2 631 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Kipsilevy ulkoseinällä kolmikerroslevyjen päällä. Ongelma höyrysulun kanssa?
Hei!
Olen aikeissa levyttää vinon ulkoseinän vanhassa moduulitalossa saadakseni siistimmän pinnan. Nykyinen materiaali on Tretex ja nopeinta olisi kiinnittää kipsilevy suoraan sen päälle. Näin voin ruuvata mihin tahansa. Nyt olen alkanut pohtia, että jos teen näin, teen pieniä reikiä höyrynsulkuun. Onko tämä ongelma käytännössä? En tiedä tarkalleen missä koolaukset menevät, eikä tässä ole mitään standardia CC-väliä.
Olen aikeissa levyttää vinon ulkoseinän vanhassa moduulitalossa saadakseni siistimmän pinnan. Nykyinen materiaali on Tretex ja nopeinta olisi kiinnittää kipsilevy suoraan sen päälle. Näin voin ruuvata mihin tahansa. Nyt olen alkanut pohtia, että jos teen näin, teen pieniä reikiä höyrynsulkuun. Onko tämä ongelma käytännössä? En tiedä tarkalleen missä koolaukset menevät, eikä tässä ole mitään standardia CC-väliä.
Ovatko koolaukset suoraan tretexin takana? Ja onko sinulla todella höyrynsulku seinässä? Riippumatta höyrynsulusta voit ruuvata siihen, se vaikuttaa niin vähän, ettei sitä huomaa. Mitä tulee tretexiin, minun on vaikea uskoa, että ruuvit pysyvät niin hyvin, oletko kokeillut ruuvata?
Hei, miten TS sitten teki?
Minulla on sama ongelma. Tretex tai vastaava puukuitulevy ja suoraan sen takana muovikalvo. Rakennuslupapiirroksessa lukee 9 mm board. Mockfjärds elementhus.
Suunnitelmani on laittaa kipsilevy suoraan tämän päälle tai vaihtoehtoisesti ohut asennusseinä… mutta molemmat puhkaisevat tiiveyden.
Minulla on sama ongelma. Tretex tai vastaava puukuitulevy ja suoraan sen takana muovikalvo. Rakennuslupapiirroksessa lukee 9 mm board. Mockfjärds elementhus.
Suunnitelmani on laittaa kipsilevy suoraan tämän päälle tai vaihtoehtoisesti ohut asennusseinä… mutta molemmat puhkaisevat tiiveyden.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Infällda eller utanpåliggande rör i yttervägg?
Badrum -
Ytterväggsgaller utanpåliggande, hur avsluta väggrör?
Ventilation -
Inbyggd eller utanpåliggande apparadosor i tunn yttervägg.
El -
Rimoittaa ja levyttää (märkätilalevy?) ulkoseinä "kellarissa", tuleva kylpyhuone.
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Valaa uusi reunapalkki uuden ulkoseinän alle vanhan ulkoseinän ulkopuolelle
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka