Hei!

Olemme avaamassa olohuonetta hieman. Kun talon omistaja 90-luvulla avasi seinän makuuhuoneen ja keskikerroksen olohuoneen välillä tehdäkseen olohuoneesta suuremman, hän jätti kantavaan seinään pylvään keskelle. Haluamme nyt avata koko matkan oikein.

Rakennesuunnittelija on laskenut ja ei ole mitään ongelmia tehdä avauksia. Mutta on yksi yksityiskohta, jota haluan pohtia hieman.

Kun he laittoivat pylvään, he tekivät siitä hieman matalamman kuin reunojen korkeus, jolloin palkki on muutaman senttimetrin matalampi pylvään kohdalla kuin reunoilla. Katto roikkuu yksinkertaisesti hieman. Kun laitamme teräspalkin, meidän täytyy nostaa tämän kohdan ja suoristaa tilanne. Yläkerrassa on vierasvessa, johon olen laittanut klinkkeriä, ja olen tietenkin hieman huolissani, että se halkeaa, vaikka se ei lepää samalla palkistolla. Rationaalinen puoleni sanoo, että sen ei pitäisi vaikuttaa, koska välissä on pari palkkia (jopa 3 metriä matalasta kohdasta). Mutta talo on kuitenkin kiinni yhdessä.

Olen liittänyt kuvan, jossa näkyy, mihin avaus laskeutuu, ja palkiston suunta. Matalin kohta on avauksessa keskellä.
Rakennuksen pohjapiirros, jossa näkyy korostettuna avväxling-kohta huoneessa 2 ja palkin suunta. Ylhäällä vasemmalla on merkitty vieras-WC.

Onko teillä vastaavia kokemuksia? Olenko huolissani turhaan? :)

Kiitos etukäteen!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.