Aion asentaa kattovalaisimen yksinkertaiseen kipsilevyyn (kattoon), jossa on harvat 400 mm cc-välit. Kattokiinnike kiinnitetään kipsiin 4 ruuvilla, joilla on välinen etäisyys suorakulmion kulmissa, noin 5 x 45 cm. Kattokiinnikkeen ruuvireiät ovat suhteellisen pieniä. Kattovalaisin painaa hieman alle 4 kg, joten kuormitus on vain noin 1 kg kiinnityspistettä kohden (kuitenkin ne ovat melko lähekkäin "lyhyillä sivuilla"). Minkä tyyppisen kiinnityksen minun pitäisi valita? Vaatimukset ovat: -ei saa vaarantaa irtoamista niin, että lamppu putoaa, -onnistuttava ensimmäisellä yrittämällä, -tehtävä mahdollisimman vähän vahinkoa kipsille, -on voitava poistaa ilman että kipsiin jää suuri reikä.

Täytyykö sen olla glesen välissä? Gles krookki, 6 mm reikä kipsissä.

Poista 5,5 mm reikä, laita keltainen tai punainen plugi, ruuvaa.

Molly!

Ehdottomasti ei keltainen tai punainen proppu kipsiin tai levyihin. Hyvä universaaliproppu tai molly. Molly kestää 20-25 kg (+turvallisuustekijä) riippuen siitä, keneltä kysyt.

Nicro Nicro sanoi:
Ehdottomasti ei keltaista tai punaista kiilaa kipsiin tai levymateriaaliin. Hyvä universaalitulppa tai molly. Molly kestää 20-25 kg (+turvallisuustekijä) riippuen siitä, keneltä kysyt.
Herrajumala, olen asentanut lukuisia valaisimia keltaisella tai punaisella tulpalla. Tietysti sen voi repiä alas, jos haluaa, mutta kaiken voi repiä alas voimalla.

Samaa mieltä, keltainen tai punainen plugg-thorsmannplugg toimii moniin tavaroihin, jotka kiinnitetään kipsiseinään.

J Johan456 sanoi:
Herregud, olen asentanut paljon valaisimia keltaisella tai punaisella proppulla. Tietenkin ne voi repiä alas jos haluaa, mutta kaiken voi repiä väkivallalla.
Ei edes valmistajat suosittele värillistä muovipropua kipsiin ja levyihin, joten miksi suositella sitä, kun on olemassa niin monia muita tuotteita, jotka toimivat paremmin.

Nicro Nicro sanoi:
Ei edes valmistajat suosittele värillisiä muovisia proppuja kipsi- ja levyille, joten miksi suositella niitä, kun on olemassa niin monta muuta tuotetta, jotka toimivat paremmin.
Koska se on nopeaa ja toimii erittäin hyvin.

J Johan456 sanoi:
Koska se on nopeaa ja toimii tosi hyvin.
Vieko kauemmin laittaa harmaa nylonplugi kuin punainen muovimuki? :thinking:

J jonaserik sanoi:
Pitääkö sen olla harvassa? Yksi harva, koukku, 6 mm reikä kipsilevyssä
Kyllä: se sijoittuu harvaan (pitäisi keskittää pöydän päälle). Ja kattokiinnitys, jossa on neljä reikää kulmissa, täytyy käyttää, jotta voidaan ripustaa itse valaisin paikoilleen.

M mickekarl sanoi:
Molly!
Molly tuntuu liioittelulta. Ensinnäkin, koska kuormitus on vain noin 1 kg per kiinnitys/ruuvi. Toiseksi, tarpeettoman suuri reikä kipsilevyssä, kun valaisin poistetaan kerran.

E etompau sanoi:
Samaa mieltä, keltainen tai punainen plugg-thorsmannplugg toimii monille esineille, jotka kiinnitetään kipsiseinään.
Nyt se on kipsikatossa, johon lamppu kiinnitetään...

On olemassa jotain, jota kutsutaan butterflyksi ja toimii erinomaisesti yksinkertaiselle kipsille.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.