Minulla on eristetty autotalli, jonka takaosa on muutettu harrastetilaksi (jota käytetään muutaman kerran kuukaudessa) ja jossa on oma sisäänkäynti. Lattia on tällä hetkellä pelkkää betonia, mutta harkitsen lautojen, mineraalivillan sekä OSB-levyn asentamista päälle parantaakseni tilan mukavuutta ja saadakseni myös hieman paremman akustiikan. Olen kuitenkin epävarma siitä, miten käsitellä kosteutta lattiasta/betonilevyistä. Mielestäni olen lukenut hyvin erilaisia ratkaisuja ja olen epävarma siitä, mikä on oikein. Alkuperäinen ajatukseni oli käyttää vanhenemista kestävää rakennusmuovia, mutta olen kuullut, että ehkä pitäisi käyttää Platon-mattoa ja muita vaihtoehtoja. Mikä olisi tarkalleen ottaen oikein? :)

Onko betonilaatta eristämätön?

M Maalkl sanoi:
Onko betonilaatta eristämätön?
Se on eristetty. (On styrox-siili alla) ja rakennettiin 2 vuotta sitten.

Koska sinulla on eristys alapuolella, sinun ei tarvitse eristystä yläpuolelle. Ei ole paljon kosteutta, joka tulee alhaalta. Sinulla on moderni rakenne ja voit tehdä kuten tavallisesti tehdään moderneissa taloissa. Muovikalvo parketin alle, jos haluat esimerkiksi sitä. On olemassa laminaatti/vinyylilattioita, joissa on höyrysulku ja jokin askeläänieristys sisäänrakennettuna myös. Jos haluat hyvän akustiikan ja mukavuutta, laita kokolattiamatto.

Int
M Maalkl sanoi:
Koska sinulla on eristys alapuolella, et tarvitse eristystä ylhäällä. Alla ei tule paljon kosteutta. Sinulla on moderni rakenne ja voit tehdä kuten modernissa talossa yleensä tehdään. Muovikalvo parketin alle, jos se on esimerkiksi se, mitä haluat. On olemassa laminaatti-/vinyylilattioita, joissa on höyrynsulku ja myös askeläänieristys sisäänrakennettuna. Jos haluat hyvän akustiikan ja mukavuuden, laita kokolattiamatto.
Kiitos vinkeistä! 😊
Minulla on nykyään ohut matto, ja lattia tuntuu erittäin kylmältä. Siksi ajattelin eristystä, mutta kuulostaa siltä, että olen ollut väärillä jäljillä?

Gpt 5:n mukaan pitäisi voida laittaa korkkipohja ja sen päälle OSB-levyt. Pitääkö se paikkansa? Onko se todella turvallista kosteuden kannalta?

Viimeksi muokattu:
J
Ei, Ruotsissa emme usein laita OSB-levyä lattiaan, vaan käytämme lastulevyä tai puukuitulevyä, joka asennetaan kelluvaksi.

miksi lastulevy on parempi vaihtoehto?
Ja voiko laittaa korkkia betonin päälle ja sitten lastulevyn sen päälle?

J
J Jansson69 sanoi:
Ei, selitin vain sitä mitä käytetään, rakennusmuovi XPS eristys ja kelluva 6mm aluskate..

[linkki]

Tai rakennusmuovi, lumpapp ja parketti..
Joten kaikki toimisivat yhtä hyvin? 😊
Happy steg, käytettäisiinkö se rakennusmuovin ja rantapuun välissä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.