1 964 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Kiinnitä puupalkki (sokkeli) laastiin sisätiloissa?
Olen kellarissa muurannut 90mm leca-kerroksen pohjaksi väliseinälle, jossa tulee olla pesutupa. Tarkoitus on säilyttää täysin epäorgaaninen materiaali vedeneristyksen korkeuteen asti, ja aion nyt rakentaa puuseinät pienen muurini päälle.
Haluan välttää naulapistokkeiden käyttöä leca'ssa, sillä on riski, että kapea rivi halkeaa, ja pohdin nyt, voisiko puuriman asettaa märkään laastiin muurin päälle.
Yleisesti ottaen on ei-ei valaa/muurata puuta, mutta kyseessä on kuiva tuuletettu ympäristö, ja minun on vaikea nähdä, mikä voisi olla haitta.
Mietteitä?
Haluan välttää naulapistokkeiden käyttöä leca'ssa, sillä on riski, että kapea rivi halkeaa, ja pohdin nyt, voisiko puuriman asettaa märkään laastiin muurin päälle.
Yleisesti ottaen on ei-ei valaa/muurata puuta, mutta kyseessä on kuiva tuuletettu ympäristö, ja minun on vaikea nähdä, mikä voisi olla haitta.
Mietteitä?
Joo, niin se voi olla.
Ei ole riskiä, että 90mm leca halkeaisi, jos poraa ylhäältä päin poravasaralla?
Olisin ollut fiksu, jos olisin porannut ennen muuraamista, niin olisin voinut hävittää mahdolliset rikkinäiset lohkot, mutta nyt on liian myöhäistä.
Ei ole riskiä, että 90mm leca halkeaisi, jos poraa ylhäältä päin poravasaralla?
Olisin ollut fiksu, jos olisin porannut ennen muuraamista, niin olisin voinut hävittää mahdolliset rikkinäiset lohkot, mutta nyt on liian myöhäistä.
Olisin tietysti kiitollinen lisäpalautteesta alkuperäiseen kysymykseen. 
Leca onhan huokoista. Käytä vähän rauhallisesti ja varovaisesti vain, niin olisin yllättynyt, jos onnistut rikkomaan sitä. Älä unohda syllpapperia.D David_Berglund sanoi:
Rakennusveteraani
· Norrland
· 340 viestiä
Et voi liimata kiinni teräskiskoa PL800:lla tai vastaavalla? En usko, että laasti tarttuu kovin hyvin kiillotettuun teräskiskoon. Sinun on varmaan vain varmistettava, että imuroit kunnolla, jotta leca on pölytön ja liima tarttuu.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Bästa sätt att fästa syll genom leca ner i betongplatta
Grund & Markarbeten -
Fästa syll i fasadtegeg
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Fästa syll på fasadtegel
Växthus -
Fästa 45x170 syll i betongplatta
Lösvirke & Timmerhus -
Kiinnittää väliaikainen puulista betoniin telineeksi