Puuseinä kallistuneena, seinäpaneeli epätasainen, alaosassa aukko. Tapetti harmaa geometrinen kuviointi. Kipsilevy lattiaa vasten.
Hei!
Olen virkistämässä poikani huonetta, mutta kohtasin ongelman kun asennan kipsiä. Seinään, johon aion asentaa, on kallistunut, mikä tarkoittaa, että suora kipsilevyni ei ole vasten sitä. Se on seinää vasten yläreunassa, mutta alareunassa lähellä lattiaa on 2-3 cm:n rako.

Miten ratkaisen tämän parhaiten? Pitäisikö minun laittaa sen suoraan ja tasoittaa rako tasoitteella vai pitäisikö minun leikata kipsi hieman kulmassa?

Tämä on ensimmäinen kerta kun yritän remontoida, mainittakoon :D

Kiitollinen vastauksista!

Schubi Schubi sanoi:
[kuva]
Hei!
Olen laittamassa pojan huonetta kuntoon, mutta törmäsin ongelmaan, kun aloin asentamaan kipsilevyä. Seinä, jota vasten laitan, kallistuu, mikä aiheuttaa sen, että suorakulmainen kipsilevyni ei istu paikalleen. Levy osuu seinään yläosassa, mutta alhaalla lattian luona on 2-3 cm rako.

Miten ratkaisen tämän parhaiten? Pitäisikö minun laittaa levy suoralleen ja täyttää raon tasoitteella vai pitäisikö leikata kipsilevyä hieman kulmassa?

Mainittakoon, että tämä on ensimmäinen kertani, kun yritän tehdä remonttia :D

Kiitollinen vastauksesta!
yritän ymmärtää kuvaa
Onko se ylösalaisin vai?

Kuten ymmärrän tekstisi, niin leikkaisin levyn kulmassa, sillä tärkeintä on oikeastaan se, että peität kaikki seinät kipsillä.

Joo se joutui makaamaan jostain syystä ‍♂️

Okei, se kuulostaa järkevältä!

surris
En minäkään ymmärrä kuvaa. Mutta mittaa vain 2-3 cm ja leikkaa niin saat sen kulman.
Vinkki, kun asetat ensimmäisen levyn, varmista, että se on pystysuorassa.

Muista leikata viiste pois levyistä, jotka kohtaavat kulmassa, jos haluat välttää paljoa tasoitusta. Sama asia, kun liityt ikkunan tai oven aukkoon.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.