Olen korjaamassa portaita toiseen kerrokseen ja mietin, olisiko jotakin tehtävissä nariseville askelmille?
Näyttää siltä, että kyseessä on kolmas askelma ja vasemmalta puolelta, missä kaikki osat yhdistyvät.
Portaat on erittäin hyvin rakennettu ja ne ovat 70-luvun lopulta.

Puuportaat ylös toiseen kerrokseen, vanha vihreä matto irti osassa askelmista, erityisesti kolmannen portaan vasemmalla puolella.

L
Onko vaununkappale kiinnitetty seinään, onko se vapaasti roikkuva vasemmalle valokuvassa

Ei ole yllättävää, että narina syntyy juuri kolmannessa askelmassa vasemmalla. Oletettavasti on syntynyt hieman väljyyttä itse kiinnityksessä. Minusta on vaikea näin etäältä sanoa, miten sinun tulisi ratkaista ongelma, mutta kyse on vahvistamisesta siten, että askelma pysyy paikallaan myös kuormitettuna.

Tässä on parempi kuva siitä, miltä se näyttää.
Mielestäni kolmatta askelmaa voi heiluttaa enemmän ja se on niin kapea vasemmalla puolella, joten ei ole ihme, että se narisee juuri siinä.

Puiset portaat, kolmannessa askelmassa kallistumisongelmia ja vasemmalla puolella kapeampi osuus.

L
  1. Nuo, joilla on vapaasti kannatteleva ulompi vaunupalkki, ovat hankalia, sain kotiin portaat, ne huojuivat asennuksen jälkeen, tein tolpan ja asetin suoraan ylös kulmaan, sain hyvän kiinnityksen kaiteelle, ja laitoin palan kulmaan alle, ei narinaa edes kohtaamisessa.
  2. <kokeile asettaa jotain 3. ja 4. askelman alle (kiilaa se vähän, jotta se kiristyy)

• Tykkään
Fistmås
  • Laddar…
1. Kiristä ruuvit, jotka menevät kohtaan 3.
Jos se ei auta tai ruuveja puuttuu...
2. Kiristä kunnollinen ruuvi vasemmalta pieneltä vangstyckeltä kohtaan 3.
Jos se vielä narisee...
3. Ruuvia viistoon kohdan 3 alle vasempaan vangstyckeen.

• Tykkään
Mikael_L ja 1 muu
  • Laddar…
Uskon Immobils ehdotukseen. Jos ulomman vangstycketin kanssa olisi ollut ongelmia, se olisi narissut useammassa kohdassa. Mutta olen samaa mieltä Liteavvarjen kanssa. Se ei ole hyvä rakenne.

• Tykkään
eal
  • Laddar…
Narina katosi, kun maalasimme portaat ja täytimme kaikki raot maalilla. Se oli 9 vuotta sitten, eikä narinaa ole vieläkään.

Peter2400 Peter2400 sanoi:
Meidän narina katosi, kun maalasimme portaat ja kyllästimme kaikki raot maalilla.
Sitä ei pitäisi pitää minään ihmeratkaisuna, vaikka se teillä toimikin. Usein narina johtuu alikokoisista askelmista. Silloin maali ei auta.

• Tykkään
Peter2400
  • Laddar…
Olin yrittänyt löysätä narisevan porrasaskelman, ja sitten kiinnittänyt sen takaisin PU-liimalla väliin.

Ei, älä käytä liimaa! Se ratkaisee ongelman vain tilapäisesti. Jonkin ajan kuluttua se alkaa narista vielä enemmän.

Olen yrittänyt kiristää ne parit ruuvit, jotka pitävät portaikon koossa, mutta niiden loviruuvejen kiristäminen ei ole helppoa. Sen sijaan kiristin kaksi ruuvia vasemmalle ja nyt on hiljaista... Kiitos kaikista vinkeistä!

Puun portaikko, jossa näkyy kaksi kiinnitettyä ruuvia sivussa. Ruuveja käytetty tukevuuden parantamiseksi ja äänien vähentämiseksi.

• Tykkään
yeehaa ja 1 muu
  • Laddar…
Immobil Immobil sanoi:
Ei, älä käytä liimaa! Se ratkaisee ongelman vain väliaikaisesti. Jonkin ajan kuluttua se tulee narisemaan vielä enemmän.
Tuota en ymmärrä.
Jos kaikki liitokset ovat kiinteitä eivätkä liiku, eihän mikään voi narista?

Liima ei kestä ikuisesti.

• Tykkään
Sam_A
  • Laddar…
Ehkä ei, mutta se kestää pidempään kuin pari ruuvia, ja antaa täysin jäykän liitoksen. Ja silloin se ei voi narista ja kitistä, vai mitä?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.