Hei!

Olen katselemassa taloja Italiassa ja olen löytänyt erittäin viehättävän 1500-luvulta peräisin olevan rivitalon keskiaikaisesta kylästä, jota harkitsen vakavasti. Talo on remontissa ja myynnin yhteydessä se tulee olemaan kunnostettu.

Muutamilla suhteellisen uusilla (mutta ei vielä maalatuilla) seinillä on merkkejä, jotka minun silmissäni viittaavat kosteuteen/kastumiseen. Käsityöläinen, joka on rappaamassa seiniä, väittää, että tämä johtuu siitä, että eri osat alla olevasta tiilistä ovat imeneet kosteuden rappauksesta eri nopeudella sekä siitä, että rappausseoksessa on ollut eri määrät vettä käytettäessä eri seiniä/kerroksia ja että tahrat johtuvat tästä. Olen epävarma enkä mielestäni ole nähnyt tätä ilmiötä täällä kotona Ruotsissa (mutta minulla ei ole myöskään suurta kokemusta rappauksesta).

Kummallista tässä yhteydessä on, että tahrat esiintyvät sekä seinillä, jotka ovat suoraan yhteydessä naapurikiinteistöön maan yläpuolella (ajattele rivitaloja), eli joissa ei ole syytä kosteuteen, että seinillä, jotka ovat maan alla/kellarissa, jossa kohtuudella voi esiintyä jonkinlaista kosteuden kulkeutumista.

Talo sijaitsee kylän keskellä vanhassa keskiaikaisessa kylässä, joten salaojitus ei ole mahdollista : ). Muita vinkkejä kuinka ratkaista tämä, jos kyseessä on kosteus?

Liitän muutaman kuvan. Olisin kiitollinen kaikista kommenteista.

Rakennustyöpöytä täynnä sähköjohdotarvikkeita ja työkaluja, vanha radio maassa, seinillä kosteuden aiheuttamia jälkiä. Huoneessa on uusia rappaamattomia seiniä, keskellä on betonipilkku ja tiililaatikoita pinottuna. Valo tulee ylhäältä. Kellarikerros, holvikatto ja tiiliseinä 1500-luvun talossa Italiassa; henkilön käsi osoittaa seinää, jossa on kosteudelta näyttävä jälki. Kylpyhuoneen käsienpesuallas, laattoja ja seinä, jossa näkyy vaaleita ja tummempia kosteusjälkiä. Vasemmalla näkyy pesuallas, oikealla laatikkopino. Kylpyhuone, jossa on bidee ja puoliksi laatoitettu seinä; maalamaton seinä näkyy taustalla, ja lattialla on beigejä laattoja. Kuva vanhasta talosta, jossa näkyy osittain rapatut seinät ja puinen palkki. Joissakin kohdissa on kosteuden kaltaisia jälkiä seinillä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.