10 765 lukukertaa ·
2 vastausta
11k lukukertaa
2 vastausta
Kiinnitä betoniset pihakivet (tasainen harmaa) betonilaattaan
Hei!
Olen valanut betoniperustuksen, johon haluan kiinnittää kuusi betonista katukiveä (Släta Grå). Syynä on se, että haluan tehdä sisäänkäynnin porrasaskelman samoista katukivistä kuin käytävässä.
Suunnitelmani oli kiinnittää katukivet suoraan märkään betoniin, mikä näyttää toimivan erinomaisesti.
Valitettavasti huomasin, että yksi saamistani katukivistä on toista merkkiä ja siksi näyttää hieman erilaiselta. Uskomaton virhe toimittajalta. Onneksi huomasin tämän ennen kuin betoni ehti kovettua, joten pystyin irrottamaan kiven. Nyt minun on kuitenkin kiinnitettävä uusi katukivi jo kovettuneeseen (kaksi päivää) betoniperustaan.
Kysymykseni on, kuinka parhaiten teen tämän. En voi käyttää saumausainetta rakentamaan enempää kuin maksimissaan muutaman millimetrin ilman, että se näyttää oudolta.
Ajattelen Sikaflexiä tai mahdollisesti Casco Superfixiä, mutta en ole varma, mikä on paras. Jotain vinkkejä?
Olen valanut betoniperustuksen, johon haluan kiinnittää kuusi betonista katukiveä (Släta Grå). Syynä on se, että haluan tehdä sisäänkäynnin porrasaskelman samoista katukivistä kuin käytävässä.
Suunnitelmani oli kiinnittää katukivet suoraan märkään betoniin, mikä näyttää toimivan erinomaisesti.
Valitettavasti huomasin, että yksi saamistani katukivistä on toista merkkiä ja siksi näyttää hieman erilaiselta. Uskomaton virhe toimittajalta. Onneksi huomasin tämän ennen kuin betoni ehti kovettua, joten pystyin irrottamaan kiven. Nyt minun on kuitenkin kiinnitettävä uusi katukivi jo kovettuneeseen (kaksi päivää) betoniperustaan.
Kysymykseni on, kuinka parhaiten teen tämän. En voi käyttää saumausainetta rakentamaan enempää kuin maksimissaan muutaman millimetrin ilman, että se näyttää oudolta.
Ajattelen Sikaflexiä tai mahdollisesti Casco Superfixiä, mutta en ole varma, mikä on paras. Jotain vinkkejä?
Tasoittele Finja Laga Ute tai tavallisella betonitasoitteella/husfixillä sekä laattaan että kiven alapuolelle ja kiinnitä ne, se toimii hienosti. Jos et halua käyttää laastia, myös miettimäsi asennusliima toimii tai voit käyttää erityistä polyuretaaniliimaa kivien kiinnittämiseen, tämä esim:
http://www.jula.se/konstruktionslim-pl700-500-ml-502046
http://www.jula.se/konstruktionslim-pl700-500-ml-502046
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Sauna satu fästa lättbetong/leca
Bastu -
Fästa stolpsko i marksten, hur?
Altan & Uteplats -
Fästa fågelpiggar på äldre taknock av betongplattor - hur?
Tak & Vind -
Kuinka teen nyt? Kiinnittää graniittikivi betoniverhoiltuun portaaseen.
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Fästa 45x170 syll i betongplatta
Lösvirke & Timmerhus