2 559 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Koolata massiiviset lankkulattiat betonilaatalle
On vähän lattiaa, joka pitäisi asentaa 50-luvun taloon, jossa on valetusta betonista tehty perustus maahan.
Nykyinen lattia koostuu linoleummatoista (tervapaperilla) kelluvan betonilattian päällä, jossa on kuonaisolaatio alla, ja sen alla itse perustus.
Olen tehnyt oman kosteusmittauksen, eli piikannut villisti joillakin paikoilla (kuivaa) ja nyt myös teipannut 1x1m muovikalvon suoraan betoniin (kuivaa).
Ajatukseni on kiinnittää lattia avoimesti ja sitten ruuvata lattia niihin, glesen alla laitan kalvon ja jonkinlaista paksumpaa muovia. Kysymys on, täytyykö minun eristää glesen välissä päästäkseni eroon rummun äänistä? Haluaisin tietenkin jättää sen avoimeksi "lattiarakenteen" välille tiettyä ilmanvaihtoa varten.
Onko kukaan tehnyt jotain vastaavaa?
//donald
Nykyinen lattia koostuu linoleummatoista (tervapaperilla) kelluvan betonilattian päällä, jossa on kuonaisolaatio alla, ja sen alla itse perustus.
Olen tehnyt oman kosteusmittauksen, eli piikannut villisti joillakin paikoilla (kuivaa) ja nyt myös teipannut 1x1m muovikalvon suoraan betoniin (kuivaa).
Ajatukseni on kiinnittää lattia avoimesti ja sitten ruuvata lattia niihin, glesen alla laitan kalvon ja jonkinlaista paksumpaa muovia. Kysymys on, täytyykö minun eristää glesen välissä päästäkseni eroon rummun äänistä? Haluaisin tietenkin jättää sen avoimeksi "lattiarakenteen" välille tiettyä ilmanvaihtoa varten.
Onko kukaan tehnyt jotain vastaavaa?
//donald
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
Ei, en ole itse tehnyt sitä,
mutta eikö tällaisissa tilanteissa laiteta Platonmatto lattian alle, jotta saadaan vähän ilmanvaihtoa?
Ja sinulla näyttää olevan ihanteelliset olosuhteet kosteuden kannalta
mutta eikö tällaisissa tilanteissa laiteta Platonmatto lattian alle, jotta saadaan vähän ilmanvaihtoa?
Ja sinulla näyttää olevan ihanteelliset olosuhteet kosteuden kannalta
Joo, se on totta, mutta eikö olekaan riski, että glesen svajar jos se sijaitsee platoni?
Mitä tarkoitat ihanteellisilla olosuhteilla? Jotta vältetään kosteusongelmat?
Mitä tarkoitat ihanteellisilla olosuhteilla? Jotta vältetään kosteusongelmat?
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
Tarkoitan, että betoni näyttää olevan kuiva ja hyvä.
Ja se, että lattiassa on vähän "jousto", tekee siitä miellyttävämmän kävellä.
Ja se, että lattiassa on vähän "jousto", tekee siitä miellyttävämmän kävellä.
Hm, haluaisin mieluiten välttää tämän rakentamiskorkeuden vuoksi. Onko sinulla kelluva betonilattia?Tygert sanoi:
Ok, kyllä, toistaiseksi en ole törmännyt kosteuteen, ja puolet talosta on päällystetty laminaattiparketilla suoraan linoleumimattojen päällä, eikä se ole kärsinyt tai alkanut haista (ei linoleumi eikä puulattia).KnockOnWood sanoi:
Sen sijaan liima on irronnut betonilattioista joiltain kohdin.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Regla upp för eluttag
El -
Rimoittaa ulkoseinä ikkunoille.
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Ankkuroi uusi talossa, jossa betonilaatta ja korotettu lattia
Lisätä paljon painoa taloon uusilla koolatuilla seinillä, joissa on OSB:ta ja kipsilevyä
Golvvärme eller radiatorer för uppreglat golv på ingjutna reglar?
Golv