Olen ostanut pyörösahan kiskolla. Olen kohdannut ongelman heti, johon varmasti on hyvä ratkaisu, mutta en ole vielä keksinyt sitä. Toivottavasti voitte auttaa minua!

Oikealla puolella on painettu lauta (22×95). Sanotaan, että haluan halkaista sen pituussuunnassa. Miten ihmeessä asetan kiskon silloin? Miten tahansa teen, puristin osuu kiinni tai siitä tulee täysin epävakaa. Levyn halkaiseminen ei ole ongelma, koska sen voi vain asettaa kahden pukin väliin ja halkaista. Mutta miten halkaisen tämän laudan oikealla helpoimmalla tavalla?

• Puinen työpöytä, jossa on katkaisulista, puristin ja puupalikka, vieressä ympyräsahan kisko. Taustalla työkaluja ja tarvikkeita.
L
M Förstagångsköparen sanoi:
Ostin pyörösahan kiskolla. Olen joutunut heti ongelmaan, johon on varmasti hyvä ratkaisu, mutta en ole vielä keksinyt sitä. Toivon, että voitte auttaa minua!

Oikealla puolella on höylätty lauta (22×95). Sanotaan, että haluan sahata sen pituussuunnassa. Miten ihmeessä laitan kiskon silloin? Miten ikinä teenkin, ruuvi ottaa vastaan tai se on täysin epävakaa. Levyn halkaiseminen ei ole ongelma, koska silloin vain laitan levyn kahden pukin väliin ja halkaisen. Mutta miten halkaista tämä lauta oikealla kätevästi?
Olisi helpompaa halkaista se pöytäsahalla, mutta jos sinulla ei ole sellaista, voit laittaa pari romukappaletta, jotka ovat saman paksuisia kuin sahaamasi kappale (kiskon alle) tukemaan sitä.

Sitten sinun ei oikeastaan tarvitse ruuvata kiskoa kiinni, ainakaan festoolin kiskon ja oikean tekniikan avulla, mutta käytän joskus kiinnittimiä kuitenkin.

• Tykkään
Henkan Sundberg ja 2 muuta
  • Laddar…
Hei. Jos sinulla on toinen samaa kokoa oleva regel, voit laittaa sen uran alle vakauttamaan ja saat silloin tilanteen, joka muistuttaa enemmän levyä. Niin voit käyttää puristimia yhdistääksesi kaksi sääntöä "paketiksi". Niin teen välillä.

• Tykkään
Fario ja 1 muu
  • Laddar…
B Bjolar85 sanoi:
Hei. Jos sinulla on toinen saman kokoinen sääntö, voit laittaa sen kiskon alle vakauttaaksesi ja saat siten skenan muistuttamaan enemmän levyä. Voit sitten käyttää puristimia pitämään kaksi sääntöä yhdessä "paketiksi". Niin teen joskus.
Mutta ei voi käyttää puristinta sillä tavalla, koska se osuu pyörösahaan.

L lakman sanoi:
Olisi helpompaa halkaista se pöytäsahalla, mutta jos sinulla ei ole sellaista, voit asettaa pari romupalaa, jotka ovat saman paksuisia kuin halkaistava aines (kiskon alle), jotta se saa tukea.

Et oikeastaan tarvitse puristimia kiskon kiinnittämiseen, ainakaan festoolin kiskolla ja oikealla tekniikalla, mutta käytän joskus myös puristimia.
Katselin pöytäsahaa, mutta ne maksoivat liikaa, joten ostin tämän sijaan.

• Tykkään
lakman
  • Laddar…
Käytän yleensä rinnakkaisohjuria halkaistessani lautoja.

• Tykkään
Joak ja 2 muuta
  • Laddar…
Mutta sitä ei voi käyttää sillä tavalla, koska se osuu pyörösahaan
Käytätkö oikeita tvingar?

0074187_dewalt-dws5026-tvingar-2-pack_550.jpeg

• Tykkään
Robert-san01 ja 2 muuta
  • Laddar…
zarkov zarkov sanoi:
Käytätkö oikeita pakkia?

[bild]
Tällaisten pakkien kanssa mikään ei päädy yläosaan. 👍
Pöytäsaha on tietenkin "yksinkertaisempi", mutta toimii kiskoilla.

FredrikR FredrikR sanoi:
Tällaisten puristimien kanssa ei mikään mene yläpuolelle. 👍
Pöytäsahan käyttäminen on tietenkin "yksinkertaisempaa", mutta se toimii myös kiskolla.
Kysyin pöytäsahasta täällä, mutta kaikki sanoivat, että minun pitäisi maksaa omaisuus saadakseni ok pöytäsaha. Ei tehnyt mieli sitä🙃

• Tykkään
FredrikR
  • Laddar…
raveper raveper sanoi:
Käytän yleensä rinnakkaisohjuria, kun halkaisen lankkuja
Harvoin tulee suoraa silloin😄

Minulla on tapana laittaa lauta pöydän reunalle, tai levyn tapauksessasi, ja pitää sitä kädellä kiinni. Halkoa puoliväliin ja sitten kääntää lauta, pitää kiinni valmiiksi halkaistusta päästä ja halkaista loput.

Nyt rakennan maksua vastaan enkä voi käyttää ylimääräistä aikaa, mutta voit tehdä saman ruuvipuristimella, jos olet kokematon, jotta et sahaa kättäsi. Purista laudan pää levyreunaan ruuvipuristimella. Halkoa niin pitkälle kuin mahdollista, irrota ja käännä.

• Tykkään
Mjärn ja 1 muu
  • Laddar…
boschkenta
Riittää, että sinulla on pidempi lauta samalla paksuudella kiskon toisen puolen alla (rinnakkain sen kanssa, jota aiot sahata) ja sahaa varovasti. Anna koneen tehdä työ ja älä paina sitä, mutta pidä hieman kevyesti painetta kiskolla toisella kädellä, niin se sujuu hyvin. Olen halkaissut vaikka kuinka paljon tällä tavalla, ilman puristimia, useiden vuosien ajan.

• Tykkään
Mjärn ja 1 muu
  • Laddar…
Kysyin neuvoa pöytäsahasta täällä, mutta kaikki sanoivat, että minun on maksettava omaisuus saadakseni hyväksyttävän pöytäsahan. En ollut niin innostunut siitä🙃
Osta puristimet, joista @zarkov vinkkaa, minulla on samanlaiset omille Bosch-kiskoilleni ja ne toimivat erittäin hyvin.

• Tykkään
Mjärn
  • Laddar…
Se tehdään pyörösahalla ja rinnakkais/sivuohjaimella.

• Tykkään
Martin.M ja 1 muu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.