Ennen lattian asentamista olen alkanut irrottaa jalkalistoja. Valitettavasti takana oleva kevytbetoni on murentunut muutamissa kohdissa, muun muassa jossakin ulkokulmassa (katso bild). Miten voin korjata tämän parhaiten? Lattabetoniseinä on murentunut lattian ja putkien lähellä, paljastaen halkeamia ja roskia irrotettujen sokkelilistojen kohdalla.

Kipsilaasti on mitä yleensä käytän.

Olen todella aloittelija tällä alalla, joten käytän tilaisuutta hyväkseni kysyäkseni. Pitäisikö minun poistaa kaikki irtonaiset osat ja aloittaa uuden kulman rakentaminen, vai pitäisikö minun säilyttää suuremmat osat ja yrittää ”liimata” ne takaisin paikoilleen laastilla/rakennusliimalla?

Tee halutessasi, se riippuu tapauksesta. Jos tarvitset olemassa olevia paloja, sinun on luultavasti tehtävä se kahdessa vaiheessa, 1. Liimaa pala kiinni, 2. tasoita pinta 1:n kuivumisen jälkeen.

Ne kerrat, kun olen korjannut sisään, olen "liimannut" Husfix:illä, eli käyttänyt uudelleen suuria palasia. Se on kuitenkin vain kosmeettinen korjaus, ja se on nopeampaa sekä kuluttaa vähemmän Husfix:iä, jos käyttää palasia uudelleen.

Sitten yleensä täytyy viimeistellä pinnat tasoitteella.

Saako kysyä, miten meni? Meillä on edessämme täysin sama tehtävä nyt ja raavimme hieman päätämme siitä, miten saamme kulman kuntoon sekä miten tehdä niin, että husfix ei "liuku" lattiaan.

• Seinän kulma, jossa on vaurioitunutta rappausta, sekä lattian rajassa vaalea teippi ja koristekaapeli, joka on osittain näkyvissä oikealla.
  • Seinän ja lattian välinen halkeama korjausprojektissa; seinässä lohkeamia ja maalin kulumista, johto kulkee lattian poikki.
  • Kulman rappaus irti seinästä, paljastaen reikäisen betonin ja lattian välin. Rappaus kulkee alas kohti parkettilattiaa.
Sanon kuten yleensä, gipsbruk! Olen korjannut samanlaisia ja jopa suurempia juttuja sillä. Ehkä on helpompaa jollain muulla aineella, sitä en tiedä, mutta gipsbruk on helppo työskennellä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.