1 698 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Kittivalinta rapatulle kellariseinälle/kevytbetonille?
Haluamme tehdä uusista kellarihuoneistamme viihtyisämpiä ja ajattelimme siksi tasoittaa rapatut seinät täysin sileän pinnan saamiseksi. Seinät ovat kevytbetonista valmistettuja muurilohkoja, jotka on ensin perusrapattu ja sitten hienorapattu rappauslaastilla C.
Mitä tasoitetta pitäisi käyttää? Kuinka minun tulisi esikäsitellä?
Seinät on tarkoitus maalata jälkikäteen, ja haluamme mielellään tulevaisuuden varmistamiseksi tehdä kaikesta mahdollisimman kosteudenkestävää, jos sattumalta tulisi tulvimaan.
Mitä tasoitetta pitäisi käyttää? Kuinka minun tulisi esikäsitellä?
Seinät on tarkoitus maalata jälkikäteen, ja haluamme mielellään tulevaisuuden varmistamiseksi tehdä kaikesta mahdollisimman kosteudenkestävää, jos sattumalta tulisi tulvimaan.
Talon omistaja
· Hallsberg
· 78 viestiä
Näen, ettet saanut vastausta. Minulla on sama kysymys. Miten teit sitten?
Perustana oli akryylipohjamaali, joka hengittää, kuten syväpohja, sitten tavallinen rullan kitti ja maalikitti, käytetty samaa maalia kuin muilla kerroksilla maalikaupan kanssa käydyn keskustelun jälkeen. Tuli erittäin hyvä!philsson87 sanoi:
Talon omistaja
· Hallsberg
· 78 viestiä
Kiva! Kiitos vastauksesta ja vinkistä. Eikö sinun tarvinnut korjata mitään seinistä, esimerkiksi kiinnikkeistä tai muista vaurioista, tai aiemmin maalatuista pinnoista? Miten teit siinä tapauksessa? Minulla on sekoitus rappausta, puhdasta ja päällemaalattua muutamalla eri värillä sekä reikiä, jotka tarvitsen täyttää. Yksi syy tähän on se, että olen kaatanut muutamia seiniä ja yhdistänyt 3 huonetta.J Jomp3 sanoi:
EDIT: Näen selvästi kuvastasi takaisin katsoessani, että "seinän" päässä puuttuu rappaus. Miten täytit tämän, käytitkö siinä tasoitetta?
Viimeksi muokattu:
Bilden är på ett dörrhål där det sitter en karm idag, se efter-bilden. Vi har byggt till med både gamla och nya källarväggar som putsats om. Jag har lagat gamla lättbetongväggar med ett spackelbruk typ Finja laga vägg.philsson87 sanoi:
Nice! Tack för svaret och tipset. Du hade ingenting du behövde laga på väggarna, typ från plugg eller andra skador, eller tidigare målade ytor? Hur gjorde du i så fall? Jag har en mix av puts, ren och övermålad med ett par olika färger samt hål jag behöver fylla i. En orsak till detta är att jag slått ner några väggar och sammanfogat 3 rum.
EDIT: Jag ser ju helt klart på din bild när jag tittar tillbaka på den att de saknas puts i änden på "väggen" där. Hur fyllde du i detta, gjorde du det med spackel?
Lösningen med vanligt spackel blir inte fukttålig så jag fick överge idén om att göra ytskikten i sovrummet översvämningsäkrade, däremot har vi målat alla förråds och teknikutrymmen med KC-färg.
Talon omistaja
· Hallsberg
· 78 viestiä
Hyvin tehty! Et harkinnut sementtipohjaista tasoitetta (ehkä tämä onkin vaikka sitä ei suoraan tuotetiedoissa lue), ajattelin, jos ne kestäisivät vettä paremmin. Tietolehdessä Finjan seinätasoite näyttää sopivan tarpeisiini melko hyvin kiinnittyvyyden suhteen muun muassa maalille (oikean pohjamaalin kanssa) ja että ne voidaan laatoittaa päälle. Aloitin ketjun kysymyksestäni, koska halusin mielelläni lisää näkemyksiä, mutta kiitos paljon avustasi. Aina oppii jotain!J Jomp3 sanoi:Kuva näyttää oviaukon, jossa on nykyään karmi, katso efter-kuvaa. Olemme lisänneet sekä vanhoja että uusia kellarinseiniä, jotka on rapattu uudelleen. Olen korjannut vanhoja kevytbetoniseiniä tasoitemassalla, kuten Finja laga vägg.
Ratkaisu tavallisella tasoitteella ei ole kosteudenkestävä, joten jouduin luopumaan ideasta tehdä makuuhuoneen pinnat tulvankestäviksi, sen sijaan olemme maalanneet kaikki varasto- ja tekniset tilat KC-maalilla.
Minun ketjuni
https://www.byggahus.se/forum/threads/laga-spackla-mala-putsvaeggar-enhetligt.557529/
Sementtitasoitetta on vaikea hioa tehokkaasti, joten saadakseni sileän tuloksen nopeammin, päädyin tähän ratkaisuun. Onnea matkaan!philsson87 sanoi:
Hyvin tehty! Etkö harkinnut sementtipohjaista tasoitusta (ehkä tämä on vaikka se ei olekaan mainittu erikseen tuoteselosteessa), ajattelin jos se kestää vettä paremmin. Finjan seinätasoitteen tietolehti näyttää sopivan tarpeisiini melko hyvin, kiinnittymiskyky muun muassa maalille (oikealla pohjusteella) ja että sen päälle voi laatoittaa. Aloitin keskustelun kysymykseeni, koska halusin saada vähän enemmän palautetta, mutta kiitos paljon avustasi. Aina oppii jotain!
Keskusteluni
[linkki]
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Vilken spackel väljer du för inomhusväggar?
Färg, Måla & Tapetsera -
Göra vall för flytspackel
Golv -
Sen sijaan tasoitemassa erittäin pienellä lattian alemmalla osalla?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Val av fiberförstärkt flytspackel
Badrum -
Val av spackel/bruk fuktig källarvägg, tacksam för snabbt svar!
Färg, Måla & Tapetsera