkaalta! Haluamme mieluiten piilottaa naulat/ruuvit. 1,2 x 50 mm dyckert sulkaan ... ei uraan?
Nee sulkaan halutaan naulata..

• Tykkään
Gubben Ubbe
  • Laddar…
Vaikka valitset skruv, fjäder on se joka ratkaisee

• Tykkään
Gubben Ubbe
  • Laddar…
Terassiruuvi ja lattiaruuvi pitäisi olla sopivia.

Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt sanoi:
Terassiruuvit ja lattiaruuvit pitäisi olla sopivia.
Tarpeettoman voimakas, jos minulta kysytään.

Listaruuvit riittävät hyvin

Düsseldorff Düsseldorff sanoi:
Onko sinulla naulain? Muuten se on todella raskasta, varsinkin katossa
Lainataan tai vuokrataan yksi. :)

• Tykkään
Düsseldorff
  • Laddar…
G Gubben Ubbe sanoi:
Haluamme käyttää 22 mm raakaponttia sisäkaton päällysteenä, ja meillä on kattokoolaus 70 x 28 mm kiinnittämistä varten. Suositeltu naulan pituus on 75 mm, mutta silloin teemme reiän höyrynsulkuun... Voiko kiinnityksen ratkaista muulla tavalla? Kiitollinen neuvoista/vinkeistä!
Kiitos arvokkaista neuvoista ja vinkeistä!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.