Olen korjaamassa portaita toiseen kerrokseen ja mietin, olisiko jotakin tehtävissä nariseville askelmille?
Näyttää siltä, että kyseessä on kolmas askelma ja vasemmalta puolelta, missä kaikki osat yhdistyvät.
Portaat on erittäin hyvin rakennettu ja ne ovat 70-luvun lopulta.
Ei ole yllättävää, että narina syntyy juuri kolmannessa askelmassa vasemmalla. Oletettavasti on syntynyt hieman väljyyttä itse kiinnityksessä. Minusta on vaikea näin etäältä sanoa, miten sinun tulisi ratkaista ongelma, mutta kyse on vahvistamisesta siten, että askelma pysyy paikallaan myös kuormitettuna.
Tässä on parempi kuva siitä, miltä se näyttää.
Mielestäni kolmatta askelmaa voi heiluttaa enemmän ja se on niin kapea vasemmalla puolella, joten ei ole ihme, että se narisee juuri siinä.
Nuo, joilla on vapaasti kannatteleva ulompi vaunupalkki, ovat hankalia, sain kotiin portaat, ne huojuivat asennuksen jälkeen, tein tolpan ja asetin suoraan ylös kulmaan, sain hyvän kiinnityksen kaiteelle, ja laitoin palan kulmaan alle, ei narinaa edes kohtaamisessa.
<kokeile asettaa jotain 3. ja 4. askelman alle (kiilaa se vähän, jotta se kiristyy)
1. Kiristä ruuvit, jotka menevät kohtaan 3.
Jos se ei auta tai ruuveja puuttuu...
2. Kiristä kunnollinen ruuvi vasemmalta pieneltä vangstyckeltä kohtaan 3.
Jos se vielä narisee...
3. Ruuvia viistoon kohdan 3 alle vasempaan vangstyckeen.
Uskon Immobils ehdotukseen. Jos ulomman vangstycketin kanssa olisi ollut ongelmia, se olisi narissut useammassa kohdassa. Mutta olen samaa mieltä Liteavvarjen kanssa. Se ei ole hyvä rakenne.
Olen yrittänyt kiristää ne parit ruuvit, jotka pitävät portaikon koossa, mutta niiden loviruuvejen kiristäminen ei ole helppoa. Sen sijaan kiristin kaksi ruuvia vasemmalle ja nyt on hiljaista... Kiitos kaikista vinkeistä!