On vähän lattiaa, joka pitäisi asentaa 50-luvun taloon, jossa on valetusta betonista tehty perustus maahan.

Nykyinen lattia koostuu linoleummatoista (tervapaperilla) kelluvan betonilattian päällä, jossa on kuonaisolaatio alla, ja sen alla itse perustus.

Olen tehnyt oman kosteusmittauksen, eli piikannut villisti joillakin paikoilla (kuivaa) ja nyt myös teipannut 1x1m muovikalvon suoraan betoniin (kuivaa).

Ajatukseni on kiinnittää lattia avoimesti ja sitten ruuvata lattia niihin, glesen alla laitan kalvon ja jonkinlaista paksumpaa muovia. Kysymys on, täytyykö minun eristää glesen välissä päästäkseni eroon rummun äänistä? Haluaisin tietenkin jättää sen avoimeksi "lattiarakenteen" välille tiettyä ilmanvaihtoa varten.

Onko kukaan tehnyt jotain vastaavaa?

//donald

Ei, en ole itse tehnyt sitä,
mutta eikö tällaisissa tilanteissa laiteta Platonmatto lattian alle, jotta saadaan vähän ilmanvaihtoa?

Ja sinulla näyttää olevan ihanteelliset olosuhteet kosteuden kannalta :thumbup:

Joo, se on totta, mutta eikö olekaan riski, että glesen svajar jos se sijaitsee platoni?

Mitä tarkoitat ihanteellisilla olosuhteilla? Jotta vältetään kosteusongelmat?

Asensin Giha-lattian (ilman tuuletusta) betonilaatalleni. Tuli todella hyvä.

Tarkoitan, että betoni näyttää olevan kuiva ja hyvä.
Ja se, että lattiassa on vähän "jousto", tekee siitä miellyttävämmän kävellä.

Tygert sanoi:
Laitoin Giha-lattian (ilman ilmanvaihtoa) betonilaatalle. Tuloksena oli tosi hyvä.
Hm, haluaisin mieluiten välttää tämän rakentamiskorkeuden vuoksi. Onko sinulla kelluva betonilattia?

KnockOnWood sanoi:
Minusta betoni vaikuttaa kuivalta ja hyvältä.
Ja se, että lattiassa on hieman "jousto", tekee siitä mukavamman kävellä.
Ok, kyllä, toistaiseksi en ole törmännyt kosteuteen, ja puolet talosta on päällystetty laminaattiparketilla suoraan linoleumimattojen päällä, eikä se ole kärsinyt tai alkanut haista (ei linoleumi eikä puulattia).
Sen sijaan liima on irronnut betonilattioista joiltain kohdin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.