2 550 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Kosteusvaurio kiinnitetty bitumilevy - apua!
Asun talossa perheeni kanssa - talossa, jota olemme parhaillaan täydellisesti remontomassa. Yhden vuoden ajan vesi on vuotanut lattiaan lattiakaivon kautta. Asfaltboardi, eriste ja lattianiskat olivat läpimärkiä. Ennen lomaa poistimme märät eristeet ja asfaltboardin sekä hyvän marginaalin verran ympäriltä. Aukko ryömintätilaan on ollut auki siitä lähtien.
Talomme on 30 vuotta vanha ja rakennettu moduuleista. Se seisoo lecablokkien päällä, ja ennen kuin he alkoivat asentaa moduuleja, asfaltboardi naulattiin kiinni lattianiskojen alle. Siksi osa asfaltboardista on edelleen puristuksissa niskojen alla. Eilen lainasimme kosteusmittarin kunnalta. Asfaltboardin ja niskojen mittaukset osoittavat, että kosteuspitoisuus vaihtelee 18-59 prosenttia.
Pitäisikö meidän etsiä ratkaisu ja poistaa asfaltboardi, joka on puristuksissa kiinni? Vai pitäisikö meidän sulkea aukko uudella asfaltboardilla ja sijoittaa sisätilanlämmitin sekä kosteudenpoistaja lattiaspaltteihin ennen kuin mittaamme uudelleen ja sitten voimme eristää ja jatkaa remonttia?
Tai voisiko joku suositella konsulttiyritystä, joka antaa neuvoja ilman, että he rakentavat itse?
Talomme on 30 vuotta vanha ja rakennettu moduuleista. Se seisoo lecablokkien päällä, ja ennen kuin he alkoivat asentaa moduuleja, asfaltboardi naulattiin kiinni lattianiskojen alle. Siksi osa asfaltboardista on edelleen puristuksissa niskojen alla. Eilen lainasimme kosteusmittarin kunnalta. Asfaltboardin ja niskojen mittaukset osoittavat, että kosteuspitoisuus vaihtelee 18-59 prosenttia.
Pitäisikö meidän etsiä ratkaisu ja poistaa asfaltboardi, joka on puristuksissa kiinni? Vai pitäisikö meidän sulkea aukko uudella asfaltboardilla ja sijoittaa sisätilanlämmitin sekä kosteudenpoistaja lattiaspaltteihin ennen kuin mittaamme uudelleen ja sitten voimme eristää ja jatkaa remonttia?
Tai voisiko joku suositella konsulttiyritystä, joka antaa neuvoja ilman, että he rakentavat itse?
Minulla ei ole suoraa ratkaisua, mutta tiedän, että juuri nyt on yleensä erittäin kosteaa kaikissa ryömintätiloissa. Ilmankuivain ei olisi haitaksi. Itse olisin soittanut Aticimexille ja pyytänyt heiltä neuvoa.
Ilman varmaa tietoa luulen, että Anticimexilla ei ole rakennusosaamista yrityksessä? He ovat olleet täällä kerran aiemmin toisessa asiassa, mutta silloin he olivat enemmän kiinnostuneita myymään ratkaisupakettiaan ryömintätilan korjaamiseen kuin antamaan konkreettisia rakennusneuvoja: he halusivat yli 150.000 kruunua koko perustuksen uudelleenrakentamisesta. Me siivosimme siellä (poistimme 30 vuotta vanhaa jäänyttä rakennusmateriaalia) ja pyysimme Anticimexia palaamaan. Uusi tarkastaja sanoi silloin, että emme tarvinneet ensimmäisen ehdottamia toimenpiteitä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Kosteusvaurio vanerissa kipsilevyn takana?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Fuktskada golv hemförsäkring krånglar
Försäkringar -
Kosteusvaurio palkistossa - miten käsitellä?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hur åtgärda fuktskadat takfönster villa?
Fönster & Dörrar -
Fuktskada efter mycket regn
Fasad