Hei

Minulla on ulkorakennus, joka on ollut piikojen tupa ja pesutupa. Lattia on betonilaatta, joka sijaitsee suoraan maassa. Aion muuttaa rakennuksen asuinrakennukseksi. Valitettavasti pesutuvan lattia on alempana kuin piikojen tuvan lattia. Haluaisin valaa pesutuvan lattian ja sitten laittaa klinkkeriä molempiin tiloihin.

Jotta eristys olisi hieman parempi, ajattelin valaa yläkerroksen EPS-betonilla. Valitettavasti tasoero tilojen välillä on yli 30 cm, mikä tekee siitä epäkäytännöllistä valaa koko matkaa betonilla.

Kysymys on, mitä voisi käyttää täyttöön, jotta välttyisi kosteusongelmilta tulevaisuudessa?

Yksi vaihtoehto, jota olen harkinnut, on sekoittaa hyvin karkeaa mursketta betoniin vähentämään sementtiä. Toimisiko tämä? Onko jollakin tietoa, mitä suhteita voisi käyttää? Toinen vaihtoehto, jota olen miettinyt, on valaa pestyjä kiviä betoniin. Onko joku näistä vaihtoehdoista hyvä, vai onko ehkä jotain parempaa?

terveisin,
Aved

En tiedä miltä se näyttää, mutta ehkä voisi tehdä jotain tämän tyylisesti:
0,2 PE-Folie
200 Solumuovi
100 Betoni (lattialämmityksellä?)

Sinun täytyy miettiä alaosan seinistä - ne tulevat kylmiksi, ja siinä on riski kosteusongelmiin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.