Hei, me porasimme reiän valettuun ja rapattuun 25 cm paksuun sisäseinään kellarissa meidän vanhassa talossa vetääksemme uuden viemäröinnin lattiaan.

Reikä nousee kuitenkin hieman seinään, ja minun täytyy täyttää se nyt, kun viemäri on asennettu ja lattiarännä valettu. Ajattelin korjata sen muuraamalla leca-palan ja sitten rappaamalla päälle. Toimisiko B-laasti sekä muurauksessa että rappauksessa? Koska reikä on melko pyöreä ja leca ei ole, joudutaan täyttämään reilusti kerrosta joissain kohdissa, joten ehkä korjauslaasti olisi parempi, tai yrittää jopa tönkiä vaneripaloja ja yrittää "valaa" uudelleen karkearakentamiskartongilla?

Terveisin,
/A

Viimeksi muokattu:
Pääsetkö sekä sisältä että ulkoa?

Joo, olisi pitänyt kirjoittaa, että se on sisäseinä, muutin sen yläpuolella :)

Porausreikä on tyypillisesti 20x30 cm.

/A

Nyt olen enemmän kiinnostunut nostamaan palan formplyfa sivuilta ja jättämään aukon yhdelle puolelle, johon valan sisään grovbetong:lla (koska tajusin, että minulla on pari säkkiä jäljellä).

Muut kohdat seinässä, joissa meidän täytyy täyttää/korjata ympärillä ventilationsrör jne, saavat olla B-bruk kahdessa-kolmessa kerroksessa, sen pitäisi toimia!

/A

Niin olisin minäkin tehnyt.

Olin tehnyt kuten kuvailit viimeisessä kirjoituksessa.
Muotoile vanerilla kummaltakin puolelta. Tee sitten toiselle puolelle väli, johon kaadat betonin.
Täytä koko väli, kun valat. Seuraavana päivänä, kun purat, poista betoni, joka jäi väliin.
Näin täytät koko aukon..

Käytä mielellään expanderbruk.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.