Haluamme käyttää 22 mm raakaponttia sisäkaton verhoukseen, ja meillä on kattorakenteet 70 x 28 mm kiinnitettäväksi. Suositeltu naulan pituus on 75 mm, mutta silloin rikkoutuu höyrysulku... Voiko kiinnityksen ratkaista toisin? Kiitollinen neuvoista/vinkeistä!
Karapenkata höylää vasten muuten. Jos aiot käyttää sitä vain sisätilan pintapäällysteenä, niin silloin riittää kuivanaula. Tai haluatko näkyviä nauloja?
Olen asentanut 150 neliömetriä paneelia kattoon 18g naulapyssyllä, 1.2x50 mm, se pysyy. En haluaisi vasaroida siinä työasennossa.
Ei ole supertärkeää ruuvauskohdassa pituuden suhteen. Se pysyy kiinni.
Yritä kuitenkin löytää ohuita ruuveja. Minulla oli ensin joitakin 3.2mm, jotka toimi hyvin suoraan ruuvattaessa. Kun ne loppuivat, ostin 4.2mm, ja ne saattoivat joskus haljeta, joten minun piti alkaa esiporata näille. Nyt tosin ei ollut 22mm raakapontti vaan 17mm.
Haluamme käyttää 22 mm raakaponttia sisäkaton päällysteenä, ja meillä on kattokoolaus 70 x 28 mm kiinnittämistä varten. Suositeltu naulan pituus on 75 mm, mutta silloin teemme reiän höyrynsulkuun... Voiko kiinnityksen ratkaista muulla tavalla? Kiitollinen neuvoista/vinkeistä!
Kiitos arvokkaista neuvoista ja vinkeistä!
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.