1 410 lukukertaa ·
13 vastausta
1k lukukertaa
13 vastausta
Kiinnittää tuuletusritilä perusmuuriin.
S
Screew
Talon omistaja
· Strängnäs
· 761 viestiä
Screew
Talon omistaja
- Strängnäs
- 761 viestiä
Minun täytyy asentaa ilmanvaihtoritilöitä ryömintätilan tuuletusaukkoihin. Perustan pinta on hyvin epätasainen ja karkea, ensin ajattelin porata/ruuvata ja sitten tiivistää jollakin saumalla. Ongelma on, että on mahdotonta porata oikein ja suoraan, koska betoni sisältää monia suurempia kiviä. Nyt mietin, olisiko järkevä ratkaisu kiinnittää ne kiviliimalla tai vastaavalla. Toimisiko se? Haluaisin mielelläni, että epätasaisuudet täyttyvät hyvin, jotta mitään eläimiä ei pääse läpi.
Kiviliima ei ehkä kiinnity kovin hyvin metalliventtiiliin, mutta pitää sen varmasti paikallaan. Laita venttiili paikoilleen, katso kuinka suuri rako on, aseta paksu helmi ja paina venttiiliä niin, että se pursuu hieman yli. Jonkin ajan kuluttua voit veitsellä leikata ylimääräisen pois. On hyvä asettaa tikku maasta venttiiliin tueksi, jotta se ei liiku tai laske ennen kuin se on kovettunut.
S
Screew
Talon omistaja
· Strängnäs
· 761 viestiä
Screew
Talon omistaja
- Strängnäs
- 761 viestiä
Reiät eivät valitettavasti ole sopivia, en voi käyttää reunallista mallia. Joten tasainen ritilä on tarpeen, mutta onko olemassa jotakin liimaa, joka toimii ulkona ja tarttuu sekä rappaukseen/betoniin että metalliin?J jonaserik sanoi:Kiviliima ei ehkä tartu niin hyvin metalliventtiiliin, mutta se pitää varmasti sen paikallaan. Aseta venttiili, katso kuinka suuri rako on, levitä paksu kerros ja paina venttiili paikalleen niin, että se työntyy hieman yli. Jonkin ajan kuluttua voit veitsellä leikata ylimääräiset pois. On hyvä laittaa tikku maasta venttiilin väliin tueksi, jotta se ei liikkuisi/painuisi ennen kuin se on kuivunut.
PL 400 tarttuu melkein kaikkeen. Älä unohda tukea niitä niin, etteivät ne uppoa. Säleikkö uppoaa ennen kuin PL on kovettunut, oman painonsa vuoksi.S Screew sanoi:
Jos poraat poravasaralla, niin menet suoraan mahdollisen graniittikiven läpi.S Screew sanoi:Minun täytyy asentaa ilmanvaihtoritilät ryömintätilan venttiileihin. Alustan pinta on erittäin epätasainen ja karkea, ajattelin ensin porata/ruuvata ja sitten tiivistää jollakin saumalla. Ongelmana on, että on mahdotonta porata oikein ja suoraan, koska betoni sisältää monia suurempia kiviä. Nyt mietin, onko järkevä ratkaisu kiinnittää ne kiviliimalla tai vastaavalla. Toimisiko se? Haluaisin mielelläni, että epätasaisuudet täyttyvät hyvin, jotta eläimet eivät pääse läpi.
Kävin pitkään läpi iskuporia ja muuta roskaa, mutta Jula-poravasaran suosituksen jälkeen täällä ja nyt odotan melkein innolla tilaisuutta porata betoniin ja kiveen...
S
Screew
Talon omistaja
· Strängnäs
· 761 viestiä
Screew
Talon omistaja
- Strängnäs
- 761 viestiä
Selvitetään, toimiiko se, sen pitäisi myös täyttää hyvin epätasaisuuksia.J jonaserik sanoi:
Minulla on Dewalt poravasara, ehkä minun pitäisi kokeilla uudella terällä. Talo on noin 100 vuotta vanha ja betoni sisältää erittäin paljon kiviainesta, mikä aiheuttaa ongelmia. Mutta ehkä voin yrittää uudelleen. Yleensä pystyy poraamaan suoraan ja siististi betoniin sillä koneella.Claes Sörmland sanoi:
Minulla on sama ongelma, kellari vuodelta 1920, yhtä paljon harmaata kiveä kuin betonia. Betoni oli varmaan kallista siihen aikaan... Käytän punaista Jula-poravasaraa. Se näyttää tältä, mutta vanhempi malli. Joten noin 9 J vahvuudeltaan:S Screew sanoi:Tarkistan, toimiiko se, sen pitäisi myös täyttää epätasaisuudet hyvin.
Minulla on Dewalt poravasara, ehkä minun pitäisi kokeilla uudella poralla. Talo on tyypiltään 100 vuotta vanha ja betoni sisältää todella paljon kiviainesta, mikä aiheuttaa ongelmia. Mutta ehkä voin kokeilla uudestaan. Yleensä sen koneen kanssa voi porata suoraan ja siististi betoniin.
https://www.jula.se/catalog/verktyg...TkYLG-TaaJJuE8nhva0dq13XVmWTZeOBoCmtkQAvD_BwE
Aloita tekemällä pienempi reikä, sillä jos perustuksessasi on betoni-onkaloita, reiästä tulee erittäin helposti liian suuri…S Screew sanoi:Aion tarkistaa, toimiiko se, sen pitäisi myös täyttää epätasaisuudet hyvin.
Minulla on Dewalt poravasara, ehkä minun pitäisi kokeilla uutta poranterää. Talo on noin 100 vuotta vanha ja betoni sisältää paljon kiviainesta, mikä aiheuttaa ongelmia. Mutta ehkä voin kokeilla uudestaan. Yleensä tällä koneella voi porata suoraan ja siististi betoniin.
Voit sahata sisään pienellä kulmahiomakoneella, jossa on betonille tarkoitettu timanttiterä, niin tiedät, ettei se halkea väärällä tavalla, kun sitten poraat...
Onko se kone, joka kuulostaa hammaslääkärin poralta, niin älä paina kovaa, muuten pora muuttuu siniseksi kärjestä.S Screew sanoi:
S
Screew
Talon omistaja
· Strängnäs
· 761 viestiä
Screew
Talon omistaja
- Strängnäs
- 761 viestiä
Se on
https://www.proffsmagasinet.se/mask...H9D_b7MDhd-bSt6NWN2TO36_lGrRbVHhoCgIwQAvD_BwE
Se kuulostaa oikealta iskuporakoneelta, ja toimii hyvin tavallisessa betonissa ilman isoja kiviä siinä
https://www.proffsmagasinet.se/mask...H9D_b7MDhd-bSt6NWN2TO36_lGrRbVHhoCgIwQAvD_BwE
Se kuulostaa oikealta iskuporakoneelta, ja toimii hyvin tavallisessa betonissa ilman isoja kiviä siinä
J jonaserik sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hur fästa byggplast mot grundmur i krypgrund?
Grund & Markarbeten -
Platonmatta på grundmur av betong för växthus - hur fästa?
Grund & Markarbeten -
Ventilationsgaller ovanför kolfilter, hur fästa?
Ventilation -
Fästa ålderbeständig plastfilm mot grundmur.
Grund & Markarbeten -
Fästa musnät utvändigt grundmur?
Grund & Markarbeten