Hei,

Olen epävarma siitä, saanko porata 12 mm lastulevyn ja sen alla olevan muovikalvon läpi, koska pelkään, että kosteus voi päästä reikien läpi, joihin tulpat ja ruuvit kiinnitetään, ja vahingoittaa parkettia, jonka aion asentaa lastulevyn päälle.

Minun tarvitsee rakentaa seinä olohuoneen ja makuuhuoneen väliin. Mietin, miten kiinnitän puukehyksen 45 x 70 lattiaan, kun lattialla on 12 mm lastulevy. Lastulevyn alla ei ole puukehyksiä, vain muovikalvo ja betoni. He ovat valaneet betonilattian ja sen päälle laittaneet ohuen muovikalvon ja sen päälle 12 mm lastulevyn.

En ymmärrä, miten nämä lastulevyt ovat kiinnitetty betoniin, koska missään ei ole ruuveja.

Saanko porata muovikalvon läpi lastulevyn alla ja laittaa tulpaa betoniin, joka pitää kehyksen seinälle?

Olen piirtänyt, miltä lattia näyttää ja miten ajattelen laittaa tulpat puukehykseen.

• Trärungon kiinnitys betonilattiaan; kerrokset: 12 mm lastulevy, muovikalvo ja betoni. Puuregelin läpivienti lastulevyn ja muovikalvon läpi.
näyttää siltä, että sinulla on kelluva lastulevy-lattia ja niitä ei pitäisi kiinnittää betoniin

T tergo sanoi:
näyttää siltä, että sinulla on kelluva lastulevylattia, eikä niitä saa kiinnittää betoniin
Mietin vain kiinnittää puulistan ruuveilla lastulevyyn. Mietin, onko se tarpeeksi vakaa?

T tergo sanoi:
näyttää siltä, että sinulla on kelluva lastulevylattia ja niitä ei saa kiinnittää betoniin
T tergo sanoi:
käytä lattiametallikiskoa ja asennusliimaa väliin ja 12 mm ruuvia ja sitten leikkaa pystytuet hieman jäykiksi

[linkki]
Tarkoitatko, että minun pitäisi leikata pystytukia hieman pidemmiksi, jotta ne istuvat paremmin katto- ja lattiapintojen välissä? Katossa on betonia, joten siellä voin käyttää puukarmia. Tarkoittaako tämä sitä, että minun pitäisi käyttää lattiametallikiskoa vain lattiassa?

B Broz sanoi:
Tarkoitatko, että minun pitäisi leikata pystypuut hieman pidemmiksi, jotta ne istuvat paremmin katto- ja lattiaa vasten?
joo 1mm liian pitkiksi
B Broz sanoi:
Tarkoittaako se, että minun pitäisi käyttää pelkästään metallilattiaohjainta lattialla?
jos haluaa voi käyttää metalliohjainta katossa myös ja pystypuutä

• Tykkään
Broz
  • Laddar…
T tergo sanoi:
ja 1 mm liian pitkät

jos haluaa, voi myös käyttää metallikiskoa katossa ja pystyssä olevia puutolppia
Kiitos Tergo!!!

• Tykkään
tergo
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.