1 816 lukukertaa ·
12 vastausta
2k lukukertaa
12 vastausta
Kiinnitysmateriaalin tyyppi kevytbetonissa verhojen kattokiinnityksessä?
Hei,
Minulla on ystävä, joka aikoo asentaa kattoon ripustettavia verhoja IKEAn VIDGA-sarjasta. Kokemuksesta tiedän, että painoa voi kertyä riippuen valituista verhoista, ja mukana on myös lapsia, jotka todennäköisesti vetävät verhoja ennemmin tai myöhemmin.
Ennen kuin hän otti yhteyttä meihin, oli kokeiltu tavallista porakone-ruuvimeisseliä toisen ystävän neuvosta, mutta seurauksena oli vain suuri, huokoinen reikä. En ole nähnyt sitä itse, mutta ajattelen, että se on todennäköisesti kevytbetonia. En kuitenkaan tiedä, mitä sen alla on.
Olen melko kokematon tekemään reikiä kovempiin materiaaleihin kuten tämä ja asentamaan asioita. Spontaanisti ajattelen kevytbetonitulppia, vaikka en tiedä, onko sen takana jotain. Onko jotain muuta, mikä sopisi paremmin todennäköiseen materiaaliin ja tämän tyyppiseen pystysuoraan kuormitukseen?
Kiitos etukäteen!
Minulla on ystävä, joka aikoo asentaa kattoon ripustettavia verhoja IKEAn VIDGA-sarjasta. Kokemuksesta tiedän, että painoa voi kertyä riippuen valituista verhoista, ja mukana on myös lapsia, jotka todennäköisesti vetävät verhoja ennemmin tai myöhemmin.
Ennen kuin hän otti yhteyttä meihin, oli kokeiltu tavallista porakone-ruuvimeisseliä toisen ystävän neuvosta, mutta seurauksena oli vain suuri, huokoinen reikä. En ole nähnyt sitä itse, mutta ajattelen, että se on todennäköisesti kevytbetonia. En kuitenkaan tiedä, mitä sen alla on.
Olen melko kokematon tekemään reikiä kovempiin materiaaleihin kuten tämä ja asentamaan asioita. Spontaanisti ajattelen kevytbetonitulppia, vaikka en tiedä, onko sen takana jotain. Onko jotain muuta, mikä sopisi paremmin todennäköiseen materiaaliin ja tämän tyyppiseen pystysuoraan kuormitukseen?
Kiitos etukäteen!
Ankkurimassa ja tulppa olisin suositellut... On tärkeää tehdä oikein. Katso ohjeet (ja noudata niitä)...
Löysin myös nämä, jotka vaikuttavat yksinkertaisemmilta, mutta en ole itse käyttänyt niitä... Tiedän, että ankkurimassa toimii.
https://www.byggmax.se/lättbetonginfästning-fischer-fpx-m10-p246738
Löysin myös nämä, jotka vaikuttavat yksinkertaisemmilta, mutta en ole itse käyttänyt niitä... Tiedän, että ankkurimassa toimii.
https://www.byggmax.se/lättbetonginfästning-fischer-fpx-m10-p246738
Käytä GB-plugga, se riittää pitkälle kiinnittämään verhoa kevytbetoniin.
Kirjoitat kattoasennus, kuulostaa korvissani vähän oudolta kevytbetonin kanssa katossa, mutta jos se voidaan porata tavallisella ruuvivääntimellä ilman iskua, niin todennäköisesti se on sitä. Jos kyseessä on "oikea" betoni, tavallinen hyvä plugi kuten fischer duopower riittää pitkälle.
https://www.bauhaus.se/lattbetongpl...P703YvrG90G2zUr_KB3eazI6Mksv3DOBoCmrgQAvD_BwE
Kirjoitat kattoasennus, kuulostaa korvissani vähän oudolta kevytbetonin kanssa katossa, mutta jos se voidaan porata tavallisella ruuvivääntimellä ilman iskua, niin todennäköisesti se on sitä. Jos kyseessä on "oikea" betoni, tavallinen hyvä plugi kuten fischer duopower riittää pitkälle.
https://www.bauhaus.se/lattbetongpl...P703YvrG90G2zUr_KB3eazI6Mksv3DOBoCmrgQAvD_BwE
Kyllä se voi olla jotain muutakin! Sain nyt tämän kuvan ja lisätietoa siitä, että poraaminen onnistui tavallisella poralla, mutta se pysähtyi aika nopeasti. Joten todennäköisesti se on jotain muuta materiaalia ja sitten sementtiä?Nicro sanoi:
Käytä GB-tulppaa, se riittää pitkälle ripustamaan verhon kevytbetoniin.
Kirjoitat kattokiinnitys, kuulostaa hieman oudolta korvissani kevytbetonin kanssa katossa, mutta jos pystyy poraamaan tavallisella ruuvinvääntimellä ilman iskua, se on todennäköisesti kyse siitä. Jos kyseessä on "oikea" betoni, tavallinen hyvä tulppa kuten fischer duopower riittää pitkälle.
[linkki]
Onko se rappaus betonilla? Kuinka syvälle voi oikeastaan porata?
Joka tapauksessa verhotanko vaatii melko tiukan kiinnityksen. Verhot voivat olla raskaita ja niitä vedetään edestakaisin. Sitten ne saattavat jumittua vähän ja joku nykäisee. Kiinnikkeisiin kohdistuu aika paljon voimaa....
Joka tapauksessa verhotanko vaatii melko tiukan kiinnityksen. Verhot voivat olla raskaita ja niitä vedetään edestakaisin. Sitten ne saattavat jumittua vähän ja joku nykäisee. Kiinnikkeisiin kohdistuu aika paljon voimaa....
jos se olisi ollut kevytbetonia, olisi ollut helppo porata tavallisella poralla ja ruuvinvääntimellä. Nyt se ei selvästikään toiminut, joten voi epäillä, että seinissä on betonia. Esiin pieni poravasara ja pienet nailontulpat, niin asia on selvä.
Se on betonia. Poravasara ja betonirakennus ovat se, mitä tarvitaan. Käytä 6-8 mm duopoweria oikealla halkaisijalla ja pituudella, niin kestää satoja kiloja per tulppa. (Tai tulpparyhmä, jos ne ovat liian lähellä toisiaan. (Jos halutaan olla tarkkoja))Belmlu sanoi:
Se on todennäköisesti betonia, joka on rappattu. Silloin tavallinen tulppa toimii, kun poraa betoniin eteenpäin iskuporalla.Belmlu sanoi:
En sano, että se on väärin, mutta kysyn tietämättömästi, koskeeko tämä myös pystysuoria kuormituksia? Vai täytyykö ottaa huomioon pysty- tai vaakasuuntainen kuormitus tällaisissa kuormitustapauksissa?Nicro sanoi:
Irrotusarvo lasketaan aina suoraan ulos riippumatta siitä, miten tulppa on kiinnitetty. Joten ei ole merkitystä, onko se katossa, lattialla vai seinässä, arvo on sama.Belmlu sanoi:
Onhan se paljon helpompaa vetää ruuvi suoraan ulos kuin vetää se ulos vetämällä kohtisuoraan ruuviin nähden, se on selvää. Mutta jos sinulla on oikea betoni, voit olla täysin varma, kuten toiset ovat kirjoittaneet, 6 mm tulpan kanssa, jonka napautat sisään ja sitten vedät ruuvin sisään. Se pysyy kuin kalliossa!😀Belmlu sanoi:
betonikatto ei rapattu niitä ruiskumaalattiin tasoitteellaA Albans doktor sanoi:
jos se on rapattu katto, se voi olla raudoitettu katto, mikä on yleistä vanhemmissa asunnoissa
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Laskennan apua välipohjarakenteen mitoittamiseen.
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Typ av isolering på Siporex/lättbetong utsida
Fasad -
Kevytbetonin tyyppi kasvihuoneessa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Vilka typer av isolerade lättbetongblock finns att få tag på?
Stenhus -
Putstyp på lättbetong/leca
Stenhus