5 952 lukukertaa ·
12 vastausta
6k lukukertaa
12 vastausta
Kuinka kiinnittää kipsi muurattuun seinään, joka voi lämmetä.
Hei.
Olen tekemässä vanhan talon remonttia Smålandissa.
Olen purkanut vanhan keittiön ja vanhan keittiöpannan.
Olen muurannut umpeen ylimääräisen reiän tiiliseinässä.
Sen sijaan aion avata reiän kamiinalle viereisessä huoneessa.
Ajattelin laittaa keittiön muuriin kipsilevyt.
Onko teillä fiksuja neuvoja kipsilevyjen asennukseen?
Kun poltan kaminalla olohuoneessa, seinä varmasti lämpenee hieman.
Ehkä ei ole hyvä idea liimata seinää? On riski, että se irtoaa?
Vaihtoehto 2: Ruuvata ja kiinnittää seinään?
Kolmas vaihtoehto, jota olen harkinnut, on käyttää metallirakenteita (eihän puulattarakenteet ole hyvät seinää vasten?) ja ehkä asentaa vanerilevyt? Tämä vaihtoehto mahdollistaa upotetut pistorasiat, joten ehkä tämä on vaihtoehto, jota kannattaisi harkita, vai mitä mieltä olette?
Olen erittäin kiitollinen ehdotuksista ja ajatuksista.
Olen tekemässä vanhan talon remonttia Smålandissa.
Olen purkanut vanhan keittiön ja vanhan keittiöpannan.
Olen muurannut umpeen ylimääräisen reiän tiiliseinässä.
Sen sijaan aion avata reiän kamiinalle viereisessä huoneessa.
Ajattelin laittaa keittiön muuriin kipsilevyt.
Onko teillä fiksuja neuvoja kipsilevyjen asennukseen?
Kun poltan kaminalla olohuoneessa, seinä varmasti lämpenee hieman.
Ehkä ei ole hyvä idea liimata seinää? On riski, että se irtoaa?
Vaihtoehto 2: Ruuvata ja kiinnittää seinään?
Kolmas vaihtoehto, jota olen harkinnut, on käyttää metallirakenteita (eihän puulattarakenteet ole hyvät seinää vasten?) ja ehkä asentaa vanerilevyt? Tämä vaihtoehto mahdollistaa upotetut pistorasiat, joten ehkä tämä on vaihtoehto, jota kannattaisi harkita, vai mitä mieltä olette?
Olen erittäin kiitollinen ehdotuksista ja ajatuksista.
Tai vain puhdista/tasoita seinä. Me teimme sen yhdessä makuuhuoneessa, jossa poistimme pintamateriaalin, tasoitimme ja sitten maalasimme.
https://www.weber.se/fasad-puts-och...-putssystem/invandig-puts/gypsum-gipsputs.htm
Helppo levittää ja myös hiottavissa.
https://www.weber.se/fasad-puts-och...-putssystem/invandig-puts/gypsum-gipsputs.htm
Helppo levittää ja myös hiottavissa.
Kiitos vastauksista. Seinän puhdistaminen vaikuttaisi vievän liikaa aikaa.
Kipsiliima kuulostaa mielenkiintoiselta. Aion tutkia asiaa lisää.
Luultavasti valitsen tämän tai rakennan seinää muutaman senttimetrin metallirungolla ja laitan vanerin sen sijaan. Tämä vaihtoehto saattaa helpottaa keittiökaappien ym. asentamista.
Lähetän oheen kuvan miltä se näyttää.
Kipsiliima kuulostaa mielenkiintoiselta. Aion tutkia asiaa lisää.
Luultavasti valitsen tämän tai rakennan seinää muutaman senttimetrin metallirungolla ja laitan vanerin sen sijaan. Tämä vaihtoehto saattaa helpottaa keittiökaappien ym. asentamista.
Lähetän oheen kuvan miltä se näyttää.
Remontoija
· Kalmar
· 3 042 viestiä
Tein saman projektin edellisessä talossa, tuli teräskiskoja ja minerit ensimmäinen levy, joka tulee takan taakse, sitten tavallinen kipsilevy lopuille. Sitten voit käyttää puukiskoja ja jakaa keittiötä varten loput.
Jäsen
· Östergötland
· 822 viestiä
Ei, se on luultavasti nopein työaika, yksinkertaisin ja ehdottomasti tyylikkäin ja ehdottomasti teknisesti paras ratkaisu. Savilaasti tai kalkkilaasti tai mikä on alkuperäinen tai sopiva nuohoojan mukaan. Olisin valinnut savilaastin (vaihtoehtoisesti kalkkilaastin) ja sen päälle kalkkivelli, eli valkoinen.rayab sanoi:
Siitä tulisi erittäin hieno rapatturayab sanoi:
Anteeksi jos toistan, sinä päätät. Olen vain erittäin vakuuttunut siitä, miten olisin itse tehnyt ja mitä itse arvostaisin nähdä, kun vierailen tai asun talossa.
Hmm olisiko se todella nopeampaa...Stenolofanders sanoi:
Eikö ole vaikeaa saada se tasaiseksi ja sileäksi.
Tuntuu kuin olisi vakaampaa kiinnittää keittiökaapit vaneriin tai vastaavaan, jos asennan säleitä.
Stenolofanders sanoi:
Se on jo tullut esille, mutta se täytyy korostaa. Älä rakenna vanhojen savupiippujen ympärille kipsilevyjä ja runkoja. Savupiippu ei ole silloin tarkastettavissa seuraavassa paloturvallisuustarkastuksessa, ja vaarana on, että tarkastusreikiä on porattava.
Rappaaminen on kuten sanottu järkevin vaihtoehto - se tiivistää savupiipun, nuohooja/kiinteistönomistaja voi tarkistaa sen ja se on alkuperäinen rakenne.
Rappaaminen on kuten sanottu järkevin vaihtoehto - se tiivistää savupiipun, nuohooja/kiinteistönomistaja voi tarkistaa sen ja se on alkuperäinen rakenne.
Eihän se voi olla vaatimus, että savupiippu on avoin ympäriinsä?Claes Sörmland sanoi:
Se on tullut esille jo, mutta se on korostettava. Älä rakenna regleloilla ja kipsillä käytettävää vanhempaa savupiippua. Savupiippua ei voida silloin tarkastaa seuraavassa paloturvallisuustarkastuksessa, ja vaarana on, että tarkastusaukkoja on porattava.
Rapatus on kuten sanottu kaikkein järkevin - se tiivistää savupiipun, nuohooja/kiinteistönomistaja voi tarkastaa sen ja se on alkuperäinen rakenne.
Aiemmin seinällä oli masonit levyjä.
Sellaisia taannehtivia vaatimuksia ei ole, mutta vanhemmissa taloissa noudatetaan rakennusajankohtana voimassa olleita paloturvallisuusmääräyksiä. Pitkän aikaa oli voimassa, ettei savuhohtoa rakennettu puuseinien taakse piiloon - puulla piti olla tietty etäisyys savuhormin sisäpinnasta. Käytännössä palotarkastuksen arvio on se, mikä merkitsee; nuohoojan on voitava nähdä, onko savukanava tiivis.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Fästa blandare för dusch, 13 mm gips och 10 mm osb.
Badrum -
Fästa WC-fixtur endast i kakel och enkelgips?
Badrum -
Kiinnittäminen kipsi+vaneri+teräsrunkoiseen seinärakenteeseen
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Fästa armstöd badrum, tjockare en trippelgips
Badrum -
Kiinnitä TV yksinkertaiseen kipsiseinään teräsrimoilla
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka