17 060 lukukertaa ·
5 vastausta
17k lukukertaa
5 vastausta
Kiinnitä koolaukset kevytbetoniin - mikään ei toimi!
Hei ystävät!
Olen kunnostamassa kellaria ja nyt on aika kiinnittää koolaukset ennen kuin laitan uuden sisäkaton kipsilevyt.
Ongelmana on, että palkkilattia on vanhasta kuivasta siporex-kevytbetonista, ja on täysin mahdotonta saada mitään kiinnittymään siihen. Olen tähän mennessä kokeillut kevytbetoniruuveja, mutta ne vain murensivat katon eivätkä kiinnittyneet kunnolla. Sitten kokeilin nauloja, ne kiinnittyivät hieman, mutta kun yritin vasaroida ne läpi, tärinä irrotti ne.
Mietin PL400:sta tai vastaavaa, mutta en tiedä, kuinka saisin koolaukset painettua pintaa vasten kuivumisen ajan. Olen myös hieman huolissani siitä, että siporex on liian pölyistä ja karkeaa, jotta liima tarttuisi.
Onko joku, joka voisi auttaa kaveria vinkkien kanssa?
Olen kunnostamassa kellaria ja nyt on aika kiinnittää koolaukset ennen kuin laitan uuden sisäkaton kipsilevyt.
Ongelmana on, että palkkilattia on vanhasta kuivasta siporex-kevytbetonista, ja on täysin mahdotonta saada mitään kiinnittymään siihen. Olen tähän mennessä kokeillut kevytbetoniruuveja, mutta ne vain murensivat katon eivätkä kiinnittyneet kunnolla. Sitten kokeilin nauloja, ne kiinnittyivät hieman, mutta kun yritin vasaroida ne läpi, tärinä irrotti ne.
Mietin PL400:sta tai vastaavaa, mutta en tiedä, kuinka saisin koolaukset painettua pintaa vasten kuivumisen ajan. Olen myös hieman huolissani siitä, että siporex on liian pölyistä ja karkeaa, jotta liima tarttuisi.
Onko joku, joka voisi auttaa kaveria vinkkien kanssa?
Jäsen
· Västernorrland
· 11 695 viestiä
käytä piiiiitkiä "spikplugg" sen sijaan. Et voi liimata, jos katto roikkuu reglarna, se ei tule tarpeeksi hyväksi ja irtoaa varmasti.
Sinulla on siis kevytsoraharkot katossa? Niillä on yleensä suuri tiheys, joten kiinnittäminen niihin ei pitäisi olla ongelma.
Kun käytetään kevytsoraruuvia, on tärkeää, ettei kiristä viimeistä kireyttä, koska silloin ne irtoavat.
Kun käytetään kevytsoraruuvia, on tärkeää, ettei kiristä viimeistä kireyttä, koska silloin ne irtoavat.
Minulla on koko julkisivu ulkopuolella kiinnitettynä pitkillä fasadplugg siporexissa, joten tiedän, että se toimii.
Minulla on upotettu kanta omissani, mutta tässä on tuote:
https://www.bauhaus.se/fasadplugg-8x120fh-fzb-tx30.html#full-description
Minulla on upotettu kanta omissani, mutta tässä on tuote:
https://www.bauhaus.se/fasadplugg-8x120fh-fzb-tx30.html#full-description
Jäsen
· Södermanland
· 371 viestiä
Minulla on kotona itselläni toivottomia seiniä ja kattoja. Joskus 170 mm spikiplugga on toiminut, mutta ei aina. Se, mikä on melkein toiminut parhaiten, on laittaa plugi ja sitten uusi plugi sen sisään
Muuten kemiallinen ankkuri/ankarmassa ja kierre mutterilla. Ne pitää kuitenkin upottaa kehikkoon, mutta sitten se pysyy varmasti.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Fästa tegel mot träreglar?
Bastu -
Fästa reglar för uterum mot plåtfasad?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Kiinnitetäänkö höyrynsulku metallikiskoihin?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kuinka kiinnittää sisäseinä koolinkeihin?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Fixera rör ( pex el priosol?) fästa blandare mot plåtreglar ?
Vatten & Avlopp