Olen useimmiten käyttänyt kiinnitykseen betonissa joko kiilasokkaa tai naulatulppaa aiemmin. Aion kiinnittää useita näitä kulmarautoja IKEAn tukitelineeseen keittiösaarekkeita varten: https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-stoedfaeste-foer-koeksoe-20298405/

Betonilaatta vesikiertoisella lattialämmityksellä. Minulla on käytettävissä lämpökamera ja olen tunnistanut, missä lattialämmitys kulkee, mutta olen hieman epävarma yhdessä kohdassa. Siksi ajattelin, että ehkä on parempi liimata nämä kiinnikkeet sen sijaan? Mihin liimaan voi luottaa, kun liimataan suoraan betoniin?

Jos olette uteliaita lämpökamerakuvista, niin tämä on syy miksi epäilen. Ensimmäisellä kerralla aikaisemmin tänä vuonna otin tämän kuvan: Lämpökamerakuva betonilattiasta, jossa näkyvät lattialämmityksen putket ja lämpötila 21,8 astetta. Yksi linja on heikommin näkyvissä. Tässä voi selvästi nähdä, missä silmukat menevät yhteen, ja vielä yhden heikon viivan lähellä, mihin tähtäin osoittaa.

Tässä on kuva, jonka otin juuri äsken sen jälkeen, kun olin nostanut lämpöä reilusti lattialla: Lämpökamerakuva betonilattiasta, jossa näkyy vesikiertoisen lattialämmityksen putket. Kuvassa on lämpötilamerkintä 24,3 astetta.

Siinä ei näy enää heikkoa viivaa. Ehkä se näkyi vain, kun oli kylmempi aikaisemmin tänä vuonna. Siksi minun on vaikea tietää varmasti, missä se kulkee, ja tässä kohtaa minun pitäisi porata.

maah maah sanoi:
En olisi koskaan porannut lattiaan lattialämmityksellä, ellei olisin 100% varma.

Luulen, että se toimii, jos liimaa esim. [linkki]
Kuulostaa järkevältä, en yleensä uskalla tehdä sitä ilman erityistä tarkkuutta.
Tämä tuote vaikuttaa hyvältä, luuletko, että se on paras mahdollinen tuote tähän tarkoitukseen?
Pitäisikö käyttää jotain primeria ennen? Ehkä voisi käyttää primeria, jota käytetään ennen tasoituksen kaatamista?

Mikä outo kuvio letkujen asettelussa. Normaalisti ne asetetaan samalla c/c koko lattialla, etkö voi mitata itse? Kuinka lähelle arvioit, että sinun täytyy porata.
Vertailuksi laitoin seuraavan ruuvin väliseinälle äskettäin:
Lämpökamerakuva, joka näyttää lattialämmitysputket epätyypillisessä kuviossa, lämpötila 19,8 astetta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.